אא

יולי מאכזב: ירידה של כמעט 20% בתיירות הנכנסת

נתוני התאחדות המלונות לחודש יולי 2023: בסך הכל נרשמה ירידה של 14% בממוצע בתיירות בישראל ביחס ל-2019 (טרום עידן הקורונה). נתונים קשים בחלוקה לערים: ירידה של עשרות אחוזים באילת ובים המלח. במקביל בעולם: הערכות לשבירת שיאי תיירות במספר מדינות. התאחדות המלונות: "התיירות לא מתאוששת, יש למקד מאמצים ב-2024"

תל אביב (צילום: shuterstock) תל אביב (צילום: shuterstock)

התיירות הנכנסת לישראל בשפל. נתוני התאחדות המלונות שפורסמו היום (ג') לחודש יולי 2023 מספרים את סיפורה העגום של התיירות בישראל בכלל ושל זו הנכנסת בפרט. בחודש שעבר נרשמה ירידה של 18% ביחס ל-2019 (טרום עידן הקורונה) בתיירות הנכנסת. גם בלינות הישראלים במלונות ירידה אך קלה יותר - של 5%.

בסך הכל ביולי לנו במלונות בישראל 713 אלף תיירים, כאמור - ירידה של 18% ביחס ל-2019. ביחס ל-2022 מדובר בעלייה של 63% אך זו כאמור בהשוואה השנתית ובתוך תקופת הקורונה בחלק מהמדינות.

ירידות גבוהות מהממוצע בלינות תיירים נרשמו באילת עם ירידה של 48%, נתניה בירידה של 46%, הרצליה בירידה של 35%, ים המלח - אחד מהיעדים הפופולריים בקרב תיירים בירידה של 35% ונצרת עם ירידה של 22%.

בשבעת החודשים הראשונים של השנה נרשמו כ-5.8 לינות תיירים בישראל, ירדה של כאמור 18%. לינות הישראלים הסתכמו ב-8.3 מיליון, עלייה של 10% ביחס ל-2019.

יש לציין כי הירידה המשמעותית בתיירות הנכנסת לישראל מגיעה בזמן שביעדים רבים בעולם, לרבות יוון ואיחוד האמירויות (בדגש על דובאי) צופים כי 2023 תסתיים עם נתונים מרשימים ביותר שאף יחצו את שנות השיא שלפני הקורונה. באיי יוון ההערכות הן כי 2023 תסתיים כשנת שיא בתיירות.

מהתאחדות המלונות נמסר: "המספרים מדברים בעד עצמם, התיירות הנכנסת לישראל לא מתאוששת. כדי שהמצב ישתנה, נדרש מאמץ שיווקי רב וזאת על מנת להחזיר את התיירים מארצות אירופה לישראל ולפתוח את שווקי אסיה. תוצאות הרבעון האחרון של השנה לא ברורות עדיין ויש למקד את המאמצים השיווקיים כעת לשנת 2024".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותתיירות נכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: