אא

טיסות לילה – הגרסה הבלגית: IATA מתנגדת לתוכנית לאסור טיסות לילה בנמל בריסל

ארגון התעופה הבינלאומי מתנגד בפומבי לתוכנית של ממשלת בלגיה לאסור טיסות לילה בנמל התעופה של בריסל כדי לצמצם את הרעש הסביבתי

נמל בריסל. צילום: shutterstock נמל בריסל. צילום: shutterstock

"לכל אחד יש את הזכות ללילות שקטים", אמר ז'ורז' גילקינט, שר התחבורה של בלגיה. "על איכות החיים הזו אני נחוש להגן, תוך הבטחת פעילות בת קיימא כלכלית בשדה התעופה". הצעתו תנהיג עוצר טיסות בין השעות 23:00-06:00 ושואפת להפחית את הרעש ב-30% בין 21:00 ל-23:00, ב-20% מ-6:00 עד 7:00, וב-7% מ-7:00 עד 21:00.

"זה יהיה רווח משמעותי במונחים של איכות חיים ובריאות הציבור עבור יותר מ-1.1 מיליון בלגים בשלושת האזורים", הוסיף גילקינט בתחנת הרדיו הבלגית של הקהילה הצרפתית. שלושת האזורים של בלגיה הם פלנדריה, ואלוניה ובריסל.

"צריך להקשיב לחששות הרעש של הקהילה סביב שדה התעופה של בריסל, אבל זה מצער מאוד ששר התחבורה של בלגיה ניסה לעקוף את הגישה המאוזנת, שהיא התהליך הבינלאומי המקובל והמוצלח לניהול השפעות רעש נמל התעופה", אמר רפאל שוורצמן, סגן נשיא אזורי לאירופה ב-IATA.

לפי IATA, ההצעה החדשה, שהועלתה על ידי שר התחבורה של בלגיה היא "מוקדמת מדי" ו"מתעלמת מההתחייבויות הבינלאומיות של בלגיה במסגרת הגישה המאוזנת לרעש, לרבות הסכמי תעופה המעוגנים גם בחוק האיחוד האירופי".

IATA ציינה כי לפי הגישה המאוזנת, יש להשתמש בהגבלות טיסה כמוצא אחרון, שנעשה רק "לאחר התייעצות מפורטת וניתוח עלות-תועלת, וכאשר מוצו אמצעים אפשריים אחרים של הגישה המאוזנת".

"הגישה המאוזנת עוזרת במיוחד להפחית את הרעש תוך הגנה על היתרונות של התעופה עבור הכלכלה והקהילה, הן בקרבת שדה התעופה והן ברחבי בלגיה כולה, ולא פחות במונחים של אלפי מקומות עבודה", הוסיף שוורצמן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בלגיהIATAבריסל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: