אא

יו"ר ההסתדרות לנתניהו: "לאן אתה לוקח את מדינת ישראל? תעצור את הכאוס"

יו"ר ההסתדרות, שהודיע כי יפעיל את כוחה של ההסתדרות כשיחליט שצריך להכריע, בפנייה לרה"מ: "להשבית את המשק זה לא משחק ילדים. אתה סוגר שדה תעופה בתקופה כזאת כשאנשים חסכו שקל לשקל כדי לנסוע ליוון"

ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות. צילום מסך ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות. צילום מסך

"אני קורא לראש הממשלה: הכדור בידך. לאן אתה לוקח את מדינת ישראל? מה המורשת שתשאיר אחריך? תעצור את הכאוס המטורף שיש בחברה הישראלית וכמה שיותר מהר", כך אמר לפני זמן קצר, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בכנס ראשי ועדים במרחב תל אביב-יפו בפנייה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בצל המחאה.

"אל תיתן לקיצוניים מכל הצדדים להשתלט לנו על החיים", המשיך יו"ר ההסתדרות. "הקו האדום שלי, שעמדנו בו בחודש מרץ האחרון, הוא הוועדה לבחירת שופטים. ובזה הצלחנו. אני בודק יום-יום עם הצוות שלי את המצב. מתי ההסתדרות תפעיל את כוחה? כשאני אחליט שצריך להכריע. אם מישהו חושב שבכל שני וחמישי אני אשבית את המשק כי מישהו מצביע בקריאה ראשונה בכנסת - הוא לא יודע מהי ההסתדרות. להשבית משק זה לא משחק ילדים. אתה סוגר שדה תעופה בתקופה כזאת, כשאנשים חסכו שקל לשקל כדי לנסוע ליוון".

עוד ציין יו"ר ההסתדרות כי "אנו מצויים כעת בתקופה מורכבת בהיסטוריה של עם ישראל. "בארבע וחצי השנים שאני בתפקיד, אין יום אחד של שקט. הסתיימה הקורונה, יש מלחמה, מבצע צבאי, חמש מערכות בחירות, יוקר המחייה ועכשיו המהפכה המשפטית – שלא הייתה צריכה להגיע למצב הזה. ואנחנו העובדים, באמצע. הם יריבו בכנסת, מפוצצים שיחות בבית הנשיא  - ומי שעומד באמצע זה עם ישראל וגם אנחנו, ההסתדרות", אמר יו"ר ההסתדרות. ההסתדרות היא הגוף החזק והמשפיע ביותר, והכי חשוב: אחד הגופים הלא פוליטיים היחידים במדינת ישראל. וזאת החלטה שלי. הרבה שנים ההסתדרות הייתה מזוהה עם מפלגה אחת, ואני לקחתי את ההסתדרות לכך שתהיה לא פוליטית. לכן אני יכול לשחק על כל המגרש. אנחנו מאגדים בתוכנו את כל עם ישראל, מכל המפלגות, מכל הסיעות, בלי הבדלי דת, גזע ומין, חרדים וחילונים, יהודים וערבים. אני לא עובד אצל אף אחד - לא באופוזיציה לא בקואליציה".

עוד אמר, "כשאני ארגיש, ובפעם שעברה הרגשתי בתחושת הבטן שלי שאני צריך להכריע את המערכה. כשארגיש כשקלו כל הקצים והמצב יגיע לקיצון – אנחנו נתערב ונפעיל את העוצמה שלנו".

עוד לדברי בר-דוד, "הניסיון לצבוע את ההסתדרות בצבעים פוליטיים, כל פעם בצבע אחר – 'זה מטורף. אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת מבחינת יוקר המחיה, והמשימה הראשונה שלנו היא לדאוג למעמד של העובדים, לפרנסה של העובדים, לגאווה של העובדים".

בנוגע למשבר הפוליטי אמר יו"ר ההסתדרות כי הוא בקשר עם כל ראשי המפלגות. "אני נפגש איתם ומשוחח איתם, ואני חושב שכולם מודאגים מהסיטואציה שנקלענו אליה בחצי השנה האחרונה. גם אני מודאג: מהשסע בחברה הישראלית, מהאלימות, מחוסר הסובלנות. כולם הפכו להיות אויבים. השמאל – זאת קללה, ביביסט זאת קללה. אז מה מחבר אותנו? הציונות, המדינה. אני רואה שמדינת ישראל תמשיך להיות אור לגויים. רואים אותנו מבחוץ". עוד אמר: "אין שום סיכוי שיפגעו בעובדים במדינת ישראל בכנסת הנוכחית".

בהתייחסו להסכם המסגרת: "ישבתי כל הלילה במשא ומתן על הסכם המסגרת, ובשלוש בלילה היו לחיצות ידיים - והסכם המסגרת הענק, הגדול, החשוב ייחתם ביום שני הבא. בעוד שבוע-שבועיים ייחתם הסכם הסייעות, ואנחנו למעשה מיישרים קו רציני מאוד מבחינה מקצועית. עם שר אוצר ימני על מלא, הצלחנו לדאוג לתוספות שכר משמעותיות, ולא פחות חשוב, קיצור שבוע העבודה, שזה היה חלום של כל ראשי ההסתדרות לדורותיהם. ההסתדרות תמשיך להיות מעטפת לעובדים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יו"ר ההסתדרות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: