אא

כאוס בשמי אירופה: מנכ"ל IATA מגנה את השביתות המתמשכות בנמלי התעופה באירופה

ווילי וולש יוצא נגד השביתות "חסרות האחריות" הגורמות לביטולים של אלפי טיסות ופוגעות במאות אלפי נוסעים. השביתות בצרפת נגד העלאת גיל הפנסיה צפויות להימשך, וגם השביתות של המאבטחים בהית'רו, יימשכו בין 9-10 ו-25-27 במאי

נמל הית'רו לונדון. צילום: shutterstock נמל הית'רו לונדון. צילום: shutterstock

בהמשך לגינויים וביקורות מצד קברניטי ענף התעופה באירופה, גם מנכ"ל IATA, ווילי וולש, מבקר בחריפות את השביתות המתמשכות בנמלי התעופה.           

"הפעולות חסרות האחריות האלו הביאו לאלפי ביטולי טיסות מיותרים", אמר וולש. "זה לא מתקבל על הדעת והרשויות לא יכולות לסבול זאת".

כידוע, עובדי תעופה ברחבי אירופה השביתו פעמים רבות במהלך החודשים האחרונים את העבודה הסדירה עקב חיכוכים עם מעבידיהם בנושאי משרות ומשכורות, וגרמו שיבושים ופגיעה במאות אלפי נוסעים.

פקחי התעופה הצרפתיים שבתו יותר מ-50 יום בארבעת החודשים האחרונים בגלל החלטת הנשיא מקרון להעלות את גיל הפנסיה מ-62 ל-64, וגרמו לביטול של אלפי טיסות, והשביתות צפויות להימשך, למרות שההחלטה אושרה רשמית.

גם שביתות של עובדים בנמלי התעופה בגרמניה, באיטליה, בספרד ובפורטוגל גרמו לשיבושים משמעותיים בפעילות הסדירה של הנמלים, ואילו המאבטחים בבריטניה בנמלי תעופה מרכזיים, כולל הית'רו, יצאו לשביתה ממושכת לקראת חג הפסחא.

השיבושים בהית'רו אמורים להימשך גם החודש, כאשר אנשי האבטחה, בנוסף לשביתה של הימים האחרונים, ייצאו לשביתות נוספות בין 9-10 ו-25-27 במאי.

למרות השיבושים המתמשכים באירופה, נראה שהביקוש לטיסות חוזר כמעט לרמות שלפני המגפה. נתונים שפורסמו ביום חמישי על ידי IATA מראים שהתנועה הכוללת עלתה ב-52.4% במרץ ל-88% מהרמות שלפני המגפה. הן הטיסות המקומיות והן הבינלאומיות עלו משמעותית בהשוואה לרמות של 2022.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: IATAהית'רוווילי וולש

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: