אא

פתאל אירופה: מתכוונת להרחיב את אג"ח סדרה ד' ב-137.5 מיליון שקל

התחייבויות החברה מכוח אגרות החוב מגובות בבטוחות לטובת הנאמן, במסגרת הרחבת הסדרה ישועבדו לטובת הנאמן גם זכויותיה של חברה מאוחדת במלון לאונרדו בקרקוב פולין. כלכלני מידרוג: "המודל העסקי של פתאל אירופה ממתן את החשיפה של החברה לענף המלונאות "

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

פתאל אירופה מתכוונת להרחיב את סדרת אגרות החוב סדרה ד' בהיקף כולל של עד 137.5 מיליון שקל.

התהליך אמור להיות בדרך של הנפקה לציבור עפ"י דוח הצעת מדף מנובמבר 2022 ובדרך של הנפקה פרטית.

התחייבויות החברה מכוח אגרות החוב מגובות בבטוחות לטובת הנאמן ובכלל זה שעבודים ו/או משכנתאות מדרגה ראשונה על זכויותיהן של חברות מאוחדות של החברה במספר מלונות באירופה.

במסגרת הרחבת הסדרה (אם וככל שתבוצע) ישועבדו לטובת הנאמן גם זכויותיה של חברה מאוחדת במלון לאונרדו בקרקוב פולין.

חברת מידרוג מותירה על כנו את דירוג אגרות החוב שהנפיקה פתאל נכסים באופק יציב.

כלכלני מידרוג מציינים בין השאר כי: "החשיפה של החברה למאפייני הסיכון של ענף המלונאות אינה ישירה ומיידית מכיוון שהיא אינה מפעילה את בתי המלון, אלא נשענת על חוזים בדמי שכירות קבועים. ענף המלונאות בישראל ובאירופה מאופיין מאז הקורונה בגידול שיעורי התפוסה שמתקרבים לאלו של שנת 2109 וכן, בגידול מתמשך במחירי הלינות מול שנת 2019 בין היתר לנוכח אינפלציה גבוהה. יחד עם זאת, איום מצד מיתון כלכלי ברחבי יבשת אירופה ובישראל מציב עננה על המשך הצמיחה של הענף. המינוף של החברה צפוי לעלות אך להלום לרמת הדירוג".

עוד מוסיפים הכלכלנים של מידרוג: "החברה מוחזקת בבעלות מלאה של פתאל החזקות, והמודל העסקי של החברה מתבסס בעיקר על השכרת הנכסים לחברות מקבוצת פתאל החזקות, המפעילה את בתי המלון בעיקר תחת רשת המותג לאונרדו שבבעלות פתאל החזקות, בחוזים ארוכי טווח לתקופה מקורית של 20 שנה ובתוספת אופציה ל-5 שנים נוספות, בממדי שכירות קבועים הצמודים לממד המחירים לצרכן במדינת הפעילות. להערכת מידרוג, מודל זה ממתן את החשיפה של החברה לענף המלונאות, המאופיין על ידי מידורג כבעל סיכון עסקי גבוה יחסית, מכיוון שהחברה אינה חשופה באופן ישיר ומיידי לתנודתיות ולמחזוריות הכרוכות בפעילות המלונאית ולסיכוני התפעול והתחזוקה. לאורך זמן, החברה נותרת חשופה לאיתנות הפיננסית ולמיצוב העסקי של השוכר העיקרי של ענף המלונאות בכללו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פתאל אירופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: