ארגון התעופה הבינלאומי: תעשיית התעופה העולמית קרובה להתאוששות מלאה
על פי ניתוח הקישוריות האווירית של הארגון, נראה כי ברבעון השני של 2023 רוב המדינות ברחבי העולם הגיעו או עברו את רמות הקישוריות שלפני מגפת הקורונה. מדד הקישוריות מתורגם לנטייה לקשר עסקים, לאפשר גישה לחינוך ומתן פלטפורמה חזקה לתיירות
ניתוח הקישוריות האווירית של ארגון התעופה הבינלאומי IATA מראה כי ברבעון השני של 2023 רוב המדינות ברחבי העולם הגיעו או עברו את רמות הקישוריות שלפני מגפת הקורונה. ההערכה מכלילה את מספר המושבים הפנויים לכל יעד, אשר משוקללים לאחר מכן לפי גודל שדה התעופה ביעד.
השקלול לכל יעד נותן אינדיקציה לחשיבותו הכלכלית של שדה התעופה ביעד ומספר הקישורים הלאה שהוא יכול לספק. מדד הקישוריות מתורגם לנטייה לקשר עסקים, לאפשר גישה לחינוך ומתן פלטפורמה חזקה לתיירות.
▪ השוואה של רמות הקישוריות שנצפו ברבעון השני של 2019 וברבעון השני של 2023 מראה עד כמה קרובה תעשיית התעופה העולמית להתאוששות מלאה.
מספר מדינות במרכז אמריקה, אסיה ואפריקה כבר הגיעו לרמות הקישוריות של הרבעון השני של 2019. ההתאוששות באירופה הייתה מעורבת, עם מדינות כמו גרמניה, פינלנד ושוודיה שנשארות מתחת לרמת הקישוריות של 80%. זה יכול להיות קשור לכמה סיבות ביניהן דפוסי נסיעה קצרים, וגם שיבוש הקשור לסגירת המרחב האווירי הרוסי לחברות תעופה אירופאיות.
▪ מספר מדינות בדרום מזרח אסיה כמו אינדונזיה והפיליפינים מתקרבות לרמות קישוריות של כ-90%, פיגור הנובע מהפתיחה המחודשת המאוחרת של השוק הגדול בסין. שיפור משמעותי נוסף בקישוריות לאזור ובתוכו צפוי בחודשים הקרובים.
▪ ביצועים טובים במיוחד נצפו באפריקה, שבה הקישוריות של מספר מדינות כעת עולה
על זו של 2019. בעוד שרמת הקישוריות נותרת מתחת לזו של כלכלות 'מפותחות' רבות, ההתאוששות החזקה והמהירה בקישוריות יוצרת מסר חיובי לחשיבות ההולכת וגוברת של האזור ותחזית חיובית לצמיחה ופיתוח כלכליים בשנים הקרובות.