אא

נדחתה העתירה: ״יש  ירידה הדרגתית בביקוש לטיסות נכנסות, אין צורך בטיסות אל על  בשבת״

נעם סולברג שופט בית המשפט העליון דחה את הבקשה להוציא צו המורה לחברת אל על להפעיל טיסות בזמן המלחמה, אך ביקש עדכון בשבוע הבא כדי לוודא שהמגמה נמשכת

צילום: AShutterstock צילום: AShutterstock

שופט בית המשפט העליון נעם סולברג דחה את הבקשה להוציא צו על תנאי המורה לחברת אל על להפעיל טיסות בשבתות בזמן המלחמה. יחד עם זאת השופט סולברג ביקש לקבל עדכון  לגבי מגמת הביקוש בשבוע הבא.

השופט כתב בהחלטתו: "על פני הדברים, הנתונים שבאו לידי ביטוי בתגובות, בכללם ירידה הדרגתית  בביקוש לטיסות נכנסות, עשויים להניח את הדעת. עם זאת, אבקש מאת המשיבים להגיש הודעת עדכון ביום 24.10.2023, כדי לוודא שהמגמה נמשכת".

אחרי תגובת המדינה וחברת אל על בבקשה לדחות את הבקשה של עו"ד מאיר הלר לבג"צ לחייב את אל על לטוס בשבתות במהלך המלחמה, עו"ד הלר הגיש היום (רביעי) לבית המשפט העליון  בתגובה לתגובה מקדמית של המדינה בקשה לחייב את חברת אל על להפעיל את הטיסות בשבת.

כזכור עוד בשישי שעבר לאחר שדווח על כך שאזרחים בעלי צו 8 תקועים בחו"ל ואין להם איך לחזור לישראל ולהתייצב בצבא, עו"ד מאיר הלר הגיש עוד באותו יום בג"צ נגד המדינה, שרת התחבורה, שר הביטחון וחברת אל על שיורה לחברת התעופה להפעיל טיסות בשבת בזמן המלחמה.

המדינה בתשובה לבג"צ טענה שיש ירידה בביקוש לטיסות עפ"י הנתונים ואין צורך בכך ואף הראתה כי ממוצע התפוסה בכלל הטיסות שהפעילו בשבת החולפת היו על כ-33% תפוסה, כאשר אל על טענה שבטיסות החירום שהפעילה החברה הייתה כ-60% תפוסה בלבד.

בעקבות הוראת המל"ל לישראלים לעזוב מיידית את טורקיה, עו"ד הלר הגיש בקשה נוספת לבג"צ על סך זה. עו"ד הלר כתב בין השאר בפנייתו: "באשר לסופ"ש הקרוב, עמדתו הרשמית של המל"ל היא שהיה קושי גובר של  ישראלים לחזור ארצה. אין מדובר בקושי גרידא, אלא בסכנה חמורה בה שרויים  אותם  אזרחים המצויים באותן מדינות ושרת התחבורה מפקירה אותם לגורלם. הנה כי כן, עת צרה היא לישראל, ובהתאם, חדשות לבקרים ישנן אזהרות לישראלים השוהים  במקומות שונים בחו"ל למהר ולשוב ארצה. אזהרות אלו נובעות מפעילות צה"ל וכן מפעולות  אויבינו כאן ובעולם. מדובר בעניין דינמי ומשתנה. מקרה חמור זה שבו המדינה, מפי שרת התחבורה, משלה את אזרחי המדינה ותושביה כאילו  חרף מצב המלחמה, חרף האיומים המתגברים והמשתנים על אזרחי ישראל ועל היהודים מידי  יום מידי שעה ומארץ לארץ מתכוננת פעילות מוגבלת ומצומצמת של המוביל לאומי מספק את  הביקושים אינו שונה מהמחדל והשאננות שהביא למרבה הצער לטרגדיה שחיווינו ביום 7.10.23 ".

עוד ממשיך וטוען עו"ד הלר כי: "לא יתכן שמשרד התחבורה  יפקיר את צרכי האזרחים, ובפרט כעת את אזרחי ישראל השוהים  בחו"ל ואשר מן הסתם מנסים כעת הכל מחיר (תרתי משמע) להשיג כרטיסי טיסה  חזרה ארצה. עמדתנו במסגרת הביקושים לצו ביניים על מצוקת המקומות בטיסות אל על החוזרות לישראל  בימים הקרובים, וזאת על פי נתוני אל על עצמה״.  אך כאמור השופט סולברג החליט נכון לעכשיו לדחות את הבקשה לאור הנתונים שהציגו בפניו, אך הוא לא סגר את הדיון סופית, כאשר ביקש להמשיך להתרשם האם זו אכן המגמה, כאשר ביקש לקבל לידיו ביום שלישי הקרוב שוב נתונים כדי לראות האם המגמה נמשכת.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: