אא

השריפות בהוואי: עשרות הרוגים, אלפים ללא קורת גג

חשש מפני אסון הומניטארי בהוואי במדינת האיים בארה"ב: מספר ההרוגים בשריפות ממשיך לזנק וקיים חשש ממשי מפני התפשטות האש לאזורים נוספים. כוחות כיבוי מרחבי ארה"ב לא מצליחים להשתלט על האש. תמונות הלוויין ממחישות את הנזקים הכבדים

שריפות חורש, ארכיון (צילום: Shutterstock) שריפות חורש, ארכיון (צילום: Shutterstock)

"אנשים רצים למים, בלי לדעת אם יש להם לאן לברוח". התיעודים הקשים מהוואי ממשיכים גם לאורך היום, עם התפשטות השריפות למוקדים נוספים במדינת האיים הטרופית של ארצות הברית. על פי ההערכות של שירותי הכיבוי האמריקאים, מספר ההרוגים עומד כעת על כ-40 וקיים חשש ממשי כי בשל הקושי לחלץ את הנפגעים, המספר עלול כבר להיות גבוה הרבה יותר.

הנזקים במאווי. מימין - לפני השריפות; משמאל - אחריהן (צילום לוויין: MAXAR)הנזקים במאווי. מימין - לפני השריפות; משמאל - אחריהן (צילום לוויין: MAXAR)

תמונות הלוויין של חברת MAXAR הממפה אזורי אסון, ממחישות את גודל הנזק וההרס שנגרם בעיקר באזור לאהאינה, העיר הגדולה והמיושבת ביותר באי מאווי, אחד משלושת המוקדים העיקריים של השריפות באי השני בגודלו בהוואי.

מוקדי השריפות המרכזיים במאווי, הוואי(Google maps)מוקדי השריפות המרכזיים במאווי, הוואי(Google maps)

עם עלות השחר בהוואי יחודשו החיפושים אחר לכודים במאות הבתים שנחרבו כליל בשריפות והותירו אלפים רבים ללא קורת גג - כאשר המספר הלא רשמי המדווח בתקשורת האמריקאית בשעות האחרונות כבר חוצה את ה-10,000 איש שנורו ללא בית ופונו למרכזי סיוע ראשוני.

מושלת הוואי סילביה לוק אמרה בתדרוך כתבים לפני מספר שעות כי "הוואי איננה מקום בטוח להיות בו בשעה זו", ורמזה לא רק להמשך התפשטות השריפות אלא גם לאסון הומניטרי שעלול להתפתח במקום במצב שאזרחים נוספים יצטרכו להתפנות מבתיהם וגם בשעה זו ולמרות שמדובר בארצות הברית - ישנו חשש מפני מחסור במים ומזון למפונים.

התפשטות מהירה ואכזרית של האש. מאווי, אמש (צילום: New York Post)

אם לא די בכך קיים חשש לניתוקם של אזורים שלמים במאווי מיתר חלקי האי מה שגם כן עלול להביא לבעיה באספקה שעם הלהבות בגובהן הנוכחי לא יכולה להגיע גם דרך האוויר. "אנשים רצים למים, בלי לדעת אם יש להם לאן לברוח", אמר אחד המרואיינים בערוצי הטלוויזיה בארצות הברית, בהתייחס לתושבים המבינים כי אזורי המגורים שלהם מנותקים מיתר חלקי העיר והאי. 


אש ועשן בלי הפסקה. הוואי (צילום: FOX News)

אחד הקשיים המרכזיים בהמשך ניסיונות החילוץ הוא היעדר כבישי גישה אל אזורי השריפות - שכן בחלקם הן עדיין משתוללות, וחלקם נהרסו כתוצאה מהשריפות ועל כן הכוחות מתעכבים זמן רב ויקר בדרך למציאה אפשרית של ניצולים. עם זאת, לאורך הלילה התקיימו מאמצים לחדש את הקשר עם תושבי פרברים רבים המוגדרים כמנותקי-קשר, אחרי קריסה של מערכת הטלפוניה במאווי בשעות הראשונות לשריפה.

"השריפות התפשטו בגלל הסופה": אין חשש להצתות

כבר מהרגע הראשון שללו אפשרות של הצתות בהוואי, שכן הסיבה להתפשטות המהירה של האש נעוצה בסופה "דורה" שחלפה סמוך להוואי בין יום שלישי לרביעי והביאה לרוחות עוצמתיות במיוחד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארצות הבריתהוואיאסון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: