אא

ישרוטל: "ליישום התמורות המשפטיות עשויה להיות השפעה על היקף הביקושים מצד תיירים מחו"ל"

כך מעריכים בחברה את השפעותיה של הרפורמה במערכת המשפט, כמו כן בחברה מציינים כי לעליית מדד המחירים יכולות להיות השלכות על עליית מחירי הרשת

 ישרוטל רויאל ביץ' אילת. צילום: יח"צ מלון ישרוטל רויאל ביץ' אילת. צילום: יח"צ מלון

ברשת ישרוטל מזהירים מפני ההשלכות של הרפורמה במערכת המשפט.

בדו"ח הכספי של הרשת לחצי השנה הראשונה של 2023 מציינת הרשת בין השאר: "בחודשים האחרונים  מקדמת ממשלת ישראל שינויים משמעותיים בחקיקה ובמערכת המשפט הישראלית. על רקע האמור, מוסדות פיננסיים, גופים עסקיים ואנשים פרטיים הן בישראל והן מחוצה לה, מביעים חששם ביחס להשפעות קצרות ורחוקות הטווח של המהלך.

החברה מעריכה כי ליישום התמורות, באופן  מלא או חלקי, עשויה להיות השפעה, בין היתר, על היקף הביקושים, בעיקר מצד תיירים מחו"ל וכפועל יוצא השפעה שלילית על היקף הפעילות של החברה ותוצאותיה הכספיות".

עוד מציינים בישרוטל :"על רקע אי הבהירות, שעודנה שוררת נכון למועד סגירת הדו"ח, אין ביכולתה של החברה להעריך את השפעת התמורות על הכלכלה הישראלית בכלל ועל תוצאותיה הכספיות של החברה בפרט, בין היתר, בשל אי הוודאות הכרוכה בהשלמת הליכי החקיקה, תוכנה והיקף השפעתם בפועל של התמורות על לקוחות החברה".

לגבי השפעת נתוני האינפלציה ועליות הריבית מציינים בישרוטל: "עליית האינפלציה ביחס עם עליית שיעור ריבית הפריים הובילו לעלייה בתשומות.

יצוין כי, אין ביכולתה של החברה להעריך את מלוא ההשפעות העתידיות, ככל שתהיינה, על פעילותה כתוצאה משינויים באינפלציה ובריבית הפריים.

יחד עם זאת, החברה מעריכה כי איתנותה הפיננסית, יחד עם יתרת המזומנים ותזרים המזומנים השוטף שלה, יאפשרו לה להמשיך ולממן את פעילותה השוטפת תוך עמידה בכל התחייבויותיה. יובהר כי, הערכות החברה בדבר ההשלכות האפשרויות של עליית המחירים לצרכן ועליית ריבית הפריים על פעילותה ועסקיה של הקבוצה, אינן וודאיות ואינן בשליטת החברה". 

 בחצי השנה הראשונה הרשת רשמה הכנסות בסך של 892.414 מיליון שקל לעומת 821.186 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-9% .

עיקר השינוי נובע מפתיחת מלון גומא כנרת, פורט טאואר ואלברטו בת"א. בניכוי ירידה במחזורים במלונות שהיו סגורים לשיפוץ (בעיקר יערות הכרמל ואגמים).

הרווח התפעולי הסתכם לסך של 127.920 מיליון שקל לעומת 125.365 מיליון שקל אשתקד.

הוצאות המימון ירדו לסך של 12 מיליון שקל לעומת 18 מיליון שקל אשתקד. הקיטון בהוצאות המימון נובע בעיקר מהכנסות ריבית על פיקדונות ושערוך יתרות דולאריות בניכוי השפעת עליית מדד המחירים לצרכן בעיקר על התחייבויות בגין חכירות.

הרווח הנקי הסתכם לסך כ-89 מיליון שקל לעומת 81.611 מיליון שקל בחצי שנה הראשונה ב-2022.

ברבעון השני של השנה ההכנסות צמחו לסך של 553.635 מיליון שקל לעומת 526.963 מיליון שקל, גידול של כ-5% .

הרווח התפעולי ירד לסך של 122.112 מיליון שקל לעומת סך של 123.948 מיליון שקל אשתקד.

הוצאות המימון ירדו לסך של כ-8 מיליון שקל לעומת סך של 8.223 מיליון שקל אשתקד.

הרווח הנקי ירד במקצת לסך של כ-87.500 מיליון שקל לעומת כ-90 מיליון שקל ברבעון השני ב-2022.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישרוטל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: