אא

אל תנשמו: זו העיר המזוהמת ביותר באירופה

מחקר בריטי חדש דירג את עשר הערים המזוהמות ביותר באירופה. בראש הרשימה: מילאנו. עוד "מככבות": אתונה, ברצלונה, וברלין. ואילו מדינות נכנסו לרשימה עם שתי ערים?

זיהום אוויר צילום: Shutterstock זיהום אוויר צילום: Shutterstock

את המדד הזה רובנו לא לוקחים בחשבון לפני שבוחרים יעד לחופשה. אם לרוב אנחנו עוסקים בהכנת רשימת אתרי תיירות שאנחנו רוצים לפקוד, בוחנים אפשרויות תחבורה, בתי מלון, בדיקת השעה המקומית והוצאות שונות - יכול להיות שיש פרמטר נוסף שעלינו לבדוק לפני שאנחנו יוצאים לנופש.

מחקר של משרד הבריאות הבריטי בחן ומצא את הערים באירופה המחזיקות בתואר המפוקפק: המזוהמות ביותר ביבשת. מספר נתונים שונים נבדקו בהם זיהום כלי רכב, רמת הזיהום במיקרוגרמים ביחס לגודל האוכלוסיה, תעשייה מזהמת ועוד. 

התוצאה הסופית עלולה לאכזב ואף להפחיד את התיירים, שכן הערים שהגיעו למקומות הראשונים הן מהמתוירות ביותר ביבשת.

את המקום הראשון והנורא מכל כובשת מילאנו, עם כמעט 19.7 מיקרוגרמים של זיהום אוויר למ"ר. מיד אחריה אתונה בירת יוון עם 16.3 מיקרוגרמים של זיהום ובמקום השלישי - פראג שבצ'כיה.

עוד "מככבות" ברשימה ברצלונה במקום הרביעי, ברלין בחמישי ורומא במקום השישי. פריז במקום השביעי, אחריה בריסל בשמיני והמבורג בתשיעי. את רשימת עשר הערים המזהמות חותמת אמסטרדם עם זיהום נמוך משמעותית מכל האחרות.

ברשימה מתגלות שתי המדינות המזהמות ביותר באירופה בהתאם לתוצאות - אלו הן המדינות ה"מככבות" כאן עם שתי ערים, ומדובר באיטליה (מילאנו ורומא) וגרמניה (ברלין והמבורג). 

מילאנו. המזוהמת באירופה (צילום: Shutterstock)מילאנו. המזוהמת באירופה (צילום: Shutterstock)

יצוין כי על פי מדדים רשמיים של ארגון הבריאות העולמי, "זיהום" נחשב למקום בו נמדדים יותר מ-5 מיקרוגרמים של זיהום למטר מרובע. כל הערים שנבחנו כאן חוצות משמעותית את הרף הזה כפי שניתן לראות, וכאמור - במילאנו שבמקום הראשון הזיהום הוא פי ארבעה מרף הזיהום - נתון שצריך אולי לקחת בחשבון לפני הנסיעה הבאה שלנו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איטליהמילאנוזיהום אווירזיהום

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: