אא

65 טיסות לילה בלבד: לשדה״ת בדבלין ניתנו 6 שבועות להפחית את מספר טיסות הלילה

דרמה בשדה״ת באירלנד לאור הדרישה לקצץ ולהגביל את מספר טיסות הלילה. מנכ״ל שדה״ת: "ההחלטה רעה לצרכן האירי,לכלכלה האירית, לקישוריות של אירלנד עם העולם ובמיוחד לפעילות השוטפת של שדה״ת״

יקצצו את פעילות הלילה? שדה״ת באירלנד -צילום: Shutterstock יקצצו את פעילות הלילה? שדה״ת באירלנד -צילום: Shutterstock
מפעילת נמל התעופה של דבלין, קיבלה בימים האחרונים ארכה של שישה שבועות הדורשת משדה״ת התעופה של דבלין לצמצם את מספר טיסות הלילה למקסימום של 65 בין השעות 23:00-7:00.
 
ההנחיה, בשיא חופשת הקיץ, מגיעה למרות העובדה שמועצת מחוז פינגל האירית בו שוכן שדה״ת כבר אישרה בעבר כי הגבלה על מספר טיסות הלילה אינה עוד דרך מתאימה לקביעת מספר טיסות וכי צריך לפעול בשעות הלילה ולהכניס מכסת רעש מתאימה יותר. ברשות התעופה האירית טוענים המלצה זו של מועצת מחוז פינגל נמצאת בתכנון מאז שנת 2020.
 
כעת בהנהלת רשות שדות התעופה האירית החליטו להאבק בדרישה וקוראים למועצת מחוז פינגל להשעות את הדרישה החדשה שמגיעה בשיא העונה. הנהלת שדה״ת האירי מזהירה כי מימוש ההחלטה יפגע דרמטית בטיסות, בפעילות בשדה״ת ובתוכניות הנסיעה של נוסעים וכן בפעילות המטען של חברות התעופה.
daa (מפעילת שדה״ת) קוראת לממשלת אירלנד להבטיח כי יש לה את המשאבים הדרושים לה כדי להוציא את ההחלטה בתוך שישה חודשים וקוראת לאמץ את הגישה הסטנדרטית בתעשיית התעופה בעולם לניהול שדה״ת שעות הלילה. 
 
קני ג'ייקובס, מנכ"ל Dublin Airport, אמר: "אנו עומדים כעת בפני מצב מיותר שבו מועצת מחוז פינגל דורשת שהפרשנות שלה לתנאי ההפעלה המעיקים הללו יחולו בנמל התעופה של דבלין - ותוך שישה שבועות בלבד. באופן בלתי סביר, המשמעות היא שמספר הטיסות הפועלות בשני המסלולים של נמל התעופה של דבלין בין השעות 23:00 ל-7 בבוקר יהיה נמוך יותר מאשר לפני פתיחת המסלול הצפוני וכאשר היה לו רק מסלול אחד. זה יהיה כמו להגדיל את מספר המושבים בקרוק פארק ל-100,000 אבל לקצץ את קיבולת המשחקים ל-50,000. זה לא הגיוני, ולציבור הנוסעים מגיע יותר טוב".
בהנהלץ שדה התעופה ממתינים כעת למסמכים ממועצת מחוז פינגל כדי לקבוע את הסיבות להחלטה זו ומה יידרש כדי להקל על ההחיה הדרמטית החדשה, שעשוייה כאמור לדרוש קיצוץ של מספר טיסות לילה בנמל התעופה של דבלין.
 
ג'ייקובס הוסיף: "ההחלטה של מועצת מחוז פינגל תהיה רעה לצרכן האירי, רעה לכלכלה האירית, רעה לקישוריות של אירלנד עם העולם ורעה לפעילות האפקטיבית של נמל התעופה של דבלין. פעולת אכיפה זו תגרום לכך שבשדה התעופה של דבלין יהיו פחות תנועות מטוסים בין 23:00 ל-7 בבוקר על שני מסלולי המראה. אחד. זוהי כתב אישום עצוב כלפי מערכת התכנון האירית שהנושא הזה נמשך בשבע השנים האחרונות, מאז לפני שהחלו עבודות הבנייה במסלול הצפוני".
 
״DAA (מפעילת שדה״ת בדבלין) מחויבת באופן מלא לאזן בין הצרכים של שדה תעופה בינלאומי גדול, כזה שמהווה מניע כלכלי חיוני ומסייע בכלכלה האירית, עם הצרכים של האנשים המקומיים. אנו גם מחויבים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מועצת מחוז פינגל ואנו קוראים להם לראות היגיון בנושא זה ולהימנע מהפרעות מיותרות לטיסות ולהגן על קישוריות ומקומות עבודה", אמר ג'ייקובס.
המאבק על טיסות הלילה הפך למשמעותי צאוד באירופה בשנים האחרונות. כפי שפורסם רק לאחרונה בפספורטניוז, שר התחבורה של בלגיה, הדורש לקצץ את הפעילות הלילית בשדה״ת בבריסל אמר לא מכבר: ״לכל אחד יש את הזכות ללילות שקטים,  על איכות החיים הזו אני נחוש להגן, תוך הבטחת פעילות בת קיימא כלכלית בשדה התעופה". הצעתו מבקשת להכיל עוצר טיסות בין השעות 23:00-06:00 ושואפת להפחית את הרעש ב-30% בין 21:00 ל-23:00, ב-20% מ-6:00 עד 7:00, וב-7% מ-7:00 עד 21:00.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: