תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

חוף נודיסטים בתל אביב: יוזמה מבורכת או מחאה נגד הממשלה?

מתמודד למועצת העיר תל אביב-יפו מקדם את פתיחת החוף הנפרד בשרתון תל אביב לרחצה בעירום - לאחר שעות הפעילות. המארגנים טוענים כי מדובר בפיילוט בלבד ביום שישי הקרוב, אבל האם מדובר בעצם בנכס משמעותי של כל עיר חוף גדולה בעולם?

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

"תבואו טבעי". זו הכותרת של פעילות "פיילוט חוף הנודיסטים" בתל אביב שמקדם המועמד למועצת העיר תל אביב-יפו נאור נרקיס. מדובר בכוונה להפוך את חוף שרתון, המשמש במהלך השבוע כחוף נפרד (חוף דתיים) לחוף נודיסטים מעורב לנשים וגברים.

על פי הודעת המארגנים מדובר בפיילוט חד-פעמי בשלב זה, שייערך מחוץ לשעות פעילות הציבור הדתי - ביום שישי הקרוב 18.8.23 החל מ-19:00.

השלט בכניסה לחוף הנפרד בשרתון. הפעילות הנודיסטית - אחרי כניסת השבת (צילום: Google)השלט בכניסה לחוף הנפרד בשרתון. הפעילות הנודיסטית - אחרי כניסת השבת (צילום: Google)

יצוין כי ימי הרחצה לנשים הם ראשון, שלישי וחמישי ולגברים הם שני, רביעי ושישי, ובשישי הרחצה מסתיימת לפני כניסת השבת כך שבמסגרת היוזמה לא צפויה התנגשות בין מתרחצים דתיים לבין מי שיגיעו לפיילוט "החוף הנודיסטי".

למרות שמדובר ביוזמה ראשונה מסוגה בתוך תחומי העיר תל אביב-יפו, בישראל פעלו בעבר לא מעט חופים נודיסטיים רשמיים ולא-רשמיים, או כמו שהם היו רוצים שתקראו להם - "חופים נטוריסטיים".

כיום נותרו מעטים מהם, כאשר שני הבולטים בהם הם חוף געש, המשרת את הקהילה הגאה אך לא רק אותה, וחוף מצוקי דרגות בים המלח המאפשר לצוף וליהנות מהמינרלים והבוץ - בעירום. האחרון נבחר גם לאחד מ-20 החופים הנודיסטיים המומלצים ביותר בעולם בכתבה של CNN בחודש מאי השנה.

ומה בעולם? בניגוד אלינו, מדובר בסיפור הרבה פחות דרמטי - כאשר מדובר על מדינות המערב כמובן. למעשה, כל מדינת חוף תיירותית המכבדת את עצמה אוחזת בכמה וכמה חופי נודיסטים מכובדים, נקיים ומסודרים המאפשרים לרוצים בכך להתרחץ כביום היוולדם.

בכרתים למשל, תמצאו מספר חופי נודיסטים כמו "Red Beach" המפורסם במטאלה, אבל גם באזור הורא ספאקיון ובאזור נמל התעופה של חאניה תוכלו למצו כמה חופים יפים ומבודדים שיקבלו אתכם ללא בגדים.

באיביזה תמצאו את חוף Cavallets המוכר היטב לחובבי העירום. בצרפת - חוף Rochelongue הסמוך למונטפלייה משמש כחוף נודיסטים ידוע ובצפון איטליה תמצאו את Spiaggia di Guvano. חופים נוספים כאמור יש בכל מדינה תיירותית גדולה, כמו ברחבי ארצות הברית, ברזיל, ניו זילנד ואוסטרליה.

ההזמנה לחוף הנודיסטי. התרסה או רחצה לגיטימית? (צילום באדיבות המארגנים)ההזמנה לחוף הנודיסטי. התרסה או רחצה לגיטימית? (צילום באדיבות המארגנים)

כך שגם אם החוף ה"חדש" הישראלי הוא אך ורק התרסה אל מול הממשלה המקדמת חקיקה שמרנית בלשון המעטה, בעולם התיירות מדובר באירוע סטנדרטי לחלוטין - שהלוואי שגם אצלנו, ביום מן הימים, יתייחסו אליו ככזה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תל אביבתיירות דתית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: