תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

בריאות מהטבע: 8 אתרי ספא ותיירות מרפא באירופה שאתם חייבים לבקר בהם

אתרי הספא האירופאיים עושים שימוש בחומרים טבעיים ורותמים את הסגולות הבריאותיות של הטבע כדי לסייע למבקרים להירגע, להתחבר חזרה לעצמם, ולהקל על תסמונות רפואיות שונות. אספנו עבורכם 8 אתרי ספא, בליבו של הטבע הבתולי, שמומלץ מאוד לבקר בהם. בשיתוף ESPA - ארגון הספא האירופי, European Union ו-Mirabilia

ספא רוגאסקה שבסלובניה. צילום: ESPA ספא רוגאסקה שבסלובניה. צילום: ESPA

מלבד הסגולות הבריאותיות החשובות שלהם, באתרי הספא האירופאיים תוכלו להנות גם מיופיו הלא מלוטש של הטבע ותחושת השלווה לה תזכו כאשר תבקרו בספא הממוקם למשל בין שדות ירוקים ויפים, לצד אגמים שלווים ועל רקע נוף ההרים המרגיע תעשה רבות לגוף שלכם. ההתקרבות לטבע הפכה לחלק מהותי מחוויית הספא המודרני בשנים האחרונות, כי ידוע לכל שהשהות באוויר הפתוח יכולה להוריד את רמות הלחץ שלנו ולעורר תחושת רווחה.

הכנו לכם רשימה של כמה מאתרי הספא המומלצים ביותר:

האגם התרמי הטבעי הגדול בעולם בהוויץ (Héviz), הונגריה
האגם התרמי המפורסם מוקף בגבעות ונהנה ממיקרו-אקלים ים תיכוני ייחודי. מדובר באגם התרמי הגדול ביותר באירופה, שבעבר היה הר געש. האגם, ששטחו 4.44 דונם, מוקף בשמורת טבע שמשתרעת על שטח של 60.5 דונם, עם שפע של בתי מרחץ וטרסות. חבצלות המים הצבעוניות תומכות במאזן האקולוגי, והעלים שלהן מאטים את אידוי המים.

ספא הוויץ שבהונגריה. צילום: ESPAספא הוויץ שבהונגריה. צילום: ESPA

פונטוורדה (Fonteverde), איטליה
פונטוורדה הוא אחד מיעדי הספא המוכרים ביותר באיטליה. אתר הנופש נבנה במקור כארמון בתקופת הרנסנס עבור הדוכס הגדול פרדיננדו דה מדיצ'י הראשון. הוא משקיף על הגבעות של ואל דאורצ'יה (Val d'Orcia), ומנצל את סגולות המרפא של המים התרמיים, הנובעים מהמעיינות החמים הטבעיים. פונטוורדה היא יעד שבו הגוף והנשמה מתאחדים בהרמוניה מוחלטת ומחזירים לחיים את האיזון הטבעי.

יער המרפא והריפוי הראשון באתר הנופש Seaside, האי יוסידום (Usedom) בצפון גרמניה
האטרקציה החדשה באתר הנופש היא לצעוד בשבילי יער המרפא הרינגסדורף. המסלול מיועד בעיקר לחולים כרוניים, אנשים בתהליכי גמילה ואזרחים ותיקים, אך מקבל בברכה את פני כל המבקרים ביער. סיור ביער המרפא מחזק את מערכת הלב וכלי הדם, משפיע לטובה על מערכת הנשימה ומומלץ במיוחד לאנשים עם מצבי תשישות כלליים, מחלות עור, הפרעות במערכת השרירים והשלד, או אנשים בסיכון מוגבר למחלות פסיכוסומטיות, שחיקה, נדודי שינה ודיכאון.

סובטה (Sovata) – ים המלח של רומניה
מדובר באגם ההליותרמי היחיד באירופה, שממוקם ליד יער בתולי, ולמימיו המלוחים יש סגולות רפואיות רבות. בגלל תכולת המלח הגבוהה שלו, הוא מכונה לעתים קרובות "ים המלח" של טרנסילבניה. בקיץ, טמפרטורת המים על פני השטח היא בין 20-25 מעלות, ו-35-40 מעלות בעומק של 2 מטרים, מה שהופך אותם למרגיעים מאוד. מכרה המלח הסמוך יכול לסייע לטיפול במחלות של מערכת הנשימה, כמו אסטמה.

ספא פיישטני. צילום: ESPAספא פיישטני. צילום: ESPA

פיישטני (Piestany), סלובקיה
המעיינות החמים והבוץ הגופריתי על כל סגולותיהם הרפואיות הם אבני היסוד של ספא פיישטני, שהפך למפורסם בעולם הודות לשיטות הטיפול המודרניות שלו בדלקת מפרקים ובעיות פרקים אחרות. האתר ממוקם באי הספא היפהפה, הכולל פארק מפואר, חיי תרבות עשירים ואפשרויות רבות למנוחה פעילה.

ספא רוגאסקה (Rogaska), סלובניה

רוגאסקה הוא יעד ספא ותיק, שעומדות מאחוריו 400 שנות מסורת. הוא ממוקם במזרח סלובניה, והוא אחד מאתרי הבריאות והספא האירופיים היפים ביותר. השגשוג האמיתי של הספא התחיל במחצית השנייה של המאה ה-19, כאשר יעד אופנתי זה זכה לביקור של משפחות אצולה מכל רחבי אירופה. כיום, הספא ידוע בזכות המים המינרליים הטבעיים והעשירים בגנזיום שלו, "Donat Mg". מגנזיום מסייע בהפחתת עייפות ועייפות, תומך באיזון האלקטרוליטים, תפקוד השרירים ומערכת העצבים, ומסייע לשמירה על עצמות ושיניים בריאות.

צילום: ESPAצילום: ESPA

אתר הספא Bad Saarow, ברלין
תוכלו לשלב ביקורים בברלין, מילאנו, בודפשט, פראג ורייקיאוויק עם חופשה שמטעינה מצברים. במרחק שעת נסיעה מברלין נמצא הספא באד סאארו, שמשלב אתר גולף, מעיינות חמים, אגם יפהפה ויער סבוך. ה-SaarowTherme מציע חוויה הוליסטית, עם שטח המעיינות החמים המלוחים הרציפים הגדול ביותר במרכז אירופה. המעיין, שמגיע לעומק של 450 מטרים, מכיל מינרלים רבים שהופכים את העור לרך וגמיש למגע. האוויר המלוח ממריץ את זרימת הדם בדרכי הנשימה, ומאפשר לכם להירגע ולנשום לרווחה.

הלגונה הכחולה (Blue Lagoon), איסלנד
ביתו של אחד מ-25 פלאי תבל, הלגונה הכחולה באיסלנד היא מקום בו הכוחות של מי הים הגיאותרמיים יוצרים ספא שמתנהל באופן הרמוני עם הטבע. הציפה במים העשירים במינרלים, בסביבה יוצאת הדופן של הלגונה הכחולה המוקפת בטבע אינסופי ובאוויר האיסלנדי הצח, היא חוויה ייחודית לגוף ולנפש.

מריאנסקה לאזנה
עיירה הצ'כית הציורית - מריאנסקה לאזנה שהוכרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו

ומה אתר הנופש והספא המועדף עליכם? ספרו לנו במייל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות מרפאספאאירופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: