אא

פטור מוויזה לארצות הברית: כך זה יעבוד

רגע לפני שהוא נכנס לתוקף, ריכזנו את כל מה שצריך לדעת על הכניסה לארצות הברית לבעלי דרכון ישראלי - לאחר הפטור. זה פשוט, אבל לא כולם יהיו זכאים. כל הפרטים

תמונה: Shuttertock תמונה: Shuttertock

בשעה טובה ואחרי שנים של המתנה ומשא ומתן, ישראל צפויה להיכנס רגע לפני חג הסוכות לרשימת המדינות הפטורות מוויזה לארצות הברית. מדובר בכ-40 מדינות שאזרחיהן יכולים להיכנס לארצות הברית. אבל יש לא מעט פרטים שחייבים לדעת בדרך. הנה החשובים שבהם.

נעים להכיר: ESTA

ראשית, "תוכנית הפטור מוויזה" (VISA WAiver program) מאפשרת כניסה של עד 90 יום ללא צורך באשרת שהייה נוספת. אבל בניגוד למה שקורה (בינתיים) באירופה, כן תידרשו למסמך אחר - והוא המונח החדש שייכנס לחיינו: ESTA, המערכת האלקטרונית לרישוי תיירותי (Electronic System for Travel Authorization).

ניו יורק (צילום: Shutterstock)ניו יורק (צילום: Shutterstock)

ארצות הברית משתמשת במערכת כדי לנטר במהירות את זכאות הכניסה בשעריה. אין זה אומר שלא תפגשו יותר בפקידים הזועפים בחלק מנמלי התעופה בארצות הברית.

באלה שאינם עובדים בשיטה האלקטרונית המתקדמת, עדיין תידרשו להשיב למספר שאלות אך התהליך צפוי להיות קצר ובעיקר לכלול שאלות על מסלול הטיול שלכם.

איך מתבצע תהליך ההנפקה?

הליך הנפקת ה-ESTA, כמקובל בארצות הברית, הוא מעט מתיש ומצריך ניסיון מינימלי בתפעול אינטרנטי. באתר הרשמי esta.cbp.dhs.gov תתבקשו להכניס את כל הפרטים האישיים שלכם לרבות צילום דרכון ולהשיב על שאלון הנוגע אליכם ולמטרת הנסיעה שלכם. לבסוף תגיעו לשלב התשלום.

הדרכון הביומטרי הישראלי. שימו לב לסימון (צילום: Shutterstock)הדרכון הביומטרי הישראלי. שימו לב לסימון (צילום: Shutterstock)

את האישור הסופי תקבלו תוך מספר ימים (רשמית המספר הוא שלושה ימים אך קיימים מקרים של קצת יותר או קצת פחות) ולכן - השתדלו לא לחכות לרגע האחרון עם מילוי הטופס - שייקח לכם זמן מה.

כמה זה עולה?

בניגוד לסכומי העתק ששילמנו על הוויזה לארה"ב (יותר מ-500 שקלים) כאן הבשורה גדולה במיוחד: כ-20$. מעט יותר מ-50 שקלים ויש לכם אשרת כניסה לארצות הברית. התשלום מתבצע אונליין באתר יעודי.

לכמה זמן תקף האישור? 

תוקף ה-ESTA הוא לשנתיים, או כתוקף הדרכון שלכם (המוקדם משניהם). פקע תוקף הדרכון? תידרשו לחדש את האישור - מה שמומלץ מאוד לא לעשות ברגע האחרון, למרות הקבלה המהירה שלו. 

מתי צריך להציג את ה-ESTA?

בנמל התעופה ממנו אתם ממריאים. לא תוכלו לעלות לטיסה ללא אישור בתוקף (או ויזה, כמו בעבר). בכל מקרה לא מומלץ לרכוש כרטיס טיסה לפני קבלת ESTA, אם אין לכם ויזה קודמת בתוקף.

מה הסיפור עם הדרכון הביומטרי?

על פי הסיכום עם הממשל האמריקני, מי שיקבלו את אישור ה-ESTA הנחשק יהיו רק אלה המחזיקים בדרכון ישראלי ביומטרי המכיל שבב. לא יודעים אם הדרכון שלכם ביומטרי? חפשו את הסימון בתחתית כריכתו הקדמית של הדרכון, מתחת למילה PASSPORT.

הוצאתם דרכון זמני בנתב"ג? הוא כנראה לא ביומטרי.

רוצים דרכון ביומטרי ואין לכם? כל חידוש של דרכון בישראל כיום הוא ביומטרי, אלא אם תדרשו אחרת.

לא רוצים דרכון ביומטרי אבל כן רוצים להיכנס לארצות הברית? תוכלו בכל זאת לעשות זאת באמצעות הגשת בקשה לוויזה, כמו שהיה מקובל עד היום.

מי לא זכאי לקבל ESTA?

במסגרת הסכם מסירת הפרטים על הנוסעים לארצות הברית, בעלי עבר פלילי או כאלה שנתפסו בעבר שוהים בארצות הברית ללא ויזה בתוקף, כמו גם מסורבי-ויזה מהעבר, יתקשו לקבל ESTA. כפי שכבר אמרנו - מומלץ לא לרכוש כרטיס טיסה לארה"ב לפני קבלת ה-ESTA.

ומה אם אני רוצה לשהות בארצות הברית מעבר לזמן הזה?

כאן התהליך יהיה דומה לזה שאנחנו מכירים כיום: הוצאת ויזה בשגרירות/קונסוליית ארה"ב בישראל לתקופה ארוכה יותר. גם ויזת המשקיעים 2E זמינה לישראלים ומאפשרת פתיחת עסק ובכלל - עבודה בארה"ב.

מה עם הויזה הישנה שלי? היא עדיין בתוקף?

כן, עם ויזה קיימת קודמת ניתן יהיה להמשיך להיכנס לארצות הברית עד פקיעת התוקף הרשום עליה.

אז מתי זה קורה?

ובכן, ככל הנראה מגיעות למדינת ישראל ברכות ואם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון ב-28 בספטמבר 2023 תיפתח האפשרות לישראלים למלא טפסי ESTA.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארצות הבריתויזהטיסות לארצות הבריתויזות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: