אא

הסוכנות לבטיחות תעופה של האיחוד האירופי: "הטיסה נותרה אמצעי התחבורה הבטוח ביותר"

דו"ח הבטיחות השנתי של EASA מדגיש, כי לא התרחשה תאונה גדולה של חברות תעופה אירופיות במהלך שש השנים האחרונות, כולל בשנת 2022

צילום: 123RF צילום: 123RF

הסוכנות לבטיחות תעופה של האיחוד האירופי (EASA) פרסמה את דו"ח הבטיחות השנתי שלה (ASR), והדגישה שלא אירעה תאונה גדולה במעורבות של חברות תעופה אירופיות במהלך שש השנים האחרונות, כולל בשנה האחרונה, אליה מתייחס הדו"ח.

"בשנה שעברה, העולם והתעופה החלו את מסע ההתאוששות לאחר האתגרים חסרי התקדים שהציבה מגפת הקורונה", אמר פטריק קי, מנכ"ל EASA.

קי הדגיש כי התחייה המחודשת "היא עדות לחוסן וליכולת ההסתגלות של תעשיית התעופה, ומבהירה שלאזרחים עדיין יש רצון עז לטוס, והטיסה נותרה אמצעי התחבורה הבטוח ביותר".

"יש לנו סיפוק עצום להכיר בכך שלא היו תאונות גדולות, בהן היו מעורבות חברות אירופיות במשך שנים רבות, והבטיחות של התעופה ממשיכה להיות בשיאה", הדגיש המנכ"ל והוסיף: "התמזל מזלנו שמצב התפעול הקשה של הקיץ שעבר לא הוביל לבעיות בטיחות".

בסך הכל, למדינות החברות ב-EASA היו 615 תעודות מפעיל אוויר (AOC), דהיינו, 615 חברות תעופה מורשות, ובסך הכל 6,623 מטוסי תחבורה אווירית מסחרית (CAT) רשומים עד סוף 2022.

במהלך שנת 2022 אירעה תאונה קטלנית בודדת, בה היה מעורב מטוס אירופי, ו-EASA הבהירה שהתקרית "הייתה התנגשות על המסלול עם אופנוע בגינאה, עם שני הרוגים על הקרקע". מטוס איירבוס A320neo של TAP Air Portugal פגע באופנוע, שניסה לחצות את המסלול בנמל התעופה הבינלאומי של קונקרי (CKY).

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: האיחוד האירופי לבטיחות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: