סגן נשיא בואינג: ״הביקוש מעלה את מחירי הטיסות מישראל בגלל המחסור במושבים״
סגן נשיא בואינג לשיווק מטוסי נוסעים, קארן הולסט, הגיע לישראל לביקור במהלכו נפגש עם עיתונאים ישראלים. בביקור חשף נתונים על השוק הישראלי, הצמיחה העצומה, ועל הטכנולוגיות שינחו את מטוסי העתיד
״יש ביקוש מדהים שנמשך עבור נסיעות אוויריות בשוק הישראלי. הקיבולת חזרה להיות ברמות של לפני המגפה, ואף מעט גבוהה יותר, והביקוש מעלה את המחירים בעקבות מחסור בקיבולת. אנחנו רואים רמות הכנסה כבר מעל לרמות טרום מגיפה בחלק הראשון של השנה, וזה ימשיך להניע את התחרות ואת הצורך במטוסים נוספים כפי שאנחנו רואים את זה״, כך פתח את מסיבת העיתונאים, קארן הולסט סגן נשיא בואינג העולמי לשיווק מטוסי נוסעים.
הולסט הגיע לישראל לביקור שככל הנראה כלל גופים רבים, ביניהם גם אל על. השבוע פרסמנו בפספורטניוז כי בחצי שנה הקרובה אל על תצטרך לבחור באם לרכוש מטוסי בואינג או אירבאס, וניתן להניח ולשער כי הביקור של הולסט, אם היה בחברת אל על, ייתכן וכלל גם דיונים על מטוסי ה-Max.
״במהלך הקיץ נחגוג 75 שנים של שותפות עם ישראל ועם אל על בפרט. בואינג הייתה כאן מההתחלה בשיתוף פעולה עם אל על וישראל. אל על מטיסה את כל המוצרים שלנו מאז שהושקו, ואנחנו גאים להיות שותפים בשוק הזה, לא רק עם אל על, אלא עם כל שרשרת האספקה שקרובה ל-50 ספקים, מאות מיליוני דולרים שהושקעו במסחר, פלטפורמות צבאיות. כשאנחנו מסתכלים על חוסנו של השוק, אנחנו חושבים על השותפות שיש לנו עם ישראל, ואנחנו ממשיכים לפתח את זה ככל שהשוק ממשיך לצמוח בעשור הזה ועד כאן.
״הקיבולת הכוללת של מושבים לישראל וממנה עלו ב-70%״
״אפשר לראות כמה מהר ישראל התאוששה מבחינת הביקוש״
התחזית: 40 אלף מטוסים מסחריים בשנת 2043
"ביקוש עצום להחלפת מטוסים בכל הגדלים השונים״
״בתחום מטוסי המטען יש לנו את ה-777 Frighter שנועד לטווח ארוך ואת ה-767 לטווח בינוני-ארוך. כמות מטוסי סילון צרי גוף צמחה ב-10% ממה שהייתה ב-2019, כך שהנתונים לא רק חזרו לרמת של טרום המגיפה, אלא גם עברו אותם. עם זאת, המטוסים האזוריים יורדים ב-30% בגלל שראינו מחסור בטייסים. אנו רואים ביקוש עצום להחלפת מטוסים, וזה בכל הגדלים השונים. במהלך ה-15 שנים הבאות, ישנם כ-10 אלף מטוסים שיזדקקו להחלפה. 737, 787 ועוד״.
אחוז האמינות של ה-Max עומד על 99.65%
״כשני שליש מהמטוסים שהתעשייה צריכה ב-20 שנים הקרובות, יהיו מטוסים קטנים ובינוניים צרי גוף, כמו ה-737 max. השוק בעצם אומר לנו שחברות התעופה צריכות את היכולות של מטוסים צרי גוף בגדלים משתנים על פלטפורמה משותפת שתעזור להם להפחית סיכונים ולשפר את הגמישות. כך ה-Max 737 יעיל בכ-20% יותר, תלוי בגודל המטוס שמחליפים. אבל הוא גם מספק גדלים שונים מבחינת גמישות, ביקוש בשוק, ומבחינת טווחים שונים שהשוק צריך להחלפת רשת הצמיחה. יש לנו מעל ל-1,177 מטוסי Max בשירות אקטיבי ברחבי העולם, ואם אתה מסתכל על הביצועים והסטטיסטיקות, יש מעל 4,200 טיסות יומיות, ואחוז האמינות עומד על 99.65%, קרוב ל-99.7% בדומה ל-737NG״.