אא

טס בתא הטייס: התנ"ך השלם העתיק בעולם נחת בישראל

"קודקס ששון", ספר התנ"ך שגילו כ-1,100 שנים נחת בטיסת אל על מניו יורק. משכנו החדש יהיה ב"אנו" - מוזיאון העם היהודי שקיבל אותו כתרומה לאחר שנרכש ב-38 מיליון דולר. הספר יוצג לציבור בשבוע הבא

הגעת התנ"ך העתיק בעולם לישראל (צילום: איציק בירן) הגעת התנ"ך העתיק בעולם לישראל (צילום: איציק בירן)

שישו ושמחו בשמחת תורה. "קודקס ששון'", התנ"ך השלם העתיק בעולם הגיע היום (חמישי) בטיסת אל על מניו יורק והועבר למוזיאון העם היהודי המחודש, "אנו" (לשעבר בית התפוצות).

למשימת הבאת הספר לישראל נרתמו אנשי אל על ברחבי העולם. המשימה היתה כרוכה במשאבים ובמאמצים רבים. הספר יוצג החל מ-11 באוקטובר במסגרת תצוגת הקבע במוזיאון.

הגעת הספר למוזיאון ''אנו'' (צילום: פרי בינדלגלס)הגעת הספר למוזיאון ''אנו'' (צילום: פרי בינדלגלס)

במהלך הטיסה הספר שהה בתא הטייס, המקום המאובטח ביותר במטוס. לאחר הנחיתה, הוציא טייס אל על קברניט עמוס אלאדג את הספר מהתא המאובטח ונשא אותו עד למפגש על הקרקע.

במאי 2023 נערכה מכירה פומבית בבית סות'ביס בניו יורק במסגרתה רכש יו"ר מועצת הכבוד של "אנו'" אלפרד מוזס את הקודקס במחיר שיא לכתב יד - 38 מיליון דולר. מוזס תרם את הקודקס למוזיאון.

יו״ר אל על' עמיקם בן-צבי בחר עם הגעת הספר להקריא קטע ממגילת העצמאות: "בארץ ישראל קם העם היהודי בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית. בה חי חיי קוממיות ממלכתית. בה יצר נכסי תרבות לאומית והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי". לדברי בן-צבי "ספר הספרים הוא של כל עם ישראל לכל יהודי ויהודי יש בו חלק. זה מאוד מרגש שאנחנו חוגגים את אירוע זה בחג הסוכות, ממש ערב שמחת תורה".

דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על אמרה כי "זהו יום מאוד מרגש עבורנו ועבור כל עם ישראל עם שובו של קודקס ששון הביתה. חברת אל על גאה להחזיר את הספר לישראל שכעת הופך את כולנו לשותפים במסע המרגש הזה. הסיפור של העם היהודי ושל מדינת ישראל הוא סיפור של שנים רבות ואנו גאים להיות שזורים בהיסטוריה של המדינה ושל העם ב-75 שנות פעילותנו. לאורך השנים אל על לקחה חלק בהעלאת יהודים מכל רחבי העולם לארץ ישראל, וגם הפעם אנו נרתמנו מיד למשימה המיוחדת והחשובה הזו״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלנתב"גיו"ר אל עלנתב״גדינה בן טל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: