היסטוריה: הבוקר יצא לדרך הקו האדום של הרכבת הקלה
עשרות נוסעים פקדו את הרכבת הראשונה שיצאה בשעה 05:40 לצד מנכ״ל נת״ע חיים גליק ומנכ״ל תבל עמירם אוחיון
אחרי שנים של הבטחות, נעיצת תאריכים בלוח השנה, ראיונות ובעיקר דחיות, הרכבת הקלה יצא הבוקר (ו') הקו האדום של הרכבת הקלה ה׳דנקל׳ לנסיעה הראשונה מבת ים לפתח תקווה לדרך.
נזכיר כי הרעיון להקמת רכבת מסוג זה בתל אביב החל לפני כמעט מאה שנים, ובשנות השישים אפילו נבנה בסיס להקמת תחנה מתחת למגדל שלום – בסיס בו לא נעשה שימוש בפרויקט הסופי שיוצא כעת לדרך. ואפרופו תחנה תחתית, אחת ההצעות הפופולריות לאורך השנים - שיש מי שטוענים שגם אי-יישומה יהיה בכייה לדורות - היתה רכבת תחתית מלאה בגוש דן, כן ממש כמו זו שאנחנו מכירים ממרבית הערים הגדולות בעולם. כמובן שהסיבה התקציבית הביאה לייצור הכלאיים שחציו עילי וחציו תחתי, שכן הרבה יותר זול להניח מסילות בקו הרחוב מאשר לחפור מטרים רבים מתחת לאדמה. ולמרות הדברים הללו, חציו השני של הפרויקט העתידי, יהיה תחתי לחלוטין.
עשרות נוסעים פקדו את הרכבת הראשונה שיצאה בשעה 05:40 לצד מנכ״ל נת״ע חיים גליק ומנכ״ל תבל עמירם אוחיון.
בין הנוסעים הראשונים שהגיעו- קותי אלעזר, פנסיונר בן 70 ומשפחות שהגיעו מנהריה, חיפה ומקומות נוספים.