אא

בריכה לכל חדר, טרמינל פרטי, הפלגות יוקרה ורכבים משודרגים: לנפוש כאילו אין מחר

החופשות של האלפיון העליון הפכו ללב המיינסטרים בשנתיים האחרונות. בענף התיירות המתאושש זיהו היטב את המגמה והתגייסו במהרה להתאים את הדרישה הזו לנופשים בעולם - במלונות, בחברות התעופה, בטרקלינים, בהפלגות הנופש ואפילו בהשכרת הרכב. תתחילו לחלום

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

קשה לשים את האצבע על תאריך מדויק בו עברה מן העולם מגפת הקורונה באופן סופי, אך בהחלט ניתן היה לציין את 2023 כשנה בה ענף התיירות השלים את חזרתו המלאה לשגרה והתאוששותו מהמשבר הגדול בתולדותיו.

כעת נראה כי ההשפעה התיירותית ההתנהגותית-כלכלית על הציבור אחרי האי וודאוות שפקדה את העולם ברורה, וניתן להגדיר אותה במשפט הבא: "ננפוש במחירים גבוהים במיוחד, ברמה גבוהה מאשר בעבר, ואפילו אם היד אינה משגת - נבלה כאילו אין מחר, כי לכו תדעו אם יהיה מחר".

בענף התיירות המתאושש זיהו היטב את המגמה והתגייסו במהרה להתאים את הדרישה הזו לנופשים בעולם - במלונות, בחברות התעופה, בטרקלינים, בהפלגות הנופש ואפילו בהשכרת הרכב.

תעופה

ביזנס לכולם ומחלקות מהעתיד

בענף התעופה עדיין לא רואים נהירה ממחלקות התיירים אל מחלקות העסקים, שכן בניגוד למלונות - מדובר במוצר היקר בד"כ פי 10 מזה הבסיסי, ומחלקות הפרימיום משרתות במקרה הזה את הצורך של לטעום את טעמה של יוקרה. ובכל זאת, בחברות התעופה ממשיכים לשקוד על מחלקות עסקים וראשונות משודרגות, וליישר קו עם אלה שעשו זאת קודם. אז עם המקלחות של אמירייטס והחדרים הפרטיים של קאטר אין כל כך איך להתחרות, אבל אייר פראנס, למשל, כבר הוסיפה סוויטות פרטיות; קתאי משיקים את סוויטת "אריא" השקטה במטוסי ה-777-9 העתידניים ולופטהנזה את "אלגריס" עם מיטות ארוכות במיוחד. אייר ניו זילנד משיקים סוויטות זוגיות, סוויס מחדשת את המוצר שלה וגם חברות שפחות נודעו בזכות מחלקות היוקרה, כדוגמת אייר אינדיה, מיישרות קו עם הגדולות והיוקרתיות, ואפילו מציעות מבצעים על מושבי הביזנס, מה שהיה פחות מקובל בעבר. גם כאן, המטרה היא לפזול אל מי שאולי בעבר לא שקלו ללכת על טיסות יוקרה.

צילום: ספיר פרץצילום: ספיר פרץ

שייט

לופט על המים

ענף השייט שסבל יותר מכל אחד אחד בתקופת הקורונה, חוזר ובגדול - גם במוצר להמונים וגם לכזה למתפנקים. מצד אחד, רויאל קריאיבן משיקה השנה את Icon of the Seas, 365 מטרים עם פארק מים ו-7,600 אורחים על הסיפון. מצד שני – MSC משיקה מותג יוקרה בשם "Explora" עם סוויטות מפוארות בספינה שעלות הקמתה עמדה על חצי מיליארד אירו. נורביג'יאן ממשיכים לטפח את ה"Haven" והלופטים היוקרתיים באגפים שהולכים וגדלים. הביקוש למתחמי היוקרה שבעבר היה שמור למבוגרים בלבד, מתאים עצמו עכשיו גם למשפחות שרוצות פינוק של הביוקר.

מנכ"ל "Explora", מייקל אונגרר, אומר כי מדובר בהתאמת המוצר לדור החדש של לקוחות היוקרה, והיציאה לדרך עם המותג החדש הגיעה אחרי קבוצות מיקוד ודיונים ארוכים. "התוצאה היא המצאה מחדש של הענף עבור הדור הבא של מטיילי היוקרה".
והתקופה הקרובה צפויה להוות תקופת מבחן לענף השייט, אז יתברר האם ההשקעה שכבר משווה עצמה בהיקפיה לחברות התעופה הגדולות בעולם - תחזיר את עצמה בזכות הנהירה אל המוצרים היקרים יותר.

השכרת רכב

לנופף לכולם מהג'יפ בחופשה

ומה בענף השכרת הרכב? גם כאן בא לידי ביטוי השדרוג האישי. מספיק להסתובב ביעדי התיירות המובילים בעולם כדי לראות זוגות צעירים, משפחות ואחרים נוהגים ברכבי יוקרה בערים. לא עוד ביקוש לרמה הנמוכה ביותר לימי הנופש אלא גם הנאה מהדרך – מהנהיגה עצמה.

וכן, יש כאן גם לא מעט "שופוני" שהתיירים בוחרים בו במהלך החופשה, אם זה באמצעות ג'יפים, מותגי יוקרה, גגות נפתחים ושאר פינוקים, גם במחיר גבוה הרבה יותר מעוד רכב שכור בעוד חופשה באירופה, או בקוסט-טו-קוסט בארה"ב.

בהתאם, סוכנויות השכרת הרכב נערכות ומצטיידות במותגים שלפעמים היו זרים להן לחלוטין לפני כן. מזראטי ובוגאטי להשכרה תראו אמנם בעיקר בדובאי, אבל אל תתפלאו אם בחופשה הבאה שלכם גם לכם יציעו במקום קיה או יונדאי, לשכור בתוספת תשלום קטנטנה אאודי, ב.מ.וו ספורטיבית או ג'יפ רנגלר שתוכלו לנופף ממנו לשלום לתיירים האחרים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

טרקלינים

למי קראת לאונג'? זה טרמינל פרטי

במשך השנים ירדו הטרקלינים בנמלי התעופה מגדולתם. זה קרה בעיקר בשל מבצעים של חברות האשראי שאפשרו כניסה לכולם, וגם עם ריבוי הטיסות ונמלי התעופה שנפתחו כבר לא מדובר בחוויה יוקרתית במיוחד.

אבל לצד אלה החלו לקום "הטרמינלים הפרטיים", כמו זה בפרנקפורט של לופטהנזה, בשירות האלפיון העליון, עם חדרי מסאז', מקלחות, מסעדות א-לה-קארט ונהג שמביא את הנוסע אל המטוס. טרמינל דומה נפתח בנמל התעופה של לוס אנג'לס LAX, וטרמינל פתאל הישראלי זכה בתואר "אחד משבעת הטרמינלים הפרטיים הטובים בעולם" (מגזין רוב ריפורט, אוגוסט 2023). בקרוב יגיח אחד חדש גם לנמל התעופה באטלנטה. המחיר? לפעמים גם יותר מאלף דולר לנוסע. השירות? אישי לחלוטין עד לרמה כזו שלא תזדקקו להתקרב אפילו לנמל התעופה, או חלילה לפגוש נוסעים אחרים שיטוסו איתכם בטיסה לפני ההמראה. ואם חששתם לרגע, יש גם דיוטי פרי פרטי בטרמינל שלכם.

שני שיפרמן, מנכ"לית טרמינל פתאל מספרת שהחוויה בהחלט לא שמורה כבר לאלפיון העליון בלבד. אלא פועלת "לשדרג את חווית האירוח לפני ואחרי הטיסה, בין אם במטוס פרטי ובין אם בטיסה מסחרית, ולהעניק לאורחינו חוויה משנה חיים".

 

מלונאות

כל חדר צריך מרפסת. עם בריכה

בתי המלון שעמדו סגורים במשך חודשים ארוכים של סגרים, היו צריכים לשפץ חלקים נרחבים עם הפתיחה המחודשת בתום המגפה. אבל רבים מהם החליטו לא על סתם עוד שיפוץ אלא כזה שיהפוך חלקים גדולים עד כדי מלונות שלמים למתחמי יוקרה מפנקים שגם הם עצמם לא חלמו שכך ייראו בעבר, גם אם מדובר במגה-מלונות המשרתים ציבור נרחב.

התוצאה היא בוטיק להמונים ושירות שלא היה שם קודם. זה מתחיל מהגידול בטרנד הבריכות הפרטיות בחדרים, הברים המפנקים בסוויטות הענק והשירות האישי המוגזם, וממשיך לבתי מלון הנושאים את שמות המותגים היוקרתיים בעולם.

מרשת המלונות של ארמאני ועד הפלאזו של ורסאצ'ה המנוח בדובאי ובגולד קוסט באוסטרליה והביקוש המטורף שמביא לעוד ועוד פתיחות של מתחמי בילוי בחסות ראלף לורן דווקא בסין ובמזרח. בכולם מתאכסנים לא רק אנשי האלפיון, כך מדווחים במלונות עצמם, אלא מי שרוצים לפנק, להתפנק ולהרגיש לכמה ימים כמו מלכים.

מאנוס ואסולוס, סגן מנהל השיווק של רשת מלונות היוקרה Domes ביוון (כן, גם שם תמצאו בריכות פרטיות בחדרים), מספר כי המוצר המוצע מתאים לא לעשירים בלבד. "השוק הישראלי הוא יעד אסטרטגי עבור הרשת. גם משפחות ישראליות וגם זוגות רואים במוצר שלנו בית שני עבורם".

בנוסף לאלה, ממשיכה גם הקצנת טרנד הגלאמפינג שהופך את הלינה באוהלים (לרבות בטיולי ספארי באפריקה) למלונות מוגזמים עם כל האלמנטים היוקרתיים האחרים - באמצע הטבע הכי פראי שיש. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חופשה יוקרתית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: