אא

חברת אריאל ושרהל'ה תיירות ונופש הגישה בקשה לפירוק

בבקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, טוענת החברה שקיימת 16 שנה כי נקלעה למשבר כלכלי שאינו מאפשר את המשך קיומה :"קריסתה של החברה הינה על רקע פגיעה במוניטין של החברה ושיימינג חסר תקדים שנעשה בערוצי  התקשורת וברשתות החברתיות"

צילום: 123rf צילום: 123rf

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה לתת צו פירוק ע"י חברת התיירות "אריאל ושרהל'ה תיירות ונופש".

החברה פעלה במשך 16 שנים, ומציינת באמצעות עו"ד צבי וישנגרד כי: "נקלעה למשבר כלכלי שאינו מאפשר את המשך פעילותה, כאשר יש לחברה חובות מוערכים בסכום של כ-4 מיליון שקלים, לבנקים, ספקים ונושים אחרים". עוד מוסיפה החברה :"נכון להיום אין בידי החברה את היכולת לעמוד בהתחייבויותיה, בהחזרי הלוואות לבנקים, תשלומים לספקים והיא עומדת בפני שוקת שבורה".

 עוד מציינת החברה בבקשתה כי: "קריסתה של החברה הינה על רקע פגיעה אנושה במוניטין של החברה ושיימינג חסר תקדים שנעשה בערוצי התקשורת וברשתות החברתיות. בעקבות הפרסום האמור, החברה ספגה גל אדיר של ביטולי חבילות נופש בארץ ובחו"ל ועצירה כמעט מוחלטת של הזמנות לחודשי הקיץ לשנת 2023, באופן אשר פגע באופן מוחלט ביכולת של החברה להמשיך ולהתקיים. בתוך כך לחברה נגרמו נזקים כבדים, לרבות ובעיקר בירידה דרסטית בהכנסות השוטפות".

בנוסף החברה טוענת כי: "היא הייתה מבין החברות המובילות בענף התיירות בייחוד במגזר הדתי והיו לה לקוחות רבים. לחברה מוניטין, והיא ידועה בקרב הציבור הדתי ושמה הלך לפניה במשך כל שנות פעילותה.

במהלך השנים 2021 ועד לחודש אפריל האחרון, החברה אומנם החלה להתאושש ולחזור לפעילות, דוחות הכספיים של החברה הציגו עלייה בהכנסות ובמחזורם, אולם לאור התמודדות עם ההלוואות שנטלה החברה, בתקופת הקורונה, הירידה בקצב ההזמנות, לא היה די בכך והחברה לא חזרה לפעילות מלאה כפי שהייתה קודם לכן".

עוד נטען בבקשה :"כל מאמציו של מנהל החברה, אריאל כהן, להציל את מפעל חייו, ולספק מענה הולם בניסיון למנוע את הפגיעה בשמה הטוב של החברה ובכלל זאת את קריסתה הכלכלית, עלו בתוהו".

מה שהוסיף לקריסתה טוענת החברה כי בפסח האחרון מכרה כ-120 חבילות נופש לכ-120 משפחות במלון "פדרניה גארדן" בקפריסין, "כאשר ההתקשרות נעשתה באמצעות סוכנות הנסיעות FLY WINGS, אשר תחום האחריות וההתמחות במלונות בעלי תעודת כשרות למהדרים עבור הציבור הדתי מישראל, תוך התחייבות והבטחה כי להיערכות והכשרה מיוחדת של המטבח לחג הפסח ובאספקת אוכל כשר לפסח".

החברה מציינת כי תחילת הטיסה לקפריסין הייתה אמורה לצאת בשעות הבוקר המוקדמות, אלא ששבועות ספורים לפני כן, נשלחה הודעה כי הטיסה נדחתה לאחת בצהרים, וכי עם הגעת הנוסעים לשדה התעופה, חל איחור נוסף בטיסה, בשל תקלה טכנית במטוס ובנסיבות אשר לא היו תלויות בחברה או במנהלה.

"הנוסעים נאלצו להגיע בשעות הערב המאוחרות לאחר כניסת החג, תוך חילול החג, באופן אשר יצר כעס רב ומוצדק בקרב רוכשי החבילה ובפרט לאור העובדה כי מדובר בציבור שומר תורה ומצוות.  השתלשלות של אירועים שלאחריה הביאה לגל מאסיבי של תלונות בשל חווית האירוח ומחדלים שאירעו שלא באחריות ו/או אשמת החברה. עיקר התלונות נסבו על נושא הכשרות, חילול החג, מחסור באוכל ותנאים בלתי הולמים בחדרי המלון".

החברה מפרטת בבקשה את החובות לנושים: בנק הפועלים, בנק לאומי, הבנק הבינלאומי, חברת גמא, בנק מזרחי, חברת עוגן וכן חוב לחברת מסע יהודי בסך של 300 אלף שקל, מכוח פסק דין שניתן בהסדר פשרה מיום 24.4.2023.

עוד מציינת החברה, כי עד כה הוגשו 5 תביעות על ידי לקוחות כנגד החברה בבית המשפט לתביעות קטנות בסכום המוערך בכ-150 אלף שקל.

חובות לספקים המוערכים בסכום של כ-250 אלף שקל.

מבחינת נכסי החברה: החברה הינה בעלת הזכויות בנכס נדל"ן, צימר במושב דולב, המוערך בסכום של כ-250 אלף שקל. חברת FLY WINGS התחייבה להשיב לחברה סך של כ-694 אלף שקל.

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: