אא

מנכ״לית אל על: ״בחצי השנה הקרובה נחליט איזה צי מטוסים צרי גוף נפעיל״

בכנס Airline Economics שנפתח הבוקר בת"א מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה התייחסה לעתיד צי מטוסי צרי הגוף של החברה: בואינג או איירבוס?

צילום: פספורטניוז צילום: פספורטניוז

הבוקר (ד') נפתח כנס Airline Economics במלון קרלטון בת"א.

את דברי הפתיחה נשא רן אקרמן סמנ"כל בכיר בחברת MK תעופה, בו הזכיר את הכנסים בנושא התעופה המתקיימים השבוע בכל העולם. כמו כן, הציג את גו'ן פלוגר, נשיא ומנכ"ל Air Lease Cooperation ואת מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה, שהחלה בתפקידה לפני קצת יותר משנה והביאה את החברה להישגים מצויינים, כאשר סיימה שנה פיננסית מוצלחת עם תוצאות כספיות טובות מאלו של 2019 ועם שיא של 283 מיליון דולר ביתרת המזומנים ורבעון רביעי רווחי לראשונה מאז 2015.

רן אקרמן. צילום: פספורטניוזרן אקרמן. צילום: פספורטניוז

ג'ון פלוגר פתח את השיח בשאלה: "נכנסת לתפקיד כאשר החברה היתה במצב קשה מאוד עקב מגיפת הקורונה. איך זה הרגיש ובמיוחד ביחס למצב כיום?"

דינה בן טל גננסיה: "אכן נכנסתי לתפקיד בתקופה המאתגרת ביותר של החברה, הדבר הראשון שרציתי היה להגיע להסכמות עם ועדי העובדים ולהרגיע את המצב. הדבר השני היה להצליח להוביל את החברה לרווחיות, כושר ייצור והשמשת המטוסים שעמדו המון זמן. והדבר השלישי והאחרון היה למצב את רמת השירות שלנו גבוהה כמו שהיא היום, זאת בזכות המיתוג החדש שכלל קמפיין גדול. אני גאה שהצלחנו לזכות בחמישה כוכבי שירות של APEX

עתה בפני בן טל גננסיה עומדת החלטה לא קלה באיזו חברת מטוסים לבחור לצי של השנים הבאות של אל על: בואינג או איירבוס. המטרה העיקרית היא להביא לצי חדש עם מטוסים חסכוניים בעלי פליטת פחמן מופחתת. זאת כחלק מהאסטרטגיה בת החמש שנים של החברה. כזכור, השבוע בכנס IATA באיסטנבול חתמה החברה על הסכםIATA  Environmental Assessment ( IEnvA) בנושא קיימות, במסגרתו אל על מתחייבת לנקוט במהלכים ופעולות למען הסביבה.

״גיל המטוסים הממוצע שלנו עומד על פחות מעשר שנים, בעבר היו לנו מטוסים ותיקים יותר כמו 767 ו-747, וזה חשוב לנו להמשיך להיות עם צי מטוסים צעיר. אנחנו צריכים בחצי השנה הקרובה להחליט איזה צי נפעיל. זו שאלה גדולה, בואינג או איירבוס למטוסים צרי גוף, זו החלטה ל-20 שנים ושלא נדבר על מנועים״, אמרה בן טל גננסיה. ״אנחנו מתכננים לגדול ל-60 מטוסים בחמש שנים, יש לנו את החזון שלנו במטוסים רחבי הגוף, צי הדרימליינר, אנחנו מבצעים רטרופיט ל-777, אנחנו מסתכלים על מלבורן עם טיסות ישירות״. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלדינה בן טל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: