אא

חברת התעופה הישראלית ״אייר חיפה״ של ניר צוק יוצאת לדרך

בין מייסדיה של הלואו קוסט החיפאית: היזם ומייסד של חברת הסייבר פאלו אלטו נטוורקס ניר צוק, מנכ"ל שטראוס, שי באב"ד, מנכ"ל אל על לשעבר, גונן אוסישקין, סמנכ"ל קשרים תעופתיים לשעבר באל על, מיקי שטרסבורגר, מנכ"ל צים לשעבר, רפי דניאלי ונוספים

שדה התעופה בחיפה. צילום: shutterstock שדה התעופה בחיפה. צילום: shutterstock

פרסום ראשון: אחרי קילומטרז' של ניסיונות, חברת התעופה אייר חיפה בע"מ נפתחה באופן רשמי. החברה עצמה נרשמה ב-20 במארס 2023 וכל הדירקטורים שלה מונו עד תחילת חודש יוני האחרון.

שמה - אייר חיפה - מלמד על כוונתה לבצע את כל טיסותיה משדה התעופה בחיפה. החברה תעבוד במודל לואו קוסט, רזה מבחינת היקף עובדים חיצוניים על בסיס מיקור חוץ וחכירת מטוסים. כך גם לגבי טייסים, דיילים, שירותי קרקע וכיו"ב. באייר חיפה סבורים שזו הנוסחה להצליח עם תקציב הוצאות קטן.

הבעיה הגדולה היא שדה התעופה בחיפה, שכיום יכול להפעיל רק מטוסים צרי גוף, וגם מיקומו הטופוגרפי יוצר לא מעט בעיות.

שדה התעופה בחיפה. צילום: shutterstockשדה התעופה בחיפה. צילום: shutterstock

זאת ועוד, אייר חיפה צפויה לפתוח בדיאלוג עם משרד התחבורה על מנת לקבל רישיון תעופה שיקנה לה את האפשרות לבצע את טיסותיה מחיפה. כזכור, לשרת התחבורה, מירי רגב, ושי באב"ד יש היכרות מוקדמת. באב"ד הוביל בזמנו את רפורמת הטוטו כשרגב שימשה כשרת הספורט. הרפורמה שעוררה מחלוקת, כללה העברת השליטה על כספי הטוטו למשרד האוצר. באב"ד היה שותף גם בהכנת התכנית הכלכלית של מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו בבחירות האחרונות.

השמות מאחורי אייר חיפה

בין מייסדיה של אייר חיפה נמנים בין היתר:

ניר צוק

הטייקון הישראלי שעשה את הונו בסייבר. הקים את חברת פאלו אלטו, הנחשבת לחברת סייבר מהגדולות בעולם. כיום משקיע במנעד רחב של תחומים, החל מבנק דיגיטלי ועד מיזם אקטואליה טלוויזיוני חדש עם ליאור שליין. יזמי אייר חיפה חיפשו משקיעים ובשלב זה צוק הוא המשקיע העיקרי ונראה שהיקף ההשקעה גם תלוי בקבלת הרישיון כאמור. עפ"י רשם החברות, צוק מחזיק בעיקר המניות באייר חיפה - 170,021 מניות.

שי באב"ד

לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, שמונה בתחילת דצמבר 2022 למנכ"ל ענקית המזון, שטראוס ועל אף מינויו לתפקיד זה המשיך בהקמת חברת התעופה, ככל הנראה לאחר שקיבל את אישור הנהלת שטראוס למהלך.

גונן אוסישקין

מנכ"ל אל על לשעבר שסיים את עבודתו באל על בתחילת 2021, אחרי 17 שנים בחברה, מתוכן 3 שנים כמנכ"ל. התמנה למנכ"ל אל על בשנת 2018 ונפרד מהתפקיד בעקבות חילופי הבעלות בחברה.

גונן אוסישקין,צילום: סיון פרג'גונן אוסישקין,צילום: סיון פרג'

מיקי שטרסבורגר

לשעבר סמנכ"ל קשרים מסחריים ותעופתיים באל על. סיים את תפקידו זה בחברה אחרי כ-3 שנים בעקבות חילופי הבעלות באל על. דינה בן טל, שכיהנה בזמנו כראש אגף Revenue Management החליפה אותו בתפקיד זה ומאוחר יותר, כידוע, מונתה למנכ"לית אל על. כמו בן טל, גם אוסישקין כיהן בתפקיד סמנכ"ל קשרים מסחריים ותעופתיים, הידוע כמקפצה לכס המנכ"לות באל על.

מיקי שטרסבורגר. צילום: יונתן בלוםמיקי שטרסבורגר. צילום: יונתן בלום

רפי דניאלי

מנכ"ל צים לשעבר, ששימש בעבר גם כיועץ בחברת אל על.

ליאור יבור

ששימש בעבר כסמנכ"ל המבצעים בחברת אל על, תפקיד אותו סיים אחרי 5 שנים. יבור כיהן בתפקיד סמנכ"ל המבצעים של החברה מאז אפריל 2005. לפני כן שימש כראש אגף מבצעי אוויר, מנהל צי 757/767 וטייס ראשי בצי. אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על בזמנו אמר על יבור בהודעת סיום תפקידו: "לקברניט יבור חלק בלתי נפרד בהצעדתה של אל על לצמרת חברות התעופה המובילות בעולם".

בתוך כך, עפ"י רשם החברות, צוק מחזיק, כאמור, בעיקר המניות באייר חיפה עם 170,021 מניות. אחריו, אוסישקין, שטרסבורגר ויבור עם 32,903 מניות לכל אחד. לבאב"ד יש 14,742 מניות בהחזקה רגילה ולדניאלי יש 1,442 מניות. זאת ועוד, צוק, שטרסבורגר ויבור מונו גם כדירקטורים באייר חיפה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלגונן אוסישקיןשדה התעופה בחיפהמירי רגב שרת התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: