אא

מי אמר סוף עונה? יוון רוצה תיירים באיים גם בסתיו

אחרי קיץ שובר שיאים, במדינה השכנה נפתח התיאבון להמשיך ולקבל אורחים גם בעונת הסתיו – וכמעט עד החורף, גם באיים. חברות התעופה וסוכנויות הנסיעות האירופיות כבר מיישרות קו. האם התיירים יגיעו? וגם: סיכום נתוני הקיץ של הישראלים במדינת האיים

האי פארוס (צילום: Shutterstock) האי פארוס (צילום: Shutterstock)

לא פחות מ-50 מיליון איש עברו בנמלי התעופה של יוון מתחילת 2023 ועד סוף אוגוסט בטיסות בינלאומיות ופנימיות. כך הודיעה רשות התעופה היוונית.

כרתים. העונה תתארך? (צילום: Shutterstock(כרתים. העונה תתארך? (צילום: Shutterstock(

לצד ההודעה הודגש כי מדובר בשיא כל הזמנים לפרק זמן שכזה (שמונה חודשים בשנה). כבר עכשיו מעריכים ברשות התעופה היוונית כי עד סוף 2023 יישבר שיא כל הזמנים השנתי בנוסעים בנמלי התעופה של יוון.

פחות משבוע אחרי ההודעה הדרמטית הזו, אפשר לומר שעם האוכל בא התיאבון, וביוון מתחילים לפתוח את הראש לקראת הרחבת עונת הנופש ביוון וגם באיים, בשיתוף גורמי תיירות בינלאומיים.

עוד 30 אלף מושבים בטיסות הסתיו

את הסנונית הראשונה אפשר לראות עם הרחבת חבילות הנופש ליוון על ידי ענקית התיירות האירופית TUI אל תוך חודש נובמבר. על פי הודעת החברה, יתווספו 30 אלף מושבים על טיסות החברה, בחודשים אוקטובר ונובמבר, הן בטיסות ממדינות אירופה המערביות לאיי יוון – רודוס וכרתים, והן לאנטליה שבטורקיה.

מטוס TUI באיי יוון (צילום: Shutterstock)מטוס TUI באיי יוון (צילום: Shutterstock)

על פי גורמים בחברה, תיירים רבים ממדינות אירופה שסבלו מהשריפות בקיץ במהלך חופשתם, כאלה שביטלו אותן בשל השריפות ואחרים שדחו אותן בגללן, מבקשים כבר עכשיו לשוב ולנפוש במדינה בחודשים הקרובים, גם אם יהיו קרירים יותר. כבר עתה מדובר בגידול של 8% בתיירות בחודש אוקטובר ליוון ביחס לשנה שעברה.

על פי פרסומים ביוון, מספר סוכנויות תיירות ונופש "יישרו קו" עם חבילות הנופש של TUI ויציעו שירותים גם במהלך הסתיו.

האמריקאים באים

עם המבט אל סוף 2023 ותחילת 2024, שווה לשים לב לטיסות עבור הקהל האמריקני - כמיליון תיירים מתוך עשרות המיליונים שביקרו במדינה ב-2022, ועל פי הצפי 1.2 מיליון מהמבקרים ב-2023 כולה, לכשתסתיים.

אתונה. עוד טיסות מצפון אמריקה (צילום: rf123)אתונה. עוד טיסות מצפון אמריקה (צילום: rf123)

בשל כך, חברות התעופה דלתא ואמריקן הודיעו לא מכבר כי יגדילו את נפח הטיסות למדינה בשנה הבאה וכמוהן גם אייר קנדה שתגדיל את תדירות הטיסות ממונטריאול לאתונה.

ובקיץ הבא? שיאים נוספים בדרך להישבר. TUI הכריזה על 250 אלף מושבים שיתווספו לטיסותיה וגם JET2 הבריטית תרחיב את פעילותה גם לאי לסבוס, לצד הטיסות לכרתים, רודוס, קוס, קורפו וזקינטוס.

הישראלים נוהרים

ומה עם ישראל? אחרי 2022 שנסתיימה בגידול של 19% בתיירות ליוון, גם השנה הנוכחית צפויה להסתיים בגידול דומה - ואם אפשר ללמוד מנתוני 2023 (גידול של 11% באוגוסט) הרי שניתן לחזות שהפעילות האווירית בין ישראל לאיי יוון תתרחב עוד יותר בשנה הבאה.

רודוס. אחד מהיעדים הפופולריים ביותר (צילום: פספורטניוז)רודוס. אחד מהיעדים הפופולריים ביותר (צילום: פספורטניוז)

המספרים מטורפים. בניכוי ממלכת הקונקשנים טורקיה, ובהינתן כי יוון איננה יעד לטיסות-המשך, הרי שיוון היתה היעד המוביל באוגוסט 2023 עם כ-313 אלף נוסעים. בחודש יולי ביקרו ביווון כ-282 אלף נוסעים ישראלים וביוני 230 אלף. בסך הכל בין החודשים יוני לאוגוסט ביקרו ביוון 825 אלף נוסעים, ומתחילת השנה בניכוי טורקיה כיעד קונקשנים, יוון הייתה שנייה רק לארצות הברית עם 1,289,965 ישראלים שבחרו לבלות בה בין ינואר לאוגוסט 2023. מספרים שללא ספק יהוו תמריץ להמשכיות התיירות הישראלית ליוון גם בעונת הסתיו – ואם לא בזו הנוכחית אז בשנה הבאה.

מועד מבקרים מישראל ביוון
יוני 23' כ-230 אלף
יולי 23' כ-282 אלף
אוגוסט 23' כ-313 אלף
יוני-אוגוסט 23' כ-825 אלף
מתחילת 2023 1,289,965

ועם זאת, חשוב לציין: ליוון יש עוד דרך ארוכה עד להפיכתה ליעד לכל השנה. למרות מזג האוויר הסביר, האיים היווניים באופן מסורתי נסגרים רובם ככולם, המקומיים נעלמים אל בתיהם באתונה או בסלוניקי ונועלים לחלוטין את האטרקציות, המסעדות וכל יתר הפעילות.

אם היוונים רוצים להרחיב את הפעילות התיירותית בסתיו ובחורף (מעבר לזו המוצלחת בצפון יוון) - עליהם להשקיע בתשתיות, להיערך ולבצע התאמות לעונה הפחות-חמה ובעיקר לשנות את התפיסה הרווחת והמסורתית של הסגירה הכמעט מוחלטת של האיים - לצד המשך הפעילות באתונה המתוירת גם בחורף.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןמיקונוסכרתיםאתונהאיי יווןקורפואטרקציות ביווןרודוס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: