אא

עוברת לרווחיות: קבוצת התעופה IAG רשמה רווח תפעולי של 1.26 מיליארד אירו בחצי שנה

קבוצת התעופה האירופית המחזיקה ביו היתר בחברות בבריטיש איירוויס ואיבריה רשמה התאוששות מרשימה בחצי השנה הראשונה, עם תפוסה ממוצעת של 84.1 אחוזים

בריטיש איירווייס. צילום: 123RF בריטיש איירווייס. צילום: 123RF

רווח תפעולי של 1.26 מיליארד דולר: קבוצת IAG, הבעלים של חברות התעופה האירופאיות בריטיש איירווייס, איבריה, אייר לינגוס, Level וחברת וולינג, רשמה התאוששות מרשימה בחצי שנה הראשונה של 2023, והציגה מעבר מהפסד לרווח בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.

בחצי שנה הראשונה של 2023, רשמה רווח תפעולי של 1.26 מיליארד אירו, בהשוואה ל-446 מיליון אירו שהפסידה בתקופה מקבילה אשתקד.

״זו הייתה התחלת שנה טובה, עם נתוני שיא ברווחיות לחצי השנה הראשונה. אנחנו מצפים לעוד רבעון חזק במהלך חודשי הקיץ, ולסיים את שנת 2023 ברווח״, אמר מנכ״ל הקבוצה לואיס גלגו. 

הרווח הכולל זינק ב-45.3 אחוזים ל-13.583 מיליארד אירו, לעומת 9.351 מיליארד אירו בתקופה מקבילה. לצד הרווח מהנוסעים, החברה רשמה גם 603 מיליון אירו רווח מהטסת מטען, אך בהיבט זה רשמה ירידה מ-843 מיליון אירו בתקופה מקבילה. הרווח מנוסע לקילומטר (RASK) גדל ב-18.4 אחוזים, כשכל החברות בקבוצה: בריטיש איירווייז, איבריה, וולינג, איר לינגוס, ו-LEVEL, הטיסו 54.3 מיליון נוסעים, תופסה ממוצע של 84.1 אחוזים למושב. 

צילום איבריה: Shutterstockצילום איבריה: Shutterstock

עוד לפי הדוחות הכספיים, הקווים לצפון ודרום אמריקה רשמו התאוששות משמעותית, כשהם צפויים לחזור לרמת שלפני המגפה עד סוף השנה. נזכיר כי החצי הראשון של שנת 2023 אינו כולל את תקופת הקיץ העמוסה באמת - חודשי יולי-ספטמבר, ואת סוף השנה עם עונת החגים העמוסה. 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בריטיש איירווייסאיבריהIAG

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: