אא

הזמנתי טיסה בריינאייר. לא תאמינו מה קרה לתיבת המייל שלי

הזמנתי כרטיס טיסה בחברת הלואו-קוסט הפופולארית. את מה שקרה לתיבת המייל שלי לאחר מכן - באמת שאי אפשר היה לצפות: אינסוף מיילים עם הצעות שונות, משונות ומיותרות נחתו בתיבה שלי. וכמובן שאת ההטרדה החוקית הזו - אי אפשר לזרוק ל"דואר זבל" או לסל המיחזור

מה קרה למייל שלי אחרי שהזמנתי כרטיס? (צילום: Shutterstock) מה קרה למייל שלי אחרי שהזמנתי כרטיס? (צילום: Shutterstock)

זה קורה בחברות הכי טובות. ואולי גם לכם יצא להזמין טיסה באחת מחברות התעופה, ולקבל בעקבותיה הצעה כזו או אחרת לשדרוג, או חומר פרסומי מסוים שמגיע כי הסכמתם למסור (כאילו שיש לכם ברירה) את כתובת המייל שלכם.

מה תרצה לקנות היום? (צילום: Ryanair)מה תרצה לקנות היום? (צילום: Ryanair)

אבל מה שקרה כשהזמנתי כרטיס טיסה בחברת האולטרה-לואוקוסט ריינאייר, עדיין לא קרה לי עד היום - וגם אין מה לעשות נגד העניין הזה. שימו לב.

מדובר בכרטיס (הלוך ושוב בין תל אביב לחאניה שבכרתים) שהוזמן ב-15 באוגוסט, לפני כשבועיים. זה התחיל דווקא נחמד. תוך זמן קצר מרגע הזמנת הכרטיס קיבלתי את מייל אישור ההזמנה ואת מייל מסלול הטיסה (Itinerary).

16.8: אני רוצה מכונית?

למחרת הזמנת הכרטיס הגיע המייל הפרסומי הראשון ובו הצעה להשכרת רכב ביעד אליו אני אמור לטוס ב-10% הנחה. אני לא זקוק לרכב, ובטח שלא בהנחה קטנה כל כך. גם לא הייתי רץ להזמין רכב דרך חברת הלואו-קוסט איתה אני טס, אבל זו כבר אולי בעיה שלי.

צילום: Ryanairצילום: Ryanair

17.8: רוצה לעקוף את התור?

יומיים מאז הזמנת הכרטיס הגיע המייל הפרסומי השני: האם אתה רוצה לחתוך את התור, לעקוף את כולם ולעלות לטיסה ראשון? האמת, שלא. אבל בסדר, מותר להציע את השירות שכמובן ניתן בתשלום. ויתרתי בנימוס ולא לחצתי על המודעה.

18.8: ומה עם הסעה פרטית?

עוד יום חולף - ועוד מודעה נוחתת בתיבת המייל שלי. הפעם, ריינאייר מציעים לי הסעה פרטית מנמל התעופה אל היעד שלי. ואם לא - אז תזכורת שהאופציה להשכרת רכב משלשום עדיין בתוקף. רק ככה סתם, שתדע. ויתרתי.

צילום: Ryanairצילום: Ryanair

19.8: שבת היום!

אבל עדיין, לריינאייר תוכניות משלהם והגיעה העת להזכיר לי שזו "ההזדמנות האחרונה לשכור רכב ב-10% הנחה!". אבל כבר סירבתי בפעם שעברה, אז למה להציק שוב? כמובן שלא עניתי גם הפעם. לפני או אחרי, אגב, הגיע גם מייל על מוקד שירות שעומד לרשותנו. שקלתי להתקשר להתלונן על ספאם, אבל השמועות הן שעולה כסף להתקשר אליהם. אז ויתרתי גם על זה.

צילום: Ryanairצילום: Ryanair

22.8: לא תאמין, אבל חזרנו

אולי עדיף שלא הייתי כותב את זה, אבל כנראה שמישהו התרשל בריינאייר כי במשך יומיים לא הגיע אף לא מייל פרסומי אחד מהם. לא ביום ראשון 20.8 ולא ביום שני 21.8. לתומי חשבתי שכבר נגמלו שם מלהציק לי עם הצעות שונות ומשונות. אבל ביום שלישי - הם חזרו, ובגדול. ועם מה? זוכרים את הצעת ההסעה הפרטית מהשדה? אז עכשיו היא בסייל מיוחד! מכירת חיסול! כמה? יפה. 10% הנחה. ויתרתי.

צילום: Ryanairצילום: Ryanair

24.8:  אבל עוד לא שדרגת את המושב!

עובר עוד יום שקט ללא הודעות מריינאייר אבל הנה אנחנו שוב ביום נוסף עם הודעה נוספת. הפעם? שדרג את המושב שלך. רק היום, רק היום. במחירים נוחים המתחילים בדולרים בודדים ניתן לשדרג ממושב צפוף למושב צפוף-אבל-פחות או לכזה עם מרווח לרגליים, ויש גם אפשרות לכזה בקדמת המטוס אם אתה ממהר. אבל אני לא. הכל בסדר. 

 

25.8: תודה על ההמלצה 

היום הבא ביומן שלנו תופס תפנית רצינית. הפעם לא הצעה לשדרוג מושב, לרכב או להסעה פרטית אלא מדריך תיירים. לא תאמינו. ריינאייר מציעים מגוון פעילויות בתל אביב, שזה נחמד אם אתם תיירים - אני באמת לא צריך הצעות לאן לצאת בתל אביב. רק כשנכנסתי למייל המיותר גיליתי שכמובן שגם כאן הוא לא נכתב לשם שמיים אלא כהצעה לרכישת כרטיסים לאטרקציות שונות כדוגמת טיול בירושלים (מאה אירו) טיול לים המלח (83 אירו) או לגדה המערבית (123 אירו). כמובן שאין כל משמעות או השקה בין מחזיק הדרכון (הישראלי) שלא יכול לבקר בערים הפלסטיניות לבין ההצעה. וזה לא הכל. יש גם הצעות למצדה, סיורי אוכל בתל אביב, סיורי אופניים ועוד. שוב, נחמד מאוד לתיירים - אבל צריך גם לציין שהטיולים במחירים מעט מופקעים. 

צילום: Ryanairצילום: Ryanair

28.8 לא סיימנו איתך, אדוני

נותרו רק שלושה ימים עד הטיסה, אבל בחברת התעופה עדיין משוכנעים שאני הולך על ההסעה הפרטית. כי היום, רק היום, הוא היום האחרון שאפשר לקבל בו את עשרת האחוזים המיוחלים (?) לרכב הפרטי שייקח אותי נמל התעופה אל היעד שלי. האם עזר שאני לא מעוניין? האם עזר שהתעלמתי מהמיילים הקודמים? לא ממש. ואם לא די בכך, קבל גם תזכורת נוספת למעקף התור שהזמנו אותך לרכוש - כמובן במייל נפרד.

צילום: Ryanairצילום: Ryanair

ומה בכלל הבעיה שלי?

אני מניח שעד למועד הטיסה עוד אקבל מייל, שניים או עשרה, כי בכל זאת, כבר התרגלנו. אבל הסיפור של הפצצת המיילים הבלתי נסבלת הזו בכלל אחר - והוא נעוץ ביחסינו עם חברת התעופה. הרי אנחנו לא יכולים להעביר מיילים מחברת התעופה אל דואר הזבל אוטומטית. הרי אם משהו קורה למועד הטיסה שלנו, אנחנו לא נרצה לפספס את המייל - והם יודעים זאת היטב.


אנחנו חייבים להיות מעודכנים, בעיקר כשמדובר בחברות לואו-קוסט, בכל שינוי במועד או בפרט כזה או אחר לגבי הטיסה שלנו. אז על הדרך, אנחנו מקבלים גם עשרות מיילים מציקים ולא נחוצים - שמקפיצים אותנו בכל פעם שאנחנו רואים את שם השולח.

וכן, נכון - זה קורה גם בחברות אחרות. אבל כזו הפגזה כבדה, גם בחברה הספציפית המדוברת שכאן - עוד לא ראיתי. מדובר בהטרדה, גם אם היא חוקית לחלוטין. שלושה ימים לפני הטיסה - ספרתי בערך 15 מיילים שהגיעו, מתוכם בין אחד לשניים היו כאלה שבאמת הייתי זקוק להם.

וכל השאר? הם באמת יכולים ללכת לפח הזבל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאיירלואו-קוסט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: