אא

ניצחון לממשלת הולנד: שדה״ת סכיפהול צפוי לצמצם את היקף הטיסות השנתי

עפ"י דרישת הממשלת והנהלת נמל התעופה, בית המשפט לערעורים באמסטרדם פסק כי נמל סכיפהול רשאי לצמצם את מספר הטיסות השנתיות מ-500,000 ל-460,000. חברת התעופה KLM מביעה אכזבה מההחלטה, שתפגע בהיקף פעילותה

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

בית המשפט לערעורים באמסטרדם קבע כי נמל סכיפהול אמסטרדם, נמל התעופה הראשי בהולנד, רשאי לצמצם את היקף הטיסות השנתיות בנמל מ-500,000 ל-460,000.

הפסיקה של בית המשפט נענתה לדרישת המדינה ונמל התעופה, שערערו על החלטה קודמת של שופט, שקבע כי על סכיפהול לעבור תהליכים לפני צמצום מספר הטיסות. דהיינו, בסיטואציה הנוכחית נמל התעופה אינו רשאי לצמצם את מספר הטיסות.

בשנה שעברה, שר התשתיות והמים של הולנד החליט תחילה לצמצם את הטיסות ל-440,000 עקב מטרדי רעש, אך מאוחר יותר ביטל את ההחלטה, עד להערכה מחודשת של הנציבות האירופית.

בית המשפט לערעורים בהחלטה הנוכחית קבע, כי תוכנית הניסוי של נמל התעופה להפחתת רעש המטוסים עשויה להימשך, למרות התנגדויות של חברות תעופה מקומיות ובינלאומיות, כולל חברת הדגל ההולנדית KLM, שהגיבה באכזבה על החלטת בית המשפט, שתיאלץ אותה, בין השאר, לצמצם את היקף פעילותה.

KLM הגיבה באכזבה להחלטת בית המשפט על התוכנית לצמצום מספר הטיסות:

"בית המשפט קבע בערעור כי תכנית ניסוי זמנית לא תפר את חוק התעופה, בתנאי שיתקיימו מספר תנאים. אנו מאוכזבים מהפסיקה ולומדים אותה. בית המשפט אינו מפרט באופן קונקרטי כיצד ניתן ליישם תקנה ניסיונית. כתוצאה מכך, כרגע לא ברור מתי, איך ובאיזה אופן ייושם פסק הדין ומה המשמעות של היקף תנועות המטוסים בסכיפהול. KLM תמשיך לתקשר עם בעלי עניין אחרים בחיפוש אחר הדרך הטובה ביותר להפחית את מספר האנשים המושפעים מרעש מטוסים. לשם כך הגשנו תוכנית למבצעי טיסה נקיים יותר, שקטים יותר וחסכוניים יותר בדלק ב-15 ביוני. אנו משוכנעים שאמצעים אלה יאפשרו לנו להפחית את השפעת הרעש ופליטת CO2, תוך שמירה על הרשת שלנו. אנו מאוד רוצים להשיג זאת בשיתוף פעולה עם רשויות הממשלה ונמל התעופה, בקרת התנועה האווירית של הולנד (LVNL) ובעלי עניין נוספים, במסגרת הגישה המאוזנת הנדרשת על ידי האיחוד האירופי ליעדי הפחתת הרעש".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ק.ל.מKLMנמל סכיפהול

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: