אא

סכנת חיים בדרך לאומן: אוטובוסים ועליהם חסידי ברסלב עוכבו בגבול

בעקבות העוצר הלילי באזור הלחימה, אוטובוסים ועליהם חסידי ברסלב לא הורשו להגיע עם נחיתתם לאומן ונעצרו סמוך לאזור הלחימה עם רוסיה ל8-12 שעות. חסידים דיווחו לפספורטניוז על עומס רב בנמל התעופה בקישינב

אומן (צילום: shutterstock) אומן (צילום: shutterstock)

למרות האזהרות - חסידי הרב נחמן מברסלב עושים את דרכם בהמוניהם לאומן תוך סיכון ממשי. על פי דיווחים שהגיעו לפספורטניוז, בשעות הלילה החסידים לא הורשו לעבור את הגבול ממולדובה, שם נוחתים מרביתם, לאוקראינה - זאת בעקבות העוצר הלילי באזור, בשל הלחימה. אוטובוסים מעטים שכן הצליחו לעבור עשו זאת בליווי משטרתי אוקראיני.

חסידי ברסלב באומן (צילום: Shutterstock)חסידי ברסלב באומן (צילום: Shutterstock)

הבוקר (ה') התאפשרה הנסיעה דרך מעברי הגבול המרכזיים, אך אמש עוכבו החסידים כאמור שעות ארוכות בחניונים שלצד המעברים, מרחק לא רב מכמה ממוקדי הלחימה בין רוסיה לאוקראינה, מה שהופך את שהייתם במקום לסכנה ממשית.

עד עתה מדווחים על כ-18 אלף חסידים שהגיעו לאזור בסך הכל, בכ-70 טיסות מישראל.

מספר חסידים שהגיעו ברכבים פרטיים של מקומיים הורשו לעבור בשעות הלילה והצליחו להגיע ליעדם - העיר אומן באוקראינה הנמצאת כארבע שעות נסיעה מגבול מולדובה.

עומסים בנמל התעופה ובמעברי הגבול

לדברי חסידים שעושים את דרכם לאומן ושוחחו עם פספורטניוז, בנמל התעופה בקישינב, בירת מולדובה, נרשמים עומסים חריגים עם נחיתות רבות בשעות הלילה - של חסידי ברסלב אך לא רק - כך שהתנועה במקום קשה, ומתנהלת תחת עומסים בנמל התעופה ובמעברי הגבול.

נמל התעופה בקישינב. עומסים גם בלילה (צילום: Shutterstock)נמל התעופה בקישינב. עומסים גם בלילה (צילום: Shutterstock)

יצוין כי עיקר הלחימה בין רוסיה לאוקראינה מתמקדת לאחרונה בדרום אוקראינה, סמוך למולדובה ולחלק ממעברי הגבול. אתמול (ד') אוקראינה תקפה את הבסיס הצבאי הרוסי בחצי האי קרים הסמוך למולדובה, ועל פי הדיווחים במתקפה נוספת נפגעה צוללת רוסית.  

ישראל: "לעזוב מיידית את אוקראינה"

משרד החוץ חזר שלשום על קריאתו לאזרחי ישראל "להימנע, באופן גורף, מלהגיע לשטחי המדינה, כולל לעיר אומן וסביבותיה בשל הלחימה באזור". 

נזקי הלחימה באוקראינה. סכנה ממשית (צילום: Shutterstock)נזקי הלחימה באוקראינה. סכנה ממשית (צילום: Shutterstock)

במשרד קראו לאזרחי ישראל השוהים באוקראינה לעזוב מיידית את גבולות אוקראינה. "המצב הביטחוני באוקראינה ממשיך להיות נפיץ, כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות ומהווה איום ממשי לחיי אדם.

"ממשלת אוקראינה הכריזה על מצב חירום, מה שהביא להצרת חופש התנועה, הטלת עוצר על אזורים שונים וכן הכבדת אמצעי הביטחון והשיטור - כולל בדיקות, מעצרים וגירוש", כך על פי הודעת משרד החוץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אוקראינהאומןראש השנה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: