אא

עייפים: איגוד הטייסים האירופי (ECA) חושף- ליקויים בבטיחות הטיסה כתוצאה מעייפות טייסים

סקר של The European Cockpit Association חושף ממצאים מדאיגים על עייפות הטייסים וכוללים בין היתר נמנום בתא הטייס, הזדמנויות מנוחה לא מספקות והארכת חובות הטיסה מעבר לחוק. הסקר מתאר תמונה גרועה של ניהול סיכוני עייפות בתעופה האירופית

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

סקר של איגוד הטייסים האירופי, :The European Cockpit Association (ECA) "סקר עייפות של טייסים אירופיים", שהתבצע ע"י חברת הייעוץ לניהול בטיחות תעופה, ביינס סימונס, מנתח את התגובות של כמעט 6,900 טייסים אירופים מ-31 מדינות.

הסקר מזהה אותות משמעותיים לעייפות לקראת תקופת הקיץ העמוסה וגם ליקויים מבניים באופן שבו חברות התעופה האירופיות מנהלות את סיכון העייפות שלהן.

חברות תעופה בפיקוח הבטיחותי של מספר מדינות - במיוחד אירלנד, מלטה, ספרד ובריטניה, עפ"י הסקר - מתבלטות כבעלות הביצועים הגרועים ביותר ברבים מהיבטי הבטיחות.

בהתבסס על נתונים שנאספו ביולי, הסקר מעיד כי עייפות הצטברה בתאי הטייס כבר לקראת עונת השיא של הקיץ. 3 מתוך 4 טייסים חוו לפחות נמנום אחד בזמן שהפעילו מטוס ב-4 השבועות האחרונים.

יתר על כן, 72.9% מהטייסים דיווחו על מנוחה לא מספקת כדי לאפשר להם להתאושש מעייפות בין משימות. בנוסף, הסקר חושף מגמה מדאיגה של הארכות בתפקיד טיסה. למעלה מ-60% מהטייסים הביעו דרגות שונות של דאגה לגבי השלכות שליליות פוטנציאליות אם יסרבו להאריך את תפקיד הטיסה.

"אלה סימנים מדאיגים וברורים לכך שסיכוני בטיחות עייפות אינם מנוהלים היטב בחברות תעופה אירופיות רבות", אומר נשיא האיגוד, Otjan de Bruijn.

"זה מאוד מדאיג", ממשיך נשיא האיגוד. "במיוחד, כשהתוצאות מכסות תקופה שלפני ובתחילת שיא הפעילות של הקיץ. אם אלו התוצאות, שאנו רואים כבר ביוני ויולי, רמות העייפות באוגוסט יכולות להיות רק בכיוון אחד, כלפי מעלה!"

עפ"י תגובות הטייסים, מסתבר כי ניהול סיכוני עייפות אינו מיושם בצורה יעילה. רק 10.8% מהטייסים השיבו שדיווחי עייפות הובילו את חברת התעופה שלהם לבצע שינויים תפעוליים כדי לשפר את הבטיחות. רק 13.2% הגיבו: "החברה מתקשרת היטב עם הצוות לגבי דוחות עייפות", ורק 12% הצהירו שהם סומכים על מערכת הדיווח של חברת התעופה שלהם.

"אירלנד ומלטה בולטות בסקר הזה, אבל לא בצורה חיובית", אומר פיליפ פון שופנטאו, מזכ"ל ECA. "ברור שזה תלוי ברשויות, כמו גם ב-) EASAהסוכנות האירופית לבטיחות תעופה), שעליהן לבדוק לעומק מה קורה באותן מדינות ובחברות התעופה שבפיקוחן".

ראוי לציין כי הסקר של ביינס סימונס מבוסס על נתונים, שנאספו במשאל כלל-אירופי בקרב טייסי חברות תעופה, שנמשך מה-1 עד ה-22 ביולי 2023.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: האיחוד האירופי לבטיחות התעופהEASA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: