אא

מחפשים טיסות חילוץ באתונה: "החיים שלנו בארץ והם יישארו בארץ"

אלפי ישראלים עדיין מחפשים מדי יום טיסות חילוץ לארץ, אחרי העצירה הכמעט מוחלטת של פעילות החברות הזרות בשל המלחמה. כתבנו שוחח עם נוסעים בנמל התעופה של אתונה ושמע על מי ששתיים ואפילו שלוש טיסות התבטלו לו, על הנוסעים שחוזרים בכל מחיר - וגם על אלה שקצת התייאשו. עמית קוטלר, אתונה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

עבור הנוסעים בנמל התעופה הבינלאומי הגדול יחסית של אתונה, מדובר בעוד יום, עסקים כרגיל. אבל עבור ישראלי שנקלע לשדה העמוס, שום דבר כאן לא רגיל. טיסות יוצאות ונכנסות, המראות, נחיתות, בלי המילה "חילוץ" ובלי "חירום", בלי אזעקות ובלי צבא אדום.

כמעט סוריאליסטי. וזה לא רק בעיניים שלנו, זה ניכר מהעיניים של מרבית הישראלים שהגיעו לנמל התעופה, חלקם לא בפעם הראשונה בימים האחרונים, כדי לעלות על טיסה – שהם מקווים שתצא לישראל.

למעשה, "לא בפעם הראשונה מגיעים לשדה" זו הגדרה מעניינת. קרן ובעלה עודד, פנסיונרים מירושלים, בילו את חופשת הסוכות בצפון יוון, ומאז – שלוש טיסות התבטלו להם בזו אחר זו. אנחנו פוגשים אותם רגע לפני עלייה לטיסת חילוץ של אל על.

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

"ראיתי מלחמה או שתיים בחיים, וזה לא קל. התחושה כבדה, כבדה מאוד, ומישהו יצטרך לתת את הדין על מה שקרה לנו. ובגדול. אבל החיים שלנו הם בארץ והם יישארו בארץ ולכן אנחנו גם חוזרים לארץ".

עודד (לא הפנסיונר) ביקר את משפחתו בארצות הברית. לאתונה הוא בכלל לא התכוון להגיע, רק שאמריקן איירליינס ביטלה את הטיסה שלו. "היה מוזר מאוד לראות ולשמוע את החדשות משם", הוא מספר לפספורטניוז. "למרות שכאילו כולם איתנו, ואתה רואה בחדשות בארצות הברית את התמיכה האדירה שישראל זוכה לה, אתה מרגיש שאתה לא שייך לשם. אתה שייך לישראל ואני שמח דווקא בימים האלה לחזור לארץ.

שלא למצלמות ולא בשמם, אנחנו פוגשים פה גם ישראלים שמגיעים לנמל התעופה של אתונה בכיוון ההפוך. גם להם, בימים טרופים אלה, יש מקום, וכמובן שאין לשפוט. אחד מהם, שתכנן לדבריו לחזור לארץ, החליט אחרי שלוש דחיות לוותר. "זה גורל, אני כנראה לא צריך להיות עכשיו בישראל", הוא אומר בדרכו לעלות על טיסה מאתונה לאחד מאיי יוון.

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

משפחה צעירה אחרת שאנחנו פוגשים, מראשון לציון, החליטה לממש צעד שתכננו כבר מזמן. הם לא יודעים לכמה זמן הם נוסעים עכשיו לפורטוגל, אבל זה הכיוון הכללי. "והסופי", אומרת בת הזוג, אמא לבת שלוש. בעלה מעקם את הפרצוף מעט בתגובה. "אי אפשר לדעת, אולי אתה יודע לספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים? מה יהיה?".

הלוואי, הלוואי שידענו מה יילד יום במציאות המשוגעת והמדממת בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאתונהטיסות חילוץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: