אא

אל על: גורמי מדינה רשמיים ממשיכים ומבהירים לחברה שמצופה שלא תפעיל טיסות בשבתות

כך החברה בתשובה לבג"צ שהוגש נגדה ונגד המדינה בדרישה להורות לה להפעיל טיסות בשבת בזמן המלחמה. אל על: "בחלק מהטיסות המיוחדות שהפעילה אל על בשבת האחרונה לא הגיע שיעור התפוסה לרמה המרבית"

 אל על צילום: עידו וכטל אל על צילום: עידו וכטל

בעקבות הבג"צ שהוגש ע"י עו"ד מאיר הלר נגד אל על, הממשלה ושרי התחבורה והביטחון בדרישה להורות לחברה להפעיל טיסות בשבתות בזמן המלחמה, אל על מבהירה בתשובתה לבג"צ כי, "בחלק מהטיסות המיוחדות שהפעילה אל על בחינם בשבת האחרונה, עליהן  הודיעה ברבים ומראש, לא הגיע שיעור התפוסה לרמה המרבית".

באשר לסוגיית השבת כותבים עורכי הדין ד"ר דוד תדמור, עדי וייצמן ועידן ארנון כי מזה עשרות שנים, עוד מהעת בה הייתה החברה בבעלות מלאה של מדינת ישראל, נוהגת אל על, כמוביל הישראלי הלאומי, שלא לטוס בשבתות ובחגי ישראל.

כבר מימי המדינה הראשונים, מטוסי אל על אינם ממריאים ואינם נוחתים בשבת, אלא בלית ברירה. בשנות ה-80 של המאה ה-20, הפכה מדיניות זו להוראה פורמלית של ממשלת ישראל,  שהחזיקה או בבעלות מלאה על החברה. האיסור שקבעה הממשלה על הטסה על ידי אל על בשבתות ומועדי ישראל, מקורו בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו בשנת 1981. אל על המשיכה לקיים מדיניות זו לאורך השנים, גם לאחר שהופרטה, כאשר הפכה לחברה מעורבת כהגדרת מונח זה בחוק החברות הממשלתיות" .

אחת ההערות היותר מעניינות בתגובת אל על לבג"צ היא ש"גם גורמי מדינה רשמיים ממשיכים ומבהירים לאל על כל העת כי מצופה שלא תפעיל טיסות בשבתות ובחגי ישראל".

עוד מציינת החברה ש"האמור לא ימנע מאל על מלפעול גם בשבת במקרים המהווים פיקוח נפש, כפי שעשתה אל על עת הפעילה, מיוזמתה, טיסות חירום בשבת החולפת באמצעותן לישראל אנשי מילואים וביטחון. וגם לא ימנע מאל על מלקיים את הוראות הדין ואת הוראות שלטונות המדינה  הניתנות לה על פי הדין, כפי שגם היה עד היום".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלבג"צ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: