אא

ביקור פתע בנתב״ג: השר פרוש והרב אסמן הגיעו למתחם מעוכבי הכניסה בנתב"ג

הרב של אוקראינה ושר ירושלים ומסורת ישראל הגיעו למתחם בכדי לבדוק את התנאים של הממתינים לתשאול בנתב"ג. הרב אסמן והשר פרוש במסר משותף: "ישראל פועלת לסייע הומניטרית לאוקראינה וקשובה לבקשות מקייב. הנסיעה לאומן היא עניין דתי והומניטרי שמחזק את הקשר בין העמים״

צילום: יח״צ צילום: יח״צ

מאיר פרוש, שר ירושלים ומסורת ישראל, והרב של אוקראינה משה אסמן, הגיעו למתחם בו שוהים אזרחים אוקראיניים המחכים לתשאל בכניסה לישראל, על מנת לבדוק את תנאי השהייה. 

הביקור נבע עקב טענות שעלו בידי הרשויות האוקראיניות, ובכללן נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, לגבי יחס ממשלת ישראל לאוקראינים

צילום: יחצצילום: יחצ

במהלך הביקור בנתב"ג הסבירו מנהלי מעבר הגבול שהפקידים מתייחסים בנועם ובכבוד הראוי לאזרחי אוקראינה. אלה הנזקקים לבדיקה מעמיקה יותר באשר לסיבת כניסתם לארץ, מועברים להמתנה בחלל ממוזג ומרווח, עם שתייה ואוכל.

ברשויות הישראליות מציינים כי רק 5% מהבאים מאוקראינה מסורבים כניסה, לרוב מסיבות של הגעה ארצה עבור עבודה בלתי חוקית. מדובר בכ-2,500 אנשים - מתוך למעלה מ-47 אלף אוקראינים שהגיעו לישראל מתחילת שנת 2023. 

השר פרוש, כמו גם שר החוץ אלי כהן, תמכו וחיזקו בישיבת הממשלה האחרונה את הצורך לסייע הומניטרית לפליטים מאוקראינה. 

צילום: יחצצילום: יחצ

הרב משה אסמן הגיב על הביקור: "בתום פגישתי עם הרב פרוש ביקשתי להעביר לציבור האוקראיני את המסר כי אנו מטפלים בנושא דתי והומניטרי, ועלינו אנשי הדת להיות אלו שפועלים תמיד לקירוב לבבות והורדת המתח בין העמים".

יו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה, הוסיף ואמר: "אנו מבקשים מהרשויות בישראל לנהוג כמקובל עם אזרחי אוקראינה, בכדי שהרשויות באוקראינה ינהגו בהתאם עם אזרחי ישראל המבקשים לבוא להתפלל באומן בראש השנה. אני מודה להרב אסמן על פעילותו לשיפור היחס בין העמים למען הצלחת הנסיעה לציון הקדוש".

צילום: יחצצילום: יחצ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אוקראינהנתב"גמשרד החוץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: