אא

אל תבואו לכאן: הבקשה העצובה של תושבי הוואי מהתיירים

אחרי השריפות שגבו את חייהם של יותר ממאה בני אדם והסבו נזקים אדירים למדינת האיים המדהימה, המקומיים מתחננים שהתיירים לא יגיעו - ושמי שנמצאים על האי - יעזבו. חברות התעופה מסייעות בביטול כרטיסי טיסה להונלולו ומאווי

אל תבואו לכאן! (צילום: Shutterstock) אל תבואו לכאן! (צילום: Shutterstock)

הוואי מתחילה בשיקום הקשה והעצוב. אחרי ימים ארוכים של שריפות, ערים שנמחקו לחלוטין ויותר ממאה נספים באחד מאסונות הטבע הגדולים שידעה מדינת האיים האמריקנית אי פעם, התושבים מתחילים בשיקום הארוך שעל פי הרשויות האמריקניות עשוי להימשך שנים.

כזכור, העיר לאהאינה שמחזיקה גם בכמה אתרים היסטוריים משמעותיים עבור תושבי המקום נמחקה כמעט לחלוטין, עשרות אלפים איבדו את בתיהם ועד עתה רבים מהם נמצאים בהליך של דיור חלופי זמני - בין היתר בבתי המלון באיים השונים.

ובתוך כך, בימים האחרונים הבחינו המקומיים בחזרה של התיירים, האמריקנים בעיקר, אל חופי הוואי היפים, ואל המלונות - בייחוד באזור הונללו שלא נפגע בשריפות.

התמונה הסוריאליטסית של נופשים על חוף הים ותופסים חדרים בבתי המלון בזמן שאחרים מחפשים שרידים של בתיהם, מקווים למצוא דברי ערך ואולי אפילו לאתר בחיים כמה מהנעדרים שעוד ישנם, גרמה לזעם רב בקרב תושבי הוואי.

אחד מהם הוא השחקן ג'ייסון מומואה ("סטארגייט אטלנטיס", "מהיר ועצבני"), יליד הונלולו, שפרסם סרטון תחת הכותרת "אל תגיעו למאווי". בסרטון בו נראות השריפות הקשות, נכתב "אם אתם מתכננים חופשה במאווי בזמן הקרוב - בטלו את הטיול שלכם. להרס האדיר מהשריפות השפעה לטווח ארוך עלינו. הקהילה שלנו זקוקה לזמן להחלים, להתאבל ולהשתקם. הכוונה היא שכמה שפחות מבקרים באי - שמשתמשים  במשאבים שלנו - כך יוקל לנו. אל תשהו בבתי מלון. התאחדות המלונות האמריקאית עדיין עסוקה במציאת דיור חלופי למי שאיבדו את בתיהם. הניצולים הם בעדיפות עליונה לקבלת חדרים". בנוסף להודעה המרגשת, פרסם השחקן מומואה את אפשרויות התרומה לניצולים.

ולמרות זאת, הרשויות האמריקאיות נמנעות עד לרגע זה מלהתבטא בנושא ולבקש מהתיירים שלא להגיע להוואי. חברות התעופה האמריקאיות יונייטד, דלתא ואחרות, פרסמו שורת הקלות והטבות לנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה להוואי ומעוניינים לבטלם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארצות הבריתהוואישריפות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: