אא

העוצמתית ביותר מזה 80 שנה: הסופה "הילרי" בדרך לארה"ב

מצב חירום בקליפורניה: סופת ההוריקן "הילרי" שכבר מכה במקסיקו מתקדמת אל עבר מערב ארצות הברית. צפי לגשמים ולשיטפונות שלא נראו באזור עשרות שנים. מושל קליפורניה: "7,500 אנשי כוחות ההצלה גויסו לטפל בנזקים". תושבת לוס אנג'לס סיפרה לפספורטניוז: "הבהלה מורגשת, הסופרים מתרוקנים ואי אפשר להשיג שקי חול לאיטום"

סופת ענק בדרך לארה"ב (צילום: Shutterstock) סופת ענק בדרך לארה"ב (צילום: Shutterstock)

כוננות שיא בחלקים נרחבים של מדינת קליפורניה לקראת אחת הסופות העוצמתיות בהיסטוריה. הסופה "הילרי" צפויה להכות בתוך שעות במערב ארצות הברית, אחרי שכבר הגיעה הלילה לחופי מקסיקו, אך בעוצמה בינונית. התחזיות הן כי לקראת הגעתה לחופי ארצות הברית הסופה תתחזק ותגיע לדרגת הוריקן 4, כמעט הגבוהה ביותר שקיימת.

 

על פי הדיווחים בארצות הברית מדובר בסופה העוצמתית ביותר (בעת הגעתה לחופים) ב-80 השנים האחרונות ואף יותר. הצפי הוא לשיטפונות אדירים ולגשמים חזקים ביותר שיירדו בפרקי זמן קצרים, וכן לנזקים כבדים לרכוש. 

"הבהלה מורגשת, הסופרמרקט מתרוקן"

מושל קליפורניה, גווין ניוסם, הכריז הלילה על מצב חירום בחלקים נרחבים בדרום קליפורניה, ביניהם גם לוס אנג'לס, לונג ביץ', ומרבית הפארק הלאומי. לדברי המושל כוחות רבים משונעים כל העת לאזור על מנת לטפל בנזקים שעלולים להתרחש. בשלב זה כ-7,500 אנשי כוחות ביטחון והצלה גויסו לטפל בנזקי הסופה שבדרך.

מפת האזור בו הוכרז מצב חירום (Google Maps)מפת האזור בו הוכרז מצב חירום (Google Maps)

תושבי האזור שהוגדר תחת מצב חירום קיבלו אל תיבות הדואר ואל המכשירים הניידים שלהם את האזהרות המפורטות מהממשל המקומי לפיהן מצב החירום יימשך לפחות היום (ראשון) ומחר. 

חשש משיטפונות שכמותם לא ראו בקליפורניה 80 שנה (צילום: Shutterstock(חשש משיטפונות שכמותם לא ראו בקליפורניה 80 שנה (צילום: Shutterstock(

בינתיים, הסופה עוד לא הגיעה ומורגשים גשמים מפעם לפעם, אך הבהלה מורגשת יותר מהסופה. "הלקוחות צובאים על הסופרמרקטים שהאריכו את שעות פעילותם", מספרת לפספורטניוז תושבת אחת השכונות המרכזיות בלוס אנג'לס. "כבר עכשיו נראים מדפים ריקים ומורגש מחסור בעיקר במים בפנסים ובסוללות.

תושבת נוספת בלוס אנג'לס מספרת כי על אף ההנחיות, המקומיים לא הספיקו ברובם להצטייד בשקי חול שאמורים לאטום את פתחי הבתים. "כבר אין להשיג שקי חול אז הנחנו מגבות כדי שהמים לא ייכנסו".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארצות הבריתסופהקליפורניהלוס אנג'לסמזג אוויר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: