אא

"השיבו לנו את החופים״: ליוונים נמאס מבעלי הברים שמשתלטים על החופים

ביוון הוקמה תנועת מחאה שמאסה בתופעה שבה בעלי הברים משתלטים על החופים ומציבים שמשיות ומיטות שיזוף המושכרות במחירים מופקעים. עכשיו הם משיבים מלחמה ודורשים: "השיבו לנו את החופים". כך נולדה תנועת המגבת שמהווה עניין מרכזי בבחירות המקומיות ביוון

השיבו את החופים ליוונים! (צילום: Shutterstock) השיבו את החופים ליוונים! (צילום: Shutterstock)

זה קורה במיקונוס, ברודוס, בפארוס, בכרתים ובעצם בכלל האיים הפופולריים בעונת הקיץ. בעלי ברים, מסעדות ומועדונים, מציבים שמשיות ומיטות שיזוף המושכרות במחירים מופקעים לתיירים - שמצדם מוכנים לשלם את הסכומים הללו שמגיעים לעשרות ואפילו ליותר ממאה אירו ליום עבור שמשייה ומיטת שיזוף.

היוונים זועמים על ההשתלטות על החופים (צילום: Shutterstock(היוונים זועמים על ההשתלטות על החופים (צילום: Shutterstock(

עם השנים הלכו והתווספו עוד ועוד מיטות שיזוף על החופים, עד שרצועת החוף הציבורית הצטמצמה עד כדי היעלמות מוחלטת שלה - ומי שזועמים על העניין הם היוונים המקומיים שדורשים מהרשויות המקומיות: השיבו לנו את רצועות החוף!

וכך קמה לה "תנועת המגבת", במסגרתה היוונים פשוט מגיעים לחופים, מציבים את המגבות שלהם על החוף אל מול אותם ברים ומועדנים (במה שנותר מרצועת החוף). במקרים אחרים מגיעים המקומיים אל החופים ומוחים מול התיירים, תוך שם מסבירים להם את המצב.

כבר אי אפשר סתם להגיע עם מגבת לחוף (צילום: Shutterstock)כבר אי אפשר סתם להגיע עם מגבת לחוף (צילום: Shutterstock)

באחד המקרים בימים האחרונים באי פארוס, העניינים התחממו עד כדי אלימות בין התיירים לבין המקומיים, אך עם זאת יש לציין שבמרבית המקרים התיירים מבינים ללבם של היוונים ואף מצדיקים את הפגנותיהם.

עכשיו נזכרתם?

באוקטובר הקרוב יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות ביוון, וסוגיית החופים מהווה סעיף מרכזי בדרישות - ובהבטחות של המתמודדים לרשויות. האם היוונים יקבלו בחזרה את החופים שלהם ותיאסר או תצומצם הצבת שמשיות ומיטות שיזוף? התשובות - בעוד חודשיים.

תנועת המגבת היוונית - הסיפור המלא (צילומים: עמית קוטלר, Shutterstock)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןמיקונוסכרתיםאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: