אא

לא תאמינו איזה וכמה חפצים נוסעים שוכחים לפני טיסה, בדקנו

אם שכחתם בנתב"ג חפצים אישיים, אתם לא לבד. בדרך לטיסה או בחזרה ממנה, המוני נוסעים משאירים אחריהם חפצים. מה וכמה אנחנו מאבדים? ומה יש לעשות בנידון? בדקנו, ואף מילה על מזוודות אבודות

מח' אבדות ומציאות בנתב"ג מח' אבדות ומציאות בנתב"ג

כשאנחנו נכנסים לשדה התעופה, משהו משתנה בנו. הסטרס שלפני הטיסה, הלחץ בצ'ק אין, העמידה בתורים ארוכים עם הילדים ובהלת הקניות ללא מע"מ. כל אלה הם מתכון כמעט בטוח ל"אבד את הראש" ולשכוח בטרמינל חפצים אישיים. פיזור דעת שעלול להסתיים בתסכול ובכאב ראש גדולים (תלוי בערך הפריט שנשכח).

אז מה אנחנו שוכחים בבית הנתיבות בדרך אל הטיסה או בחזרה ממנה? מבדיקה שערכנו מול מחלקת אבדות ומציאות בנמל התעופה בן גוריון, אלה הם הפריטים שהכי נשכחים בבן גוריון מתחילת השנה (2023) ועד נכון לכתיבת שורות אלה (לא כולל מזוודות שלא עלו לטיסה - נושא בפני עצמו המטופל על ידי חברות שירותי קרקע):

כריות צוואר לטיסה: 648.

שעוני יד: 609.

טלפונים ניידים: מעל 570 מתוכם 250 הוחזרו לבעליהם.

אוזניות (בעיקר איירפודס): 509.

ארנקים: 359.

ז'קטים: 247.

מחשבים ניידים (לפטופים): מעל כ-180 מתוכם 126 הוחזרו לבעליהם.

חבילות דיוטי פרי שנאספו בדרך החוצה ונשכחו בטרמינל: 383.

מצעד החפצים החריגים שנשכחים בבן גוריון: מכשיר סיפאפ לטיפול בדום נשימה, טבעות יהלום יקרות ערך, מגבר מוזיקלי, אריחי קרמיקה לבית, מזוודה עמוסה גת ובחגים מככבים מארזים של ארבעת המינים וסביבונים.

מחלקת אבדות ומציאות בנתבגמחלקת אבדות ומציאות בנתבג

מחלקת אבדות ומציאות בנתב"ג, באחריותה של רשות שדות התעופה (רש"ת), פועלת להשיב חפצים שאבדו עם פרטי זיהוי. אך מה קורה עם כל אותם חפצים שאין עליהם סימני זיהוי? נוסע שמגיע למחלקה וטוען שאבד לו חפץ כזה או אחר, מתחיל מולו הליך זיהוי. במידה וקיימת התאמה בין התיאור של הנוסע לבין הפריט, הנ"ל מוחזר לבעליו. ומה קורה לכל אותם חפצים שאין להם דורש? כל פריט שמגיע למחלקת אבדות ומציאות, עובר רישום במערכת דיגיטלית ולאחר מכן מועבר לאפסון במחסן בנתב"ג. 

כמה זמן הפריטים הללו נשמרים במחסן בנתב"ג? על פי חוק, רש"ת מחויבת לשמור את החפצים האבודים במשך 4 חודשים ואילו פריטים יקרי ערך (דוגמת תכשיטים, ארנקים, לפטופים וכיו"ב) נשמרים זמן ממושך יותר. אם כי בפועל, כך טוענים ברש"ת, כל הפריטים ולא משנה אם הם יקרים יותר או פחות, לא נזרקים ונשמרים זמן רב במחסן במסגרת השירות לנוסע והמאמץ להעלות את שיעור ההחזרה. מזון אגב, על כל סוגיו, נשמר במחלקת אבדות ומציאות עד 24 שעות ולאחר מכן נזרק מחשש לחרקים וריקבון.

מחלקת אבדות ומציאות בחניון הכרם בנתבמחלקת אבדות ומציאות בחניון הכרם בנתב

איבדתם חפץ? 3 דרכים לפנות למחלקת אבדות ומציאות

איבדתם חפץ באולמות הנוסעים לפני או אחרי טיסה? מחלקת אבדות ומציאות נמצאת בחניון "כרם" – מגרש החניה המערבי לטווח קצר, קומת קרקע. שעות הפעילות של המחלקה הם בימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00-17:00. ימים שישי-שבת - סגור. 

אבל, לפני שאתם טורחים להגיע פיזית למחלקת אבדות ומציאות, כדאי ליצור קשר מראש על מנת לוודא שהאבדה אכן נמצאה בטלפון 03-9754436 או באימייל [email protected]. במקביל, ניתן למלא טופס אבדות ומציאות מקוון ולקוות לטוב.  

צילום: ספיר פרץצילום: ספיר פרץ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"גנמל התעופה בן גוריון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: