אא

זלנסקי: "תיאסר כניסת ישראלים לאומן בראש השנה"

רגע לפני ראש השנה, נשיא אוקראינה סוגר חשבון עם ישראל: "אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן". השגריר האוקראיני בישראל חיזק את הדברים: "ישראלים לא יוכלו להיכנס לאוקראינה כתיירים". שר הפנים ארבל: "דוחה את הטענות, מקבלים בברכה תיירים"

מתפללים באומן (צילום ארכיון: Shutterstock) מתפללים באומן (צילום ארכיון: Shutterstock)

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, מאיים כי לא יאפשר כניסת ישראלים להתפלל באומן בראש השנה, אם המדינה לא תשנה את יחסה כלפי הפליטים האוקראינים הנמצאים בארץ.

במהלך נאומו השבועי לאזרחים אמר זלנסקי כי "יש להבטיח את זכויות המהגרים האוקראינים שנמצאים במדינות השונות". זלנסקי לא הסתיר את פנייתו הספציפית לישראל ואמר: "אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן. אוקראינה תבטל את הסכם האשרות עם ישראל".

שגריר אוקראינה בישראל: "ישראלים לא יוכלו להגיע כתיירים"

כבר לפני מספר ימים התבטא בעניין שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק בראיון לאתר החדשות האוקראיני "ניוז ליגה": "אוקראינה לא תסבול השפלה של אזרחים בכניסה לישראל. נעצור את הסכמי הויזה הדו-צדדיים".

עוד הוסיף השגריר: "לא יעלה על הדעת שנארח עשרות אלפי ישראלים באומן, תחת סיכון ביטחוני גבוה, ובמאמץ לוגיסטי רב, כשמנגד ממשלת ישראל מתעללת באוקראינים המגיעים לישראל במסגרת האמנה בין שתי המדינות. אם ישראל רוצה שאזרחיה יוכלו להגיע לאוקראינה כתיירים, כולל אומן, אני מאמין שראש הממשלה נתניהו צריך להתערב במציאת פתרון למצב".

שר הפנים של ישראל: "מקבלים תיירים בברכה"

שר הפנים משה ארבל (ש"ס) הגיב לדברי זלנסקי והשגריר בישראל על היחס לאוקראינים בארץ ואמר: ״אני דוחה את הטענות. מדיניות ההגירה הישראלית מקבלת בברכה תיירים ממדינות רבות בעולם לרבות מאוקראינה.

"במקרים בהם עולה חשד לשימוש שלא כדין בוויזת תייר לצורך עבודה או השתקעות, רשות האוכלוסין וההגירה מפעילה סמכותה כדין. השותפות האמיצה בין ישראל לאוקראינה תימשך".

ההמלצות: להימנע מלהגיע לאוקראינה; לשקול חיוניות נסיעות לרוסיה

יש לציין כי על אף שכיום לא קיימת במטה לביטחון לאומי אזהרת מסע לאוקראינה, לקראת חגי תשרי צפויה לצאת אזהרה שכזו בדומה לזו שיצאה בשנה שעברה. במשרד החוץ המליצו כבר בשנה שעברה בכל מקרה לאזרחי ישראל "להימנע מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל לעיר אומן וסביבותיה". אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לצאת באופן מיידי מהמדינה בשל הלחימה באזור.

משרד החוץ המליץ לפני כחודשיים גם לשקול נסיעות לרוסיה. "לאור הארועים בעת הזו, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול חיוניות הגעתם לרוסיה בעת הזו וכן לאזרחים השוהים במדינה לשקול את חיוניות הישארותם ובכל מקרה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות", כך על פי הודעת משרד החוץ.

למרות האזהרות החמורות ולמרות שלא ניתן להגיע בטיסה לאוקראינה, בשנה שעברה הצליחו לעשות את דרכם לאומן מאות בודדות של ישראלים, מרביתם הגיעו בטיסה למולדובה או לפולין ומשם המשיכו את דרכם בנסיעת רכבת מסוכנת שאורכת כעשר שעות. גם השנה, בשל הימשכות הלחימה, לא צפויים לנסות ולהגיע רבים אל אתר התפילה בקבר רבי נחמן מברסלב, אליו עלו לרגל לפני הלחימה עשרות אלפי ישראלים בחגים לאורך השנה, לרבות בראש השנה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אוקראינהיציאות לחו"ל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: