אא

דרמה בשמיים: אייר פראנס-קלמ רוכשת כ-20% מחברת התעופה SAS

הקבוצה הצרפתית–הולנדית תהיה שותפה משמעותית בחברת התעופה הסקנדינבית; תקבל מניות ללא זכות שליטה בשלב ראשון. בעוד כשנתיים תוכל להגדיל את חלקה עד כדי השתלטות מלאה. אייר פראנס-KLM מעבירה גם את SAS מברית חברות התעופה Star Alliance ל-Sky Team: "פרק חדש בהיסטוריה של החברה"

האירוע הדרמטי של השנה בעולם התעופה. קבוצת אייר פראנס-KLM רוכשת 19.9% ממניות חברת התעופה הסקנדינבית SAS. בשלב ראשון לא תינתן לקבוצה זכות שליטה, אך זו תידון מחדש בעוד שנתיים כאשר תתאפשר לה השקעה נוספת שתעביר אותה לשליטה ב-SAS.

מועצת המנהלים של SAS הודיעה אמש (ג') על כניסתה של ענקית התעופה הצרפתית-הולנדית כשותפה, במסגרת הרה-ארגון של החברה באמצעות השקעת הון ושיתופי פעולה מסחריים. ההשקעה של אייר פראנס-KLM תסתכם בסך של 144.5 מיליון דולר.

הברית החדשה

במסגרת שיתוף הפעולה המסחרי, תיפרד SAS מברית חברות התעופה Star Alliance בה היתה שותפה עד עתה, ותעבור - כמו KLM וכמו אייר פראנס, לברית Sky Team, בה שותפות בין היתר גם דלתא, קוריאן, סעודיה ואירופלוט.

מטוס SAS (צילום: Shutterstock)מטוס SAS (צילום: Shutterstock)

בנג'מין סמית', מנכ"ל קבוצת אייר פראנס-KLM בירך על החלטת החברה הסקנדינבית: "זהו יום חשוב עבורנו. אנו מצפים ליצור קשרים מסחריים חזקים עם המותג הסקנדינבי הגדול. שיתוף הפעולה הזה יאפשר לאייר פראנס-KLM לשפר את מעמדה בצפון היבשת ולשפר את הקישוריות לנוסעים סקנדינביים ואירופים. אנו מצפים להיות חלק מהפרק החדש הזה בהיסטוריה של SAS ומודים לדירקטוריון SAS על האמון".

כניסתה של אייר פראנס-KLM כפופה לאישורים רגולטוריים, לרבות אישור של הנציבות האירופית, בית המשפט האמריקאי המפקח על ארגון מחדש ובית המשפט השבדי.

אייר פראנס ו-KLM. השותפים החדשים (צילום: אתר KLM)אייר פראנס ו-KLM. השותפים החדשים (צילום: אתר KLM)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: SASקבוצת אייר פראנס-KLM

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: