אא

טיפים לעונת הנסיעות: כיצד לבחור מזוודה לחופשה ומה כדאי לארוז?

בין אם מדובר בחופשות בארץ או בחו"ל, נופש קצר בארץ או סופ"ש באחד האיים ביוון – נשאלת תמיד השאלה, באיזו מזוודה לארוז? ומה נארוז, כדי לא לחרוג ממגבלת המשקל?

צילום: יחצ סמסונייט ישראל צילום: יחצ סמסונייט ישראל

עונת הנסיעות כבר בעיצומה, וכעת צריך להתמודד עם אחת המשימות הכי חשובות לפני הטיסה. בין אם מדובר בחופשות בארץ או בחו"ל, נופש קצר בארץ או סופ"ש באחד האיים ביוון – נשאלת תמיד השאלה, באיזו מזוודה לארוז? ומה כדאי לנו לארוז, כדי לא לחרוג ממגבלת המשקל?

מזוודות של סמסונייט. צילום: יחצמזוודות של סמסונייט. צילום: יחצ

ירדן וקס, מנכ"לית חברת סמסונייט ישראל, מעניקה מספר טיפים ועצות לאורזים לחופשות:

1. בחרו את המזוודות העמידות ביותר – כיום גם מזוודות רכות שעשויות פוליאסטר הן עמידות מפני פגיעות, ויש שיאמרו גם נוחות יותר. למזוודה רכה כיסים חיצוניים, וזה אלמנט נוח מאוד המגדיל למעשה במעט את נפח המזוודה, ומאפשר אריזה של מסמכים במזוודת הטרולי שעולה איתנו למטוס. יש אפשרות להשקיע במזוודת טרולי שמציעה הרחבה לנפח, שזמינה גם במזוודות רכות וגם בקשיחות, ומאפשרת הגדלה של 25% בנפח המזוודה.

2. מזוודה עם נעילה - בהחלט מומלץ לרכוש מזוודה עם מנעול קומבינציה מובנה, ורצוי לבחור במנעול TSA (שמתאים לבידוק בטחוני). מזוודה עם מנעול מיועדת להגנה על חפצים יקרי ערך, וגם על בטיחותכם, כי היא מונעת הכנסה של דברים אסורים ע"י צד שלישי ללא ידיעתכם. אם בטעות המזוודה ננעלת שלא לצורך, תוכלו לבקש מאנשי הביטחון בשדה לפתוח אותה בעזרת מפתח המאסטר שברשותם.

3. יש חשיבות לצבע המזוודה - ענף התיירות והנסיעות גדל משנה לשנה, ומספר הטיסות בישראל גדל בצורה חדה. מדי יום ממריאות כ-500 טיסות, ומספר הנוסעים הממוצע הוא כ-100,000 אנשים. ללא ספק כל מזוודה צריכה לבלוט היום בשטח ועל מסלול המסוע, ובשוק קיימות גם מזוודות צבעוניות וייחודיות מאוד.

צילום: יחצצילום: יחצ

4. למה כדאי לשים לב - במזוודות רכות חשוב לבדוק היטב את סוג הבד. כדאי לבחור במזוודות מבד פוליאמיד או פוליאסטר עם סיכוך סיבים גבוה, שמיועד הן לחוזק והן לדחייה של נוזלים. במזוודות קשיחות, החומר המומלץ והחזק ביותר הוא הפוליפרופילן - לו חיסרון קל, והוא משקלו. קיימות מזוודות שביצורן נעשה שימוש בטכנולוגיית החומר CURV - שמאפשרת קבלת חומר חזק וקל משקל.

5. שימו לב גם לרוכסן – ככל שהרוכסן דק יותר, הוא פגיע יותר. מומלץ לקנות מזוודה עם רוכסנים עבים.

6. גלגלים למזוודה – בדקו גם את איכות הגלגלים וסיבובם. עדיף לבחור במזוודות עם 4 גלגלים (או 4 גלגלים כפולים), שיאפשרו למזוודה לנסוע ביציבות רבה יותר וישדרגו את חוויית הנסיעה שלכם.

 צילום: יחצ צילום: יחצ

7. תווי תקן אירופאיים – אם המזוודה בעלת תו תקן של האיחוד האירופאי, תדעו שהיא מיוצרת מהחומרים הקשיחים והבטיחותיים ביותר, ושלא נעשה שימוש ב-PVC.

8. משקל – כאשר תבחרו מזוודה קלילה יותר, תוכלו לשים בתוכה יותר חפצים לפני שתגיעו למגבלת המשקל.

9. אריזה נכונה ונבונה - לפני שמתחילים "לזרוק" דברים למזוודה, חשוב לערוך רשימה של הדברים שאתם רוצים לארוז. תחילה, בדקו את מזג האוויר ביעד, והכינו פרטי לבוש עונתיים. ניתן לנצל בחוכמה את שטח הנעליים ולהכניס לתוכן גרביים, מטענים ופריטים קטנים ונחוצים אחרים. מומלץ לארוז את הדברים הכבדים בתחתית המזוודה, ליד הגלגלים – כדי לשמור על היציבות שלה ולמנוע מהגלגלים להתבלות. חולצות טי-שירט תוכלו לגלגל, ומוצרי טואלטיקה תמיד רצוי לשים בשקית עם סגירה אוטמת, ולהדביק בנייר דבק שקוף ליתר ביטחון.

10. טיפ אחרון לעלייה למטוס - מומלץ תמיד לארוז סט ביגוד גם בתיק הנלווה שעולה איתכם לטיסה, למקרה של עיכוב או אובדן המזוודה.

צילום: יחצצילום: יחצ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: