אא

הקדמת עוצר ההמראות הלילי בנתב"ג: להגדיל את התנועה האווירית ולרצות את הישובים מסביב

בהמשך לחשיפת פספורטניוז אמש (ה'), פרטים חדשים: כדי להגדיל את  תנועת המטוסים בנתב"ג ולהגיע לכ-30 מיליון נוסעים בשנה בנתב״ג יש לשנות את התב"ע, וזה יבוצע ע"י ״עסקת חבילה״: עוצר לילי לצד הוספת נתיבים ביום

צילום: ספיר פרץ צילום: ספיר פרץ

בתחילת השבוע הבא אמור להתקיים דיון ראשון בנתב"ג בנושא הקדמת עוצר ההמראות בנתב"ג החל מ00:30 וייתכן אף מוקדם יותר במקום מהשעה 1:40 לפנות בוקר עד השעה 05:00 בבוקר כיום, כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז.

בינתיים נחשפים פרטים נוספים על התכנית של נתב"ג. מלבד התלונות של ראשי ישובי עוטף נתב"ג לשרת התחבורה מירי רגב, שהרעש מנתב"ג הוא בלתי נסבל והדרישה להפסיק אותו בלילות, יש במקביל סיבה נוספת מרכזית לתכניות הדרמטית שמתהוות מאחורי הקלעים.

בשנת 2023 נתב"ג עומד לשבור שיא בתנועת הנוסעים כ-25 מיליון ויותר, אך זו הקיבולת המקסימלית שהשדה יכול להפיק כשדה בודד בתנאים הנוכחיים. כדי להעלות את היכולת שלו כפי שרוצים ולטפל בכ-30 מיליון נוסעים בחמש השנים הקרובות, כמיליון נוסעים נוספים בכל שנה, צריך לשנות את תכנית התב"ע של נתב"ג. כדי להגיע לכך, יש לבצע זאת בסוג של "עסקת חבילה" כפי שמגדירים זאת גורמים תעופתיים.

במסגרת התכנית, כדי לשנות את התב"ע, יש להפחית משעות הפעילות הלילית, כאשר לפי הידוע לפספורטניוז הדבר נוגע גם לנחיתות באותן שעות, שזהו צעד דרמטי עם השפעה רחבת היקף. במסגרת השינוי, בנתב"ג יקבלו עוד נתיבים לפעילות במשך היום שיאפשרו את הגדלת הפעילות לחברות התעופה, כאשר הגדלת הנתיבים תביא להגדלת מספרי הנוסעים. נתב"ג זקוק להשקעה בתשתיות של עשרות מיליוני שקלים, כאשר בכוונת משרד התחבורה להקצות תקציבים לכך.

מי שעשוי להיפגע מצעד שכזה, הן בעיקר חברות התעופה הטסות לצפון אמריקה, כמו אל על וחברות התעופה האמריקאיות עם התנועה הגדולה ביותר, אבל גם חברות נוספות, כמו אמיירטס שטסה גם בשעות הלילה, כדי שהנוסעים שלה יוכלו בין היתר להתחבר לטיסות ההמשך של החברה.

כפי שפרסמנו בפספורטניוז, שרת התחבורה, מירי רגב, ביקשה לקבל תכנית מסודרת מהגורמים השונים-רשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית וכו', על ההשלכות מבחינת הקדמת סגירת נתב"ג. לאחר שרגב תקבל את החומרים הרלוונטיים היא תבחן מקרוב את הדברים, תקיים דיון ואז תקבל החלטה בנושא.

חברות התעופה ביקשו להיות חלק מהדיונים שיתקיימו בנושא כדי שתוכלנה להביע את עמדתן בנושא ועל השלכותיו. בזמנו רשויות עוטפות נתב"ג, הגישו בג"ץ  נגד ממשלת ישראל, שרי התחבורה, פנים, איכות הסביבה, רת"א ורש"ת על ההחלטה לפתוח את נתב"ג להמראות בכל שעות הלילה בגלל שיפוצים שהיו אז במסלול ההמראות והנחיתות.

מי שאמור להוביל את כל ההליך זהו שמואל זכאי, מנהל רשות התעופה האזרחית, אשר נבחר לתפקיד ע"י השרה מירי רגב. כאשר הוא נבחר אמרה עליו רגב: "אני בטוחה כי רת"א בראשותו של זכאי תדע להתמודד עם האתגרים הגדולים שלפנינו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"גרשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: