אא

גל החום נמשך: אחרי יוון ואיטליה השריפות התפשטו גם לקרואטיה ודרום צרפת

שני טייסים יווניים ניספו, כשמטוס הכיבוי שלהם התרסק באי אוויה. שריפות ענק מתקרבות לדוברובניק, יעד התיירות הפופולרי בקרואטיה, וגם לנמל התעופה של ניס בריביירה הצרפתית

דוברובניק. צילום: 123rf דוברובניק. צילום: 123rf

מטוס כיבוי של חיל האוויר היווני התרסק בחלקו הדרומי של האי היווני אוויה שלשום (ג') במהלך מבצע לכיבוי שריפה, ושני הטייסים ניספו. פעולת החיפוש והחילוץ של הטייס וטייס המשנה הייתה קשה עקב נפילת המטוס שעלה באש לתוך נקיק צר.

נשיאת יוון, קתרינה סקאלרופולו, ספדה לשני הטייסים: "תחושת התודה שלנו היא עצומה והצער שלנו על אובדנם עמוק".

כידוע, יוון היא הנפגעת המשמעותית ביותר משריפות הענק, ששיתקו באופן מעשי את עונת הנופש באי רודוס, ופגעו קשות גם באי קורפו ובאי אוויה הסמוך לאתונה, וכן באזורים נרחבים בחבל הפלופונס.

שריפות שדה, שנגרמו מגלי חום קיצוניים, פרצו אמש בקרבת העיר דוברובניק, יעד התיירות החשוב ביותר בקרואטיה, כאשר רוחות חזקות מקשות על המטוסים באזור הסכנה.

כ-130 כבאים נאבקו בשריפות, בעוד שני מטוסי כיבוי נאלצו לחזור לבסיסם עקב רוחות חזקות. שריפה נוספת פרצה במחוז ספליט-דלמטיה, ו-65 כבאים ו-3 מטוסים ניסו להשתלט על השריפה.

ברחבי איטליה 7 בני אדם ניספו בשל מזג האוויר הקיצוני, כשבאי סיציליה הטמפרטורה עלתה על 47 מעלות, ונמל התעופה של פאלרמו אף נסגר זמנית. עפ"י דיווחי רשויות הבריאות במדינה מספר החולים המאושפזים ואלו המבקשים עזרה דחופה עקב שאיפת עשן עלה בימים האחרונים.

כזכור לאור מזג האוויר משרד החוץ יצא בעדכון מיוחד אמש (ד') והמליץ לישראלים השוהים בסיציליה להישמע להנחיות הרשויות וגופי הבטחון המקומיים. כמו כן, להתעדכן באופן שוטף על התפתחויות והודעות על פינוי מאזור השריפות.

שריפות פרצו והתפשטו גם באזורים נרחבים בדרום צרפת, בחוף התכלת, בעיקר ליד נמל התעופה הבינלאומי של ניס בצרפת, אך בשלב זה אין דיווח על נפגעים או נזקים רציניים.

ראוי לציין כי גם בצידו השני של הים התיכון, בצפון אפריקה, אלג'יריה וטוניסיה חוות גל חום קיצוני ושריפות ענק ומדווחות על עשרות נפגעים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןקורפוקרואטיהדוברובניקרודוסאוויה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: