אא

בשיא הקיץ: סערת ברקים באירופה

מבלגיה ועד יוון דרך איטליה: מערכת מזג אויר מיוחדת גרמה לסערת ברקים "יבשה". תופעת הטבע הייחודית שהגיעה לשיאה לפנות בוקר עם 270 ברקים בשעה, מתרחשת במקביל לטמפרטורות גבוהות - היא גם מסוכנת

סערת ברקים (צילום: Shutterstock) סערת ברקים (צילום: Shutterstock)

מחזה מרהיב נגלה בשמי אירופה אמש: סערת ברקים ורעמים עוצמתית, אך בניגוד למה שאנחנו מכירים בדרך כלל, גשם לא ירד במקביל אליה, מה שמעניק למערכת הייחודית את התואר "סערה יבשה".

מדובר בתופעת טבע מיוחדת ונדירה יחסית, שנצפתה אתמול בשמי בלגיה, איטליה, יוון ואיי יוון, כאשר בבריסל הביאה לחזרתו של מטוס על עקבותיו עקב פגיעת ברק.

מפת הברקים באזור יוון (צילום: Meteo)מפת הברקים באזור יוון (צילום: Meteo)

בשילוב טמפרטורות גבוהות שנרשמו ביבשת בימים האחרונים, מדובר גם בתופעה עם סיכון גבוה, שכן פגיעת ברק בחורש יכולה להצית שריפות - וזה בדיוק מה שהתרחש ביוון. עם זאת, לא היה מדובר בשריפות משמעותיות והן כובו תוך זמן קצר.

על פי דיווחים שהגיעו לפספורטניוז ממטיילים ביוון, הברקים נצפו לפרקים לאורך הלילה, אך בכלי התקשורת היווניים מדווחים על "מחול ברקים" עוצמתי במיוחד ונדיר בתדירותו שנצפה היום לפנות בוקר, בין 05:00 ל-06:00.

שירותי החזאות המקומיים מדדו 270 ברקים בפרק זמן של שעה אחת בלבד. ה"סערה היבשה" עשויה לשוב ולהיראות בשמי היבשת גם בימים הקרובים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איטליהבלגיהיווןאיי יווןסופהמזג אוויר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: