אא

סגן נשיא בואינג: ״הביקוש מעלה את מחירי הטיסות מישראל בגלל המחסור במושבים״

סגן נשיא בואינג לשיווק מטוסי נוסעים, קארן הולסט, הגיע לישראל לביקור במהלכו נפגש עם עיתונאים ישראלים. בביקור חשף נתונים על השוק הישראלי, הצמיחה העצומה, ועל הטכנולוגיות שינחו את מטוסי העתיד

מימין: קארן הולסט סגן נשיא בואינג העולמי לשיווק מטוסי נוסעים, והאלוף (מיל) עידו נחושתן נשיא בואינג ישראל וקארן. צילום: בואינג, יח״צ מימין: קארן הולסט סגן נשיא בואינג העולמי לשיווק מטוסי נוסעים, והאלוף (מיל) עידו נחושתן נשיא בואינג ישראל וקארן. צילום: בואינג, יח״צ

״יש ביקוש מדהים שנמשך עבור נסיעות אוויריות בשוק הישראלי. הקיבולת חזרה להיות ברמות של לפני המגפה, ואף מעט גבוהה יותר, והביקוש מעלה את המחירים בעקבות מחסור בקיבולת. אנחנו רואים רמות הכנסה כבר מעל לרמות טרום מגיפה בחלק הראשון של השנה, וזה ימשיך להניע את התחרות ואת הצורך במטוסים נוספים כפי שאנחנו רואים את זה״, כך פתח את מסיבת העיתונאים, קארן הולסט סגן נשיא בואינג העולמי לשיווק מטוסי נוסעים.

הולסט הגיע לישראל לביקור שככל הנראה כלל גופים רבים, ביניהם גם אל על. השבוע פרסמנו בפספורטניוז כי בחצי שנה הקרובה אל על תצטרך לבחור באם לרכוש מטוסי בואינג או אירבאס, וניתן להניח ולשער כי הביקור של הולסט, אם היה בחברת אל על, ייתכן וכלל גם דיונים על מטוסי ה-Max.

״במהלך הקיץ נחגוג 75 שנים של שותפות עם ישראל ועם אל על בפרט. בואינג הייתה כאן מההתחלה בשיתוף פעולה עם אל על וישראל. אל על מטיסה את כל המוצרים שלנו מאז שהושקו, ואנחנו גאים להיות שותפים בשוק הזה, לא רק עם אל על, אלא עם כל שרשרת האספקה שקרובה ל-50 ספקים, מאות מיליוני דולרים שהושקעו במסחר, פלטפורמות צבאיות. כשאנחנו מסתכלים על חוסנו של השוק, אנחנו חושבים על השותפות שיש לנו עם ישראל, ואנחנו ממשיכים לפתח את זה ככל שהשוק ממשיך לצמוח בעשור הזה ועד כאן.

מימין: האלוף (מיל) עידו נחושתן נשיא בואינג ישראל וקארן הולסט סגן נשיא בואינג העולמי לשיווק מטוסי נוסעים. צילום: יח״צ, בואינגמימין: האלוף (מיל) עידו נחושתן נשיא בואינג ישראל וקארן הולסט סגן נשיא בואינג העולמי לשיווק מטוסי נוסעים. צילום: יח״צ, בואינג

״הקיבולת הכוללת של מושבים לישראל וממנה עלו ב-70%״

״חשבתי שיהיה מעניין להסתכל על שתי השוואות שונות: האחת, מהי הקיבולת נוסעים בישראל מנקודת מבט של חברת תעופה ב-2109 ואיך היא היום בהשוואה לפני עשר שנים. אז אתה מקבל סוג של השוואה ״טרום מגיפה״ ובסיסי צמיחה לטווח ארוך יותר. בשני המקרים התוצאות מרשימות מאוד. קיבולת מטוסי רחבי הגוף פועלת מעל רמות טרום מגיפה. אבל מרשים יותר, אני חושב שבעשור האחרון, הקיבולת הכוללת של מושבים בחברות התעופה לישראל וממנה עלו ב-70% בהשוואה לשנת 2013״.
תנועת הנוסעים מישראל ולישראל ממשיכה להתאושש. צילום: יח״צ, בואינגתנועת הנוסעים מישראל ולישראל ממשיכה להתאושש. צילום: יח״צ, בואינג
 

״אפשר לראות כמה מהר ישראל התאוששה מבחינת הביקוש״

״ראינו בשוק הישראלי צמיחה מהירה משמעותית ממה שהיינו יכולים לראות על בסיס גלובלי. לפני המגיפה, IATA פרסמה גידול שמרני של 2% בשנה לאחר המגיפה, אבל בתוך ששת החודשים האחרונים, הצמיחה החזויה הכפילה את עצמה בפועל. אפשר לראות כמה מהר ישראל התאוששה מבחינת הביקוש, וכמה ביקוש יש כאן בזכות גודל הכלכלה, צמיחת המשחק, והאטרקטיביות התיירותית של השוק״.
 

התחזית: 40 אלף מטוסים מסחריים בשנת 2043

״לפני שהמגיפה החלה, מצבת המטוסים המסחריים עמדה על קצת פחות מ-26,000 מטוסים. חלק מהמטוסים האלה עדיין יהיו בשירות בעוד 20 שנה, אבל מעט מאוד. למעשה, רובם המוחלט של המטוסים יוחלפו. 85% מהמטוסים יוחלפו ואז אתה רואה עוד 20,000 מטוסים נוספים שיצטרפו לציים, כלומר 47,080 מטוסים בעוד כעשרים שנים. אז מה חברות התעופה צריכות? אם נחשוב על מה ששלוש השנים האחרונות ואפילו 20 השנים האחרונות לימדו אותנו כתעשייה, זה שחברות תעופה רוצות את מירב היכולת בסיכון הנמוך ביותר״.
התחזית: מעל ל-47 אלף מטוסים ב-2041. צילום: יח״צ בואינגהתחזית: מעל ל-47 אלף מטוסים ב-2041. צילום: יח״צ בואינג
 
״לכן זה אומר שהם צריכים מטוסים מגוונים, מטוסים שיכולים להטיס מספר סוגים שונים של משימות על פלטפורמה משותפת, אבל גם בעלות נמוכה ויעילות גבוהה. ובגלל זה פיתחנו את משפחת 77 MAX, משפחת 787 ומשפחת 777 העתידית כדי לספק עלות נמוכה, יעילות גבוהה, אך גם מטוסים תחרותיים ובעלי יכולת גבוהה שיכולים לעשות כמעט כל דבר שחברות התעופה שלנו צריכות ללא תוספת סיכונים״.

"ביקוש עצום להחלפת מטוסים בכל הגדלים השונים״

״בתחום מטוסי המטען יש לנו את ה-777 Frighter שנועד לטווח ארוך ואת ה-767 לטווח בינוני-ארוך. כמות מטוסי סילון צרי גוף צמחה ב-10% ממה שהייתה ב-2019, כך שהנתונים לא רק חזרו לרמת של טרום המגיפה, אלא גם עברו אותם. עם זאת, המטוסים האזוריים יורדים ב-30% בגלל שראינו מחסור בטייסים. אנו רואים ביקוש עצום להחלפת מטוסים, וזה בכל הגדלים השונים. במהלך ה-15 שנים הבאות, ישנם כ-10 אלף מטוסים שיזדקקו להחלפה. 737, 787 ועוד״. 

אחוז האמינות של ה-Max עומד על 99.65%

״כשני שליש מהמטוסים שהתעשייה צריכה ב-20 שנים הקרובות, יהיו מטוסים קטנים ובינוניים צרי גוף, כמו ה-737 max. השוק בעצם אומר לנו שחברות התעופה צריכות את היכולות של מטוסים צרי גוף בגדלים משתנים על פלטפורמה משותפת שתעזור להם להפחית סיכונים ולשפר את הגמישות. כך ה-Max 737 יעיל בכ-20% יותר, תלוי בגודל המטוס שמחליפים. אבל הוא גם מספק גדלים שונים מבחינת גמישות, ביקוש בשוק, ומבחינת טווחים שונים שהשוק צריך להחלפת רשת הצמיחה. יש לנו מעל ל-1,177 מטוסי Max בשירות אקטיבי ברחבי העולם, ואם אתה מסתכל על הביצועים והסטטיסטיקות, יש מעל 4,200 טיסות יומיות, ואחוז האמינות עומד על 99.65%, קרוב ל-99.7% בדומה ל-737NG״. 

אמינות של 99.65%. צילום: יח״צ, בואינגאמינות של 99.65%. צילום: יח״צ, בואינג

״ממשיכים לדחוף את גבולות הטכנולוגיה״

״דיברנו בהתחלה על מידת הגמישות. השוק. ואני חושב שהמגיפה הוכיחה שפעם נוספת, שתעופה כל כך חשובה לתפקוד הכלכלה העולמית. זה עמוד השדרה של התחבורה העולמית. אבל במובנים רבים, הצמיחה של תעופה מסחרית ונסיעות אוויריות הייתה פונקציה של התקדמות מתמשכת בטכנולוגיית המטוסים. המטוסים של היום חסכוניים בכ-80% יותר בדלק מאלה שהשיקו את עידן הסילון. והם שקטים יותר ב-90%. ככל שאנו מספקים לשוק מטוסים בעלות נמוכה יותר, יעילה יותר ובעלי יכולת גבוהה יותר, חברות התעופה מסוגלות לעשות יותר, לספק שירות בעלות נמוכה, ולהגיע ליעדים ארוכים יותר. ההתקדמות והחידושים האלה פשוט ממשיכים לעזור להגדיל את הביקוש קדימה. אנו ממשיכים לדחוף את גבולות הטכנולוגיה וכן לספק יעילות לשוק בטווח הקרוב ובטווח הארוך״.
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: