אא

המדינה לבג"צ: "לדחות את הבקשה להפעלת טיסות אל על בשבת"

בתשובתה לבג"צ טוענת הממשלה כי מהנתונים עולה שהצורך בהשבת ישראלים ארצה מקבל מענה מספק על ידי חברות התעופה הישראליות

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

בתשובה לבג"צ שהוגשה ע"י עו"ד מאיר הלר בדרישה לחייב את חברת אל על לטוס בשבתות בזמן המלחמה מתבקשת לדחות את הבקשה.

אל על השיבה לא מכבר לעתירה וטענה שהביקוש לטיסות פוחת, ובטח בשבתות ואף ציינה כי טיסות החילוץ שהפעילה בשבת החולפת לא היו מלאות.

המדינה עונה בשם שרת התחבורה מירי רגב, שר הביטחון יואב גלנט והממשלה. במסגרת התשובה נכתב בין השאר כי "במסגרת הפרטת החברה נקבע כי שר האוצר ושרת התחבורה יפעילו את הסמכויות מכוח מניית המדינה המיוחדת, אולם בהחלטת ממשלה נקבע כי "הסמכות ביד השר לשיתוף פעולה אזורי (אופיר אקוניס), בהתייעצות עם שר האוצר".

עוד טוענת המדינה כי בהינתן המצב הביטחוני האמור, ביום 13.10.23 פנתה שרת התחבורה אל מנכ"לית אל על, וביקשה כי האחרונה תפעיל את חברת התעופה במהלך כל ימות  השבוע, כולל ביום שבת, וזאת כאמור במכתב "כחלק מהמאמץ הלאומי" ובהתאם לצורך אדר פורט במכתבה "לסייע במאמץ המלחמתי בו נמצאת המדינה. יצוין כי על פי נתוני רשות התעופה (רש"ת), כפי שנמסרו לרשות התעופה האזרחית, בשבת האחרונה (מכניסת השבת ב-13.10.23 ועד צאת השבת ב-14.10.123 ) נחתו מספר טיסות נוסעים של חברת אל על בנתב"ג. יובהר כי צרכי מערכת הביטחון, הן ביחס למטענים והן ביחס לכוחות המילואים, קיבלו מענה עד כה, ויוסיפו לקבל מענה מכוח הכלים העומדים לרשות מערכת הביטחון".

עוד טוענת המדינה כי "ידוע על כ-1,000 ישראלים המעוניינים לשוב ארצה, כאשר מרביתם מודעים לטיסות העתידיות האפשריות העומדות לרשותם. על סמך המידע שבידי האגף הקונסולרי ובהתאם גם למידע המתקבל מהפניות לחדר המצב  במשרד, התרשמות המשרד היא כי רשימה זו הולכת  ומצטמצמת באופן מהיר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלטיסות חילוץמירי רגב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: