אא

"סיכון למערכת התעופה": הטייסים בארה״ב מתנגדים להעלאת גיל פרישת החובה

איגודי הטייסים מביעים התנגדות נחרצת להצעת החוק החדשה, שתעלה את גיל פרישת החובה של הטייסים מ-65 ל-67 כדי להתמודד עם המחסור בטייסים, וטוענים כי העלאת גיל הפרישה בניגוד לאמנה הבינלאומית

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

ועדת התחבורה והתשתיות של בית הנבחרים האמריקאי אישרה בשבוע האחרון את הצעת החוק של טרוי נהלס, נציג רפובליקני מטקסס, שהציע תיקון לחוק, שמשמעותו בעצם להפוך את גיל פרישת החובה לטייסים בארה"ב ל-67.

למרות שאמנת תעופה בינלאומית קבעה כבר בשנת 2014 תקן מחייב לפרישת טייסים בגיל 65, לנוכח המחסור בטייסים עם התאוששות מהירה ומואצת של ענף התעופה בארצות הברית, בית הנבחרים מצא לנכון לתקן את החוק.

בתגובה לשינוי המתוכנן, איגוד טייסי אייר ליין אינטרנשיונל (ALPA), איגוד המייצג טייסים בחברות שונות, וביניהן: אייר קנדה, דלתא, יונייטד, ספיריט איירליינס, ג'ט- בלו, אלסקה איירליינס ואחרות, פרסמו עצומה הקוראת לנקוט צעדים נגד הצעת החוק.

בין השאר כתב האיגוד בעצומה: "מנהלי חברות התעופה דוחפים נרטיב שקרי לגבי זמינות הטייסים, ואומרים שהם יכולים לתקן את ה'בעיה', אם גיל הפרישה של טייסי חברות תעופה אמריקאיות יועלה מעל גיל 65". האיגוד גם טוען, כי השינוי יגרום לפגיעה בטייסים צעירים יותר והוא גם "יכניס סיכון למערכת התעופה". גם איגוד הטייסים APA, המייצג 15,000 טייסים של חברת אמריקן איירליינס, הביע התנגדות לתיקון.

"שיקולי בטיחות הניעו את קביעת התקן הבינלאומי הנוכחי של פרישת חובה לגיל 65, והעלאת גיל פרישת הטייס תכניס סיכון נוסף לתעופה המסחרית", אמר קפטן אד סיצ'ר, נשיא APA. "חששות בריאותיים כגון ירידה קוגניטיבית, מחלות לב וכלי דם וסוכרת הופכים נפוצים יותר ככל שאנו מתבגרים", הוסיף סיצ'ר, וציין שכ-30% מהטייסים המתקרבים לגיל פרישה באמריקן נמצאים בחופשת מחלה ארוכת טווח או במצב נכות.

"העלאת גיל הפרישה לטייס לא מומלצת מסיבות רבות, ואנו קוראים למחוקקים להסיר את התיקון לפני אישור חקיקה זו", סיכם נשיא איגוד הטייסים של אמריקן איירליינס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמריקן איירליינסALPA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: