הרכבת הקלה, שנפתחה לציבור הנוסעים לפני עשרה ימים בלבד, הושבתה בשל תקלה בקו R3.
נוסעים שהגיעו לתחנות הופתעו לקבל את הבשורה, ונאלצו לנסוע ברכבת הרגילה.
כזכור, הקו האדום של הרכבת הקלה נפתח ב-18 באוגוסט והוא הראשון מבין שלושה קווי רכבת קלה המתוכננים בגוש דן. אורכו 24 קילומטרים, כמחציתם מתחת לקרקע. 34 תחנות מתקדמות וחדשניות ממוקמות לאורך הקו, שהעליה לרכבת בהן עובדת בשיטת הדלת הכפולה, כפי שרק לאחרונה יושם בקו אליזבת' החדש והמרהיב בלונדון.
המסלול מתחיל בתחנה המרכזית בפתח תקווה, ממשיך אל תחנות פתח תקווה, משם לאם המושבות, רמת גן ובני ברק, תחנות תל אביב (שמרביתן במקטע התת-קרקעי) ומסתיים בבת ים.
לקו שלושה "תתי מסלולים", כאשר הראשי שבהם הוא המרכזי – R1, מהתחנה המרכזית פ"ת אל תחנת הקוממיות; R2 מקריית אריה לתחנת הקוממיות (יופעל חלקית) ו-R3 שיגיע מקריית אריה לתחנת אליפלט הסמוכה לשכונות פלורנטין ונווה צדק בתל אביב.
בקו האדום צפויים לנסוע יותר מ-230 אלף נוסעים ביום. הם יעשו זאת בתחילה ב-26 רכבות (בהמשך 45), שכל אחת מורכבת משני קרונות ענק לבנים שביחד מרכיבים מעין זחל באורך 70 מטרים שיכולים להכיל עד כ-450 נוסעים.