25 שנים לגוגל: כך חוללה ענקית האינטרנט מהפך בעולם התיירות
ענקית החיפוש האינטרנטית מציינת בימים אלה 25 שנים להיווסדה - ולמהפך שביצעה צעד אחר צעד בעולם התיירות והנופש. אלה הם ציוני הדרך המרכזיים שהגיעו אל הטיולים שלנו, בין היתר בזכות המציאות הרבודה והבינה המלאכותית - וגם אחד שלא צלח
מהפך ראשון: אתה סוכן הנסיעות של עצמך
המהות של גוגל, מיום היווסדה, היתה מנוע החיפוש ש"קבר" את קודמיו – אלטה-ויסטה, יאהו ואחרים. לצד מושגי יסוד ומהפך בעולם האקדמיה, מספיק סיבוב אחד ברחוב אלנבי בתל אביב כדי להבין שגוגל על הדרך גם שינה את תפקידו של סוכן הנסיעות.
מהפך שני: סופה של מפת הענק
מי שנולדו לפני שנות התשעים המאוחרות זוכרים עוד את מפות הטיולים הענקיות שנאלצנו להתמודד איתן בעבר. אלה שבקושי היינו מוצאים את היעד המבוקש עליהן, מתברברים בין נתיבי הנסיעה, ובעיקר לא מצליחים לקפל אותן בחזרה לצורתן המקורית.
מהפך שלישי: כוכבים? ביקורות!
היום כבר כל בעל מלון יודע: דירוג גוגל, חשוב הרבה יותר ממספר הכוכבים של בית המלון שניתנו לו על ידי גורמים רשמיים (יש שיאמרו מיושנים). דירוג בגוגל = כסף, עד כדי כך שהכוכבים של פעם? ממש נעלמים מעיניו של הלקוח.
מהפך רביעי: תשלום באמצעות הטלפון
המהפך הזה הוא עולמי ולא בהכרח קשור לתיירות וגם לא לגוגל, אך מחקרים הראו כבר מזמן שתשלום ללא מגע (כדוגמת Apple Pay ו-Google Pay) לא מרגיש לנו - הצרכנים - כאילו הוצאנו כסף. על הבסיס הזה עובד כל עיקרון התשלום ללא מגע, שנכנס לחיינו בשנים האחרונות וביתר שאת מאז מגיפת הקורונה.
מהפך חמישי: משקפת הבינה המלאכותית
כאן אנחנו כבר מגיעים הרבה שנים קדימה, כמעט 25 מאז נוסדה גוגל. בשנים האחרונות גדל יותר ויותר השימוש ב-LENS, יישום המצלמה המתקדמת של גוגל המייצרת מציאות רבודה ומשתמשת בבינה מלאכותית כדי לשרת – בין היתר – את התייר.
יתרה מכך, אתרי התיירות הפכו נגישים הרבה יותר כאשר צילום באמצעות הטכנולוגיה הייחודית מספק פרטים נרחבים על כל פסל, שלט או אתר היסטורי אליו תגיעו – רק באמצעת הצילום המזוהה אוטומטית, ומיידית. העתיד כבר כאן, לחלוטין.
המהפך שלא קרה: גוגל פלייטס
ויש גם דוגמה לניסיון של גוגל לנכס לעצמה את.. העולם, פחות או יותר, שלא צלח עד היום. מיזם גוגל פלייטס (טיסות גוגל) אמור היה להתחרות ב-Skyscanner, ב-Kiwi ובאתרי ההזמנה האינטרנטיים הדומים.