אא

בג"צ קבע: הממשלה ושרי התחבורה והביטחון ישיבו עד יום שני על הדרישה שאל על תטוס בשבת

ההחלטה ניתנה הלילה ע"י השופט סולברג בעקבות עתירה שהוגשה ביום שישי לבג"צ ובה נטען: "חרף מצב המלחמה וקביעת שרת התחבורה כי קיימת חשיבות עליונה להפעלת טיסות אל על בשבת למאמץ הלאומי המלחמתי, למרבה הצער יש חוסר בציוד צבאי רב ליחידות רבות בצה"ל"

אל על. צילום: עידו וכטל אל על. צילום: עידו וכטל

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, החליט הלילה (שבת) כי שרת התחבורה, מירי רגב, שר הביטחון, יואב גלנט, ממשלת ישראל וחברת אל על, ישיבו עד ליום שני לדרישה שחברת התעופה תטוס גם בשבתות נוכח מצב המלחמה. "תגובה מקדמית תוגש עד יום 16.10.23", כתב השופט סולברג בהחלטתו.

בבג"צ שהוגש ביום שישי לבית המשפט העליון, ע"י עו"ד מאיר הלר נגד הממשלה, שרי התחבורה והביטחון וחברת אל על, בקשה למתן צו על תנאי ובקשה בהולה לצו ארעי וצו ביניים המורה לחברת אל על  להפעיל טיסות בשבת. כידוע אל על לא טסה בשבת.

בבקשה נכתב בין היתר, "מדוע לא יעשו שימוש בסמכויות הנתונות להם על פי דין, ובהמשך למצב החירום עליו החליטה הממשלה ביום 8.10.23, להורות על הפעלה מלאה של חברת אל על בשבתות (כולל ערבי ומוצאי שבת) לצורך הבאה מקסימלית של מטענים לישראל ושל תושבי ישראל המבקשים לשוב לישראל".

עוד נכתב, "מפאת הדחיפות העליונה לשלום הציבור והמדינה של הפעלת חברת אל על כבר בשבת הנוכחית, מבוקש לתת צו ארעי במעמד צד אחד המתייחס לשבת הנוכחית בלבד, המורה על הפעלת סמכויות".

צילום: shutterstockצילום: shutterstock

עוד נטען בבקשה, "עד כה לא פעלה שרת התחבורה ולא הפעילה סמכויות המדינה, לפי אותה 'מניית זהב' ולא בכל דרך אחרת. כך ארע שחרף מצב המלחמה וחרף קביעת שרת התחבורה כי קיימת חשיבות עליונה להפעלת טיסות אל על בשבת למאמץ הלאומי והמלחמתי, וחרף הרצון המשותף לכל ובפרט לממשלת ישראל ולאל על, שחברת אל על תפעל בשבת לאלתר".

עוד נכתב בעתירה ע"י עו"ד הלר, "מפתיחת המלחמה ועד לימים אלה, ישנם אלפי חיילים השוהים בחו"ל שקיבלו צו 8 ונדרשים לשוב ארצה ליחידותיהם בדחיפות רבה. חלקם חיילים קרביים וחלקם מיחידות אחרות חיוניות ביותר. דהיינו, מדובר בעניין קריטי וחיוני לביטחון העם והמדינה. בנוסף, למרבה הצער, ישנו חוסר של ציוד צבאי רב ליחידות רבות בצה"ל. עיכוב הבאת משלוח אפודים קרמיים וקסדות לארץ, יכול להביא לפגיעות בחיילים – פגיעות שיכולות היו להימנע".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלשר הביטחוןמירי רגב שרת התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: