אא

חברות התעופה לקהילה האירופית: ״התערבו כדי למנוע שביתות תעופה בחודשי הקיץ״

ארגון חברות התעופה האירופאיות טוען כי השביתות של פקחי הטיסה בחודש שעבר בצרפת הסבו נזקים ענקיים לחברות התעופה ופגעו בנוסעים. באיגוד חוששים כי לקראת הקיץ יחדשו איגודי עובדי התעופה את הצעדים וקוראים לאמץ מנגנון המחייב הדברות בין העובדים לממשלות

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ראשי חברות התעופה האירופאיות, קוראים לראשי הקהילה האירופאית המשותפת (The European Comission) להתערב באופן מיידי ולפעול באופן תקיף כדי למנוע שביתות נוספות בחודשי הקיץ במדינות אירופה השונות.

הקריאה של ראשי חברות התעופה באה לאחר שביתות ועיצומים של גורמים במדינות השונות בחודשים האחרונים עליהן פרסמנו בהרחבה בפספורטניוז.

כפי שפורסם בפספורטניוז, אחת המובילות בקריאה לאיחוד האירופי להגן על הנוסעים והילחם בשביתות התכופות באירופה, היא חברת ריינאייר שאישרה לאחרונה כי מעל 600 אלף נוסעים חתמו על עצומה הקוראת לאיחוד האירופי לשמור על שמיים פתוחים באירופה. העצומה, ״הגנו על הנוסעים: שמרו על שמי האיחוד האירופי פתוחים״, קוראת לנשיאת נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, לנקוט בפעולה מיידית להגנה על חירותו של האזרח האירופי. בריינאייר מסרו גם כי כאשר העצומה תגיע למיליון חתימות, ואז חברת התעופה תגיש אותה לנציבות האיחוד האירופי ותדרוש מהנשיאה לנקוט בפעולה כדי להגן על חופש התנועה של אזרחי האיחוד האירופי.

השיבושים והשביתות התכופות בצרפת, בריטניה וגרמניה בעיקר גרמו להפרעות חמורות בניתיבי הטיסות, להפסדי ענק לחברות ופגישה קשה בציבור הנוסעים. כזכור, גם בתחילת. חודש מאי שבתו פקחי הטיסה של צרפת, וגרמו לשיבושים חמורים בנתיבי הטיסות.  השיבושים הללו גרמו לביטול ולדחייה של טיסות, ולהפסדיים כבדים לחברות, וגרמו לפגיעה קשה בציבור הנוסעים.

החשש הוא כי גורמים תעופה במדינות אירופה השונות יגרמו לשביתות ולפגיעה דווקא בחודשי הקיץ שהם חודשי השיא בתנועת התעופה מעל אירופה.  מנכ"ל איגוד חברות התעופה האירופאיות (המכונה A4E) לוריאן דונייל, אמר כי "מיליוני אזרחים מתכננים עכשיו את חופשות הקיץ שלהם אבל חוששים ששביתות של איגודי עובדי תעופה ישבשו את התוכניות שלהם".  לדברי המנכ"ל זוהי חובתה של הקהילה האירופאיות להתערב באופן מיידי כדי להבטיח שהנוסעים יוכלו לטוס באופן חופשי.

לדברי האיגוד, שבו חברים ראשי כל חברות התעופה האירופאיות, השביתות גורמות לבעיות חמורות בתנועת הנוסעים, ומסבות נזקים ענקיים לחברות בשל בעיות של כבודה.  מזוודות רבות נתקעות ביעדים שונים והובלתן לאחר מכן מסיבה קשיים רבים לכל החברות.

ראשי חברות התעופה מציעות כי הקהילה האירופאית תאמץ מנגנון שיבטיח כי לפני הכרזה של שביתה, שהיא אמנם צעד לגיטימי של עובדים, ייאומץ מנגנון של ניסיון גישור לפרק זמן של 21 יום. במהלך תקופה זו ייתערבו ראשי הקהילה האירופאית בניסיון למננוע פגיעה בנוסעים.  לדברי ראשי חברות התעופה במרבית מדינות אירופה חוקי העבודה מאפשרים לממשלות להתערב בסכסוכי עבודה ואפילו למנוע אותם.

כזכור, בחודש שעבר התבטא גם מנכ״ל יאט״א בחריפות נגד השביתות באירופה ואמר: ״"הפעולות חסרות האחריות האלו הביאו לאלפי ביטולי טיסות מיותרים. זה לא מתקבל על הדעת והרשויות לא יכולות לסבול זאת", אמר וילי וולש.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

 

 

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יאט"א

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: