אא

ריינאייר נגד השביתות באירופה: "לנוסעים נמאס, זה לא מתקבל על הדעת"

הנהלת ריינאייר שיגרה אל נשיאת נציבות האיחוד האירופי מכתב חריף בו התלוננה על שביתות בקרי התנועה האווירית התכופות: "מצב בלתי נסבל, פגיעה קשה בנוסעים - שנמאס להם". בכך מחריפה החברה את הטון של איגוד חברות התעופה ביבשת שפנה כבר בחודש מאי לנציבות

מטוס ריינאייר (צילום: shutterstock) מטוס ריינאייר (צילום: shutterstock)

"הגנו על הנוסעים, שמרו על שמי האיחוד האירופי פתוחים". זו היתה כותרת המכתב החריף שהעבירה בימים האחרונים חברת האולטרה-לואוקוסט ריינאייר לנציבות האיחוד האירופי, ולעומדת בראשה אורסולה פון דר ליין.

על פי הנהלת החברה, יותר ממיליון וחצי נוסעים חתמו על המכתב החריף הקורא לנשיאת נציבות האיחוד לפעול נגד שביתות בקרי התנועה האווירית התכופות ביבשת, או כמו שהם בחרו לכנות זאת: "להגן על ענף התעופה ועל החופש של אזרחי האיחוד האירופי" - חופש שלדברי הנהלת חברת האולטרה-לואוקוסט "נפגע קשות עקב השביתות החוזרות ונשנות של בקרי התנועה האווירית".

"למרות שאנו מכבדים את זכות השביתה, אין זה מתקבל על הדעת שטיסות מגרמניה, ספרד, איטליה, בריטניה ואירלנד מבוטלות באופן לא פרופורציונלי במהלך שביתות הבקרים, בזמן שבצרפת מגנים על טיסות הפנים באמצעות חוק שירותים מינימליים".

בחברה קראו לנוסעים נוספים להצטרף למכתב לאיחוד האירופי ולעומדת בראשו. "עשו זאת כדי להגן על נוסעים ועל טיסות במהלך שביתות, חתמו על העצומה שלנו עכשיו".

בכך חוזרת ריינאייר בקול ברור וחריף יותר על הדרישה של ראשי חברות התעופה האירופיות שפורסמה כבר בחודש מאי השנה, בה קראו לנציבות האיחוד האירופי להתערב ולפעול נגד שביתות בחודשי הקיץ - מה שבפועל כמעט ולא קרה.

השביתות ממשיכות גם בסתיו

גם במהלך ספטמבר ובאוקטובר צפויות שביתות נוספות ברחבי אירופה, הן של בקרי התנועה האווירית והן בתחבורה הציבורית במדינות שונות, מה שעלול להשפיע על תנועת המטוסים גם עם תום העונה החמה.

על פי הערכות מומחים בענף, כ-30% מהטיסות ביבשת הושפעו ביולי ובאוגוסט מהשביתות - בין אם בשל ביטולים, עיכובים, איחורים ואובדן סלוטים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאיירהאיחוד האירופילואו-קוסטשביתהנציבות האיחוד האירופי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: