אא

״הקרב״ הבא בעולם התעופה הישראלי: הטיסות לדובאי בחורף הקרוב

חברות התעופה הישראליות והאמירותיות מסתערות על הנוסע הישראלי: במהלך עונת החורף הקרובה ייצאו לאיחוד האמירויות כ-20 טיסות ביום. מה זה יעשה למחירים? וגם: החזרה המהפנטת של דובאי אל מפת התיירות העולמית מביאה גם לזינוק במחירי המלונות

Shutterstock Shutterstock

כל הדרכים מובילות לדובאי. לפחות כך ניכר מלוח הטיסות בנתב"ג, שהחל מעוד חודש יתמלא בטיסות לאיחוד האמירויות, מרביתן לדובאי, אחרות לאבו-דאבי. שלוש שנים אחרי הסכמי אברהם ופתיחת הקו, הקרב על הנוסע הישראלי בעונה הנוחה יותר לתיירות באמירויות, צפוי להיות מדמם במיוחד.

מי נגד מי

בתחרות על לבנו משתתפות החברות משני הקצוות של הטיסה ונתחיל ביעד הפופולרי ביותר, דובאי. בצד הישראלי, ישראייר יותר ממכפילה את מספר הטיסות השבועיות. רשמית החברה הצהירה על 13 טיסות שבועיות בקו תל אביב-דובאי, אך מבט אל לוח הטיסות מראה כי בשבוע האחרון של אוקטובר המתחבר אל השבוע הראשון בנובמבר, החברה תבצע 15 טיסות בשבוע אחד ליעד האהוב.

''מטוס השלום'' של ישראייר. שלוש טיסות ביום (צילום: עידו וכטל)''מטוס השלום'' של ישראייר. שלוש טיסות ביום (צילום: עידו וכטל)

גם ארקיע מרחיבה את פעילותה ומסוף אוקטובר תעמוד על שתי טיסות יומיות לדובאי, ובסך הכל 14 בשבוע וכמוה גם אל על שתשמור על שתי הטיסות היומיות לדובאי בלוח החורף (ללא שבת כמובן) ובסך הכל תוציא החברה 12 טיסות בשבוע.

חברת תעופה

טיסות שבועיות לדובאי (חורף, ממוצע)

אל על 12
ארקיע 14
ישראייר 13
אמירייטס 21
פליי דובאי 28
סך הכל 88

בצד האמירותי בקו לדובאי, התחרות גדולה עוד יותר. אמירייטס תשמור בלוח החורף על שלוש הטיסות היומיות בקו (21 שבועיות), המתבצעות באופן קבוע במטוסי ה-777 של החברה. במקרה של אמירייטס יש לזכור כי רבים מלקוחות החברה טסים לדובאי לצורך קונקשן למזרח - לסין, יפן, תאילנד ועוד.

חברת הלואוקוסט פליי דובאי מרחיבה את פעילותה משלוש לארבע טיסות יומיות באופן קבוע (28 בשבוע).

פליידובאי. ארבע טיסות ביום (צילום: עידו וכטל)פליידובאי. ארבע טיסות ביום (צילום: עידו וכטל)

בסך הכל בממוצע וללא צ'ארטרים, יפעלו בקו באופן קבוע 17 טיסות יומיות בקו תל אביב-דובאי, או אם תרצו 88 טיסות בשבוע, מה שהופך את דובאי ליעד הראשון הפעיל ביותר מנתב"ג בסתיו-חורף 2023-2024, כאשר רק איסטנבול שנייה לו.

גידול גם בקו לאבו דאבי

אבל זה עוד לא הכל, כי גם הקו לאבו דאבי שבאמירויות מתרחב. החל מהעונה הקרובה, לקווים היומיים של אתיחאד, וויזאייר אבו דאבי (7 טיסות כל אחת) תצטרף החל מנובמבר טיסה יומית נוספת של וויז, שבסך הכל תפעיל שתי טיסות יומיות או 14 בשבוע.בסך הכל בחישוב השבועי יופעלו 21 טיסות שבועיות בין תל אביב לאבו דאבי, ובסך הכל בין ישראל לאיחוד האמירויות בחורף הקרוב יופעלו כ-20 טיסות ביום בממוצע ביום יותר מ-110 בכל שבוע.

לואו-קוסט? לא בדיוק

ומה עם המחירים? אלה דווקא לא זולים במיוחד, בטח כאשר בתחרות הלואו-קוסט בטיסות לאירופה המחירים צונחים בעונה הקרה.

אמירייטס (צילום: פספורטניוז)אמירייטס (צילום: פספורטניוז)

בנובמבר הצלחנו למצוא טיסות לדובאי עם ישראייר ב-248$ לטיסת הלוך ושוב, והיא גם היתה האופציה הזולה מכולן.

בנובמבר מצאנו טיסות בטווח שבין 250$ ל-270$ בכלל החברות הישראליות, כולל אל על. פליי דובאי שנחשבת לחברת לואו-קוסט כאמור, תגבה מכם כמעט כפול. הטיסות הזולות ביותר שמצאנו עם החברה בדצמבר עמדו על 460$.

באמירייטס, הנחשבת לאחת החברות הטובות בעולם כידוע, כבר יגבו מכם 520$. גם בחודשים ינואר ופברואר המחירים דומים, וגם שם החברות הישראליות יצאו הזולות ביותר בבדיקה שלנו.

שוברת שיאים

אבל לא רק אצלנו דובאי הופכת להיות ה-יעד של החורף הקרוב, ושלושה חודשים לפני סוף 2023 ניכר שהעיר הולכת לשבור את שיאי התיירות של עצמה.

הכפר הגלולבי בדובאי. חוזר בחודש הבא (צילום: פספורטניוז)הכפר הגלולבי בדובאי. חוזר בחודש הבא (צילום: פספורטניוז)

במחצית הראשונה של השנה ביקרו בדובאי 8.55 מיליון איש, 20% יותר מאשר ביקרו בה בתקופה המקבילה ב-2019, לפני פרוץ מגפת הקורונה.

מדובר בשיא כל הזמנים, והעיניים כבר נשואות אל סיכום 2023, ואל הצפי לשבירת השיא השנתי של 2019 שעמד על 16.7 מיליון תיירים. באמירויות יש כבר מי שמדברים על כך שהשנה תסתיים עם 19 מיליון תיירים - בדובאי בלבד.

בשיחה עם פספורטניוז, אפרים קמיסר, בעל עסקי תיירות בדובאי בדגש על תיירות ישראלית כשרה מסביר את ההצלחה המסחררת דרך העיניים המקומיות שלנו: "התייר הישראלי כבר סיים את שלב ההיכרות עם היעד. עבור רבים מהתיירים שמגיעים כעת ויגיעו בעונה הקרובה לדובאי זו כבר לא תהיה הפעם הראשונה, ואם הקיץ היה הצלחה מסחררת עם מיליוני תיירים מכל העולם שהגיעו לכאן, החורף צפוי להיות עוד יותר מוצלח".
 

זינוק במחירי המלונות

בהתאם, מחירי הלינה בדובאי רושמים זינוק של 20% (בהשוואה ל-2019) עם ממוצע של 145$ ללילה שמשלם תייר בעיר. אחרי השקת מלון אטלנטיס דה רויאל היוקרתי בתחילת 2023, נפתחו לא מעט מלונות נוספים כדוגמת NH DUBAI THE PALM, Address Grand Creek Harbour , Voco של רשת IHG ואחרים.

הארמון המרחף בדובאי (צילום: Kempinski Floating Palace)הארמון המרחף בדובאי (צילום: Kempinski Floating Palace)

המלון המדובר הבא שצפוי לעשות כותרות הוא "הארמון הצף" שינוהל על ידי רשת קמפינסקי, ויתיימר לספק חוויה בסגנון האיים המלדיביים עם 12 חדרים שיצופו על המים. כל המלונות הללו, כמובן, מתחילים בדרגת ארבעה כוכבים וחצי. פחות מזה - אל תחפשו בדובאי.

הבנה תיירותית נדירה

דובאי נחשבת לאחד היעדים שחזר לעצמו יותר מכל אחד אחר בעולם אחרי מגיפת הקורונה, מה שלמרבה הצער אי אפשר לומר על התיירות הנכנסת לישראל, על אף ההתאוששות הקלה שנרשמה בחודשי הקיץ.

לצד אטרקציות חדשות כדוגמת מוזיאון העתיד, הכדור הפורח החדש בשמי העיר, מתחמי משחקים לילדים והגלגל הענק "עין דובאי" שיחגוג בקרוב כבר שנתיים לפתיחתו, הממשל המקומי בדובאי נקט בשנה האחרונה צעדים משמעותיים לגידול התיירות בעיר כמו ביטול הוויזה לתיירים מסין, הפחתת המס על אלכוהול – צעד אמיץ במיוחד במדינה המוסלמית.

מוזיאון העתיד בדובאי (צילום: shutterstock)מוזיאון העתיד בדובאי (צילום: shutterstock)

בחודש הבא ייפתח בעיר ה"גלובל וילג'", מתחם הבידור, הקניות וההסעדה המפואר המהווה מדי שנה את האטרקציה המרכזית בעיר ופועל עד לחודש אפריל.

השנה לראשונה יוצב בגלובל וילג' גם דוכן אוכל ישראלי בשרי וכשר. "הישראלים מחפשים עוד ועוד הרפתקאות ביעד שנחשב עדיין לחדש ולכזה המספק חופשה חמה בחורף", מספר קמיסר. "אחת מהן תהיה ה'גלובל וילג'' הפופולרי, שפתיחתו בעיני רבים היא גם פתיחת עונת התיירות בדובאי".

ואם נסתמך על הנתונים עד עתה, תהיה זו עונת התיירות מהטובות שידעו בפנינה של איחוד האמירויות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלישראיירארקיעאמירייטסדובאיאיחוד האמירויותפליי דובאי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: