אא

ממשיכה לרדת: מניית רשת מלונות סלינה נחתכה בנאסד"ק

רשת המלונות, שהונפקה בנובמבר לפי שווי של כ-1.2 מיליארד דולר והודיעה באחרונה על רה-ארגון, ירדה לשווי שוק של כ-40 מיליון דולר בלבד

נאסד"ק. צילום: shutterstock נאסד"ק. צילום: shutterstock

שוויה של רשת המלונות סלינה ממשיך לרדת בנאסד"ק בארה"ב. מניית החברה צללה בשבוע שעבר (שישי) במסחר בארה"ב בכ-41.23% וסיימה את יום המסחר בשווי של כ-40 מיליון דולר בלבד.

נראה שהשוק לא מקבל את תכניות הרה-ארגון של הרשת. סלינה הוקמה בשנת 2015 על ידי דניאל רודשבסקי ורפי מוסרי ובנובמבר האחרון הונפקה בנאסד"ק על ידי מיזוג ספאק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר.

באחרונה הודיעה הרשת כי היא מבצעת רה-ארגון מחדש כדי לעצור הפסדים כספיים גדולים. במסגרת ההבנה שנדרשות פעולות דרסטיות למניעת התרסקות, החברה הודיעה על פיטורי כ-350 עובדים, סגירת מתחמים מפסידים ועצירת התרחבות הרשת. עוד דיווחה על סגירת חמישה מלונות באוסטריה, קוסטה ריקה, ארה"ב, מקסיקו ויוון.

ברבעון הראשון של 2023, סלינה רשמה הכנסות של כ-54 המיליון דולר, כאשר ההכנסות עלו בכ-31.5% עם הפסד של כ-30 מיליון דולר. שנה קודם לכן, ב-2022, סלינה רשמה הפסד של כ-200 מיליון דולר עם הכנסות של כ-183 מיליון דולר.

לסלינה הערת עסק חי. קבוצת האחים חג'ג' המושקעת ברשת, פרסמה בדו"ח שלה לרבעון הראשון של 2023 כי, "בהמשך למעקב שוטף שהחברה מבצעת בקשר לפעילות הפרויקטים של סלינה בישראל בהם החברה מעורבת (בהם תוצאות הפעילות נמוכות מהתחזיות המוקדמות), קיימה החברה מספר ישיבות ביחד עם הנהלת סלינה העולמית והנהלת סלינה בישראל".

עוד ציינה קבוצת חג'ג', "מטרת הישיבות הייתה להעמיק את פיקוח החברה על פעילותן המשותפת של החברה וסלינה ישראל, אשר ביחס אליה ניתן להערכת החברה לפעול בצורה מיטבית יותר וכן לדייק את המודל העסקי של הפעילות המשותפת מתוך מטרה להעלאת שיעור התפוסות ושיפור הרווחיות בפרויקטים השונים. בתום הדיונים האמורים, ועל מנת לנסות ולהשיג את היעדים שצוינו, הרחיבה סלינה את הצוות הניהולי שלה בישראל. כמו כן, החליטה החברה לעת עתה להתמקד בקידום הפרויקטים הקיימים עם סלינה ובניהול שוטף מיטבי של הצוות הניהולי של סלינה".

לפי הדיווח של חג'ג, הקבוצה מושקעת נכון לדו"ח ביחס לפרויקטים עם סלינה במסלול הרכישה, סך של כ-51.6 מיליון שקל וקיימת התחייבות להשקעה בסך של כ-41 מיליון ש'קל נוספים. ואילו ביחס לפרויקטים עם סלינה במסלול ההתאמות, החברה השקיעה נכון למועד פרסום דווח זה סך כולל של כ-40 מיליון שקל וקיימת התחייבות להשקעה נוספת בסך ש כ-3 מיליון שקל. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סלינה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: